El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha afirmat este divendres a Alacant que la investigació oberta sobre Alberto González-Amador, parella de la presidenta de Madrid, Isabel Díaz-Ayuso, és una qüestió privada que no afecta cap administració pública i que, per tant, no té conseqüències per al funcionament de la Comunitat de Madrid.

Miguel Tellado ha fet estes declaracions durant una visita a les festes de les Fogueres d’Alacant, on ha sigut preguntat per la situació judicial de González-Amador. Segons ha explicat, considera que es tracta d’un assumpte estrictament personal i que no té cap vincle amb la gestió institucional que encapçala Díaz-Ayuso.

Crítiques a Pedro Sánchez per la corrupció

El dirigent popular ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’intentar aprofitar este cas per a contrarestar les investigacions que afecten dirigents socialistes. Segons Tellado, Sánchez intenta empatar el cas de González-Amador amb la situació judicial de l’expresident José Luis Rodríguez Zapatero.

En paraules seues, ‘Pedro Sánchez tracta d’empatar’ el que passa amb González-Amador amb altres causes que afecten responsables del PSOE. Tellado ha assegurat que, segons el seu parer, ‘la realitat és que els casos de corrupció que rodegen el seu govern són escandalosos i per cada un d’ells ja hauria d’haver dimitit’.

El secretari general del PP ha insistit que el cas que afecta González-Amador ‘és una qüestió particular que no afecta una administració sinó una persona’. Per a Tellado, comparar esta investigació amb altres escàndols polítics ‘és tractar de tapar el Sol amb un dit’, i ha acusat Sánchez d’intentar desviar l’atenció amb esta estratègia.

Segons ha remarcat, si hi ha un empresari que ha d’aclarir qüestions concretes amb la Hisenda Pública, es tracta d’un problema individual que s’ha de resoldre davant els tribunals i que no compromet la gestió de cap govern autonòmic.

Sense implicacions per a Díaz-Ayuso

Tellado ha defensat que la investigació sobre González-Amador ‘en res afecta la senyora Isabel Díaz-Ayuso perquè no afecta l’administració que dirigix’. Ha subratllat que, segons la seua opinió, estem davant ‘l’assumpte d’un particular’ que haurà d’explicar-se davant la justícia.

En este sentit, ha insistit que serà la seu judicial la que haurà de determinar possibles responsabilitats. Ha remarcat que el procés en marxa no altera, al seu parer, el funcionament de la Comunitat de Madrid ni la legitimitat del govern que encapçala Díaz-Ayuso.

Tellado també ha volgut remarcar que, segons diu, ‘ningú en la direcció nacional del partit critica els jutges’. Ha apuntat que el PP respecta les actuacions judicials i que considera que és en eixe àmbit on s’han de depurar les responsabilitats. Segons ha afegit, la crítica a les decisions dels magistrats ‘li la deixem al PSOE’.

El número dos del PP ha aprofitat, a més, per a intensificar el seu discurs contra el president del Govern. Ha afirmat que ‘en estos moments Sánchez està podrit de corrupció’ i que ha arribat l’hora ‘d’assumir la realitat del seu Govern’. A més, ha considerat que Espanya ‘no es mereix continuar pels derroters en què està’, amb uns dirigents que, segons la seua opinió, ‘simplement s’atornillen en el Palau de La Moncloa fonamentalment per a utilitzar els ressorts del poder en benefici propi’.

Tellado ha remarcat que el PP continuarà criticant el que qualifica de doble vara de mesurar del Govern central en matèria de corrupció. En la seua opinió, l’executiu de Sánchez evita assumir responsabilitats pels casos que l’afecten mentre tracta de posar el focus en assumptes personals que, segons defensa, no comprometen cap administració pública.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.