La dona del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha decidit no optar a la renovació de la plaça que ocupava en comissió de servicis en la Diputació de València i deixarà el seu lloc en setembre, una decisió que el portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha qualificat de personal i ha aprofitat per a acusar l’oposició de perseguir persones innocents mentres, segons ell, encobreix comportaments suposadament delictius.
Segons ha explicat Barrachina, la parella de Pérez Llorca ha comunicat que no es presentarà al procés per a la provisió de la plaça que ocupa des de fa sis mesos en la corporació provincial. Aquell nomenament va encendre les crítiques de l’oposició, que el va atribuir a un suposat enchufisme, i ara la decisió suposa que el càrrec quedarà vacant a partir de setembre.
Crítiques a l’oposició per la contractació en la Diputació
Barrachina ha sigut preguntat per esta qüestió en la roda de premsa posterior al ple del Consell. En la seua resposta ha carregat contra els grups de l’esquerra, a qui ha acusat de centrar-se en atacs personals.
Ha assegurat que la decisió de la dona del president ‘és personal’ i ha denunciat que, segons la seua opinió, hi ha una campanya injusta contra ella. En este sentit, ha afirmat que l’oposició es dedica a ‘perseguir a persones honrades mentres justifica comportaments com els dels familiars de Rodríguez Zapatero o Pedro Sánchez, en el seu entorn s’apilen 1.817 anys de presó sol·licitats. Mai es va viure una situació tan humiliant per als espanyols’.
Amb estes declaracions, el portaveu ha intentat traslladar el focus des del cas de la Diputació cap a altres casos judicials que afecten familiars d’antics o actuals dirigents de l’Estat. Ha remarcat que, al seu juí, hi ha un doble raser en la crítica política i mediàtica.
Negociació dels pressupostos de la Generalitat
En la mateixa compareixença, Miguel Barrachina també ha abordat la situació dels pròxims pressupostos de la Generalitat. Ha reconegut que encara no sap quan podran aprovar-se de manera definitiva, però ha expressat confiança que els socis de govern de Vox valoraran positivament la proposta del Consell.
El portaveu ha explicat que l’executiu valencià està treballant en uns nous comptes que inclouen una llei d’acompanyament. Esta normativa, ha indicat, preveu rebaixes en l’impost de la renda, en successions i en transmissions patrimonials, amb l’objectiu de reduir la càrrega fiscal.
Barrachina ha assegurat que el govern autonòmic ha anat donant tots els passos necessaris perquè els nous pressupostos puguen eixir avant. Ha afegit que tenen ‘la certesa que en el període de negociació en Les Corts tot el món estarà satisfet; en contrast amb el que passa en Espanya, que portem tres anys sense pressupostos’.
Sobre la posició de Vox, ha insistit que confia que ‘interpretarà favorablement’ el document pressupostari, tant en matèria fiscal com en altres àmbits que s’estan negociant entre els socis de la coalició.
El debat sobre la ‘prioritat nacional’
Un altre dels punts que ha despertat interès és si les futures comptes autonòmiques inclouran el concepte de ‘prioritat nacional’ que defensa Vox. Este terme s’ha utilitzat en diferents debats per a plantejar criteris preferents per a determinats col·lectius a l’hora d’accedir a ajudes o servicis.
Preguntat directament per esta qüestió, Barrachina ha respost que la ‘prioritat nacional’ és una idea ‘interpretable’. No obstant això, ha volgut remarcar que està segur que l’interpretació que faça Vox serà favorable a l’acord pressupostari.
El portaveu ha posat un exemple en el camp de la vivenda, en al·ludir al criteri d’arrelament com a possible manera d’aplicar eixa prioritat. ‘Si la interpretació que es fa de l’arrelament en matèria de vivenda es pot dir prioritat nacional són qüestions que cadascú ha d’interpretar. Jo estic segur que serà favorable en este i altres àmbits’, ha conclòs.
Amb estes paraules, Barrachina ha volgut transmetre una imatge de sintonia amb Vox en la negociació dels pressupostos. Alhora, ha defensat que el Consell està impulsant rebaixes fiscals i canvis normatius que, segons el seu criteri, beneficiaran el conjunt de la ciutadania valenciana.








