21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Els Estats Units recomanen suspendre l’ús de la vacuna Janssen per possibles trombes

Els Centres per al Control i Prevenció de Malalties dels Estats Units (CDC) i l’Administració de Medicaments i Aliments (FDA) han recomanat este dimarts suspendre l’administració de la vacuna Janssen, de Johnson & Johnson, davant la possibilitat que provoque trombes i com a mesura de«enorme precaució». «La seguretat de la vacuna és la prioritat fonamental per al Govern federal, i ens prenem qualsevol indici sobre problemes sanitaris molt de debò», ha indicat la FDA en un comunicat al qual ha tingut accés la cadena de televisió CNN.

La decisió ha tingut lloc després que el diari ‘The New York Times’ informés que sis persones que havien estat vacunades amb estos vials van sofrir una sèrie de trombes en les dos setmanes posteriors a la vacunació, de les quals una d’elles va morir. Està previst que els vials de Janssen, que s’administren d’una sola vegada, aterren esta setmana a Espanya per a vacunar al grup de persones compreses entre els 70 i 79 anys.

Estos sis casos, no obstant això, constitueixen un baix percentatge envers les més de 6,8 milions de dosis de la citada farmacèutica que han estat administrades en tot el país. En tots els casos es tracta de dones d’edats compreses entre els 18 i 48 anys, i totes elles van presentar símptomes entre sis i tretze dies després de la vacunació.

Així, les autoritats han convocat una sèrie de reunions per a analitzar en profunditat els casos i la seua «potencial importància», tal com recull el text. «La FDA revisarà les anàlisis i investigarà els casos. Fins que el procés es complete es recomana suspendre l’administració», ha subratllat.

 

El risc de mort cau un 98% gràcies a les vacunes de Pfizer

El risc d’hospitalització i mortalitat en residències cau fins a un 98% després de la vacunació amb dos dosis de Pfizer i la reducció dels contagis per coronavirus oscil·la entre el 88% i el 95%, segons les dades preliminars d’un estudi consultat per Europa Press en el qual figuren com a signants el secretari de Salut Pública de la Generalitat, Josep Maria Argimon, i la subdirectora general de Promoció de la Salut, Carmen Cabezas.

L’estudi ha comptat amb una mostra de prop de 117.000 persones: la meitat personal sanitari i l’altra meitat, residents i treballadors de residències catalanes, per a comprovar l’efectivitat de la vacunació, ha informat l’emissora Rac1. Assenyala que, després de l’administració de la primera dosi, el risc de contagi es redueix entre un 40% i un 50% en les tres cohorts, però que amb la segona s’aconsegueix valors superiors al 88%: d’un 95% en els treballadors de la salut, un 92% en els treballadors de residència i un 88% en els usuaris.

El treball també troba «clínicament rellevant» que en les residències es redueix un 97% el risc d’hospitalització i un 98% el risc de mortalitat. Un dels signants de l’estudi, el catedràtic en farmacoepidemiologia Daniel Prieto-Alhambra ha assegurat en declaracions a Rac1 recollides per Europa Press que són uns resultats «molt espectaculars», amb unes reduccions d’infecció que aconsegueixen el 95%.

Últimes notícies

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.

Hereu afirma que la Presidència de Mazón ha sigut una vergonya, també per a Feijóo

Jordi Hereu va carregar contra la gestió de Carlos Mazón després de la dana de 2024 i va sostindre que la seua Presidència ha sigut una vergonya, extensible a Feijóo pel seu suport.

Rueda defén que Mazón va fer el correcte i que Feijóo va ser coherent de principi a fi

Rueda ha avalat la dimissió de Carlos Mazón un any després de la dana i ha subratllat que Alberto Núñez Feijóo va ser coherent. També ha retret al Govern la seua gestió.

Feijóo no va intervindre en la dimissió de Mazón, però ja tenia decidit que no seria candidat

Feijóo no va intervindre en la renúncia de Carlos Mazón i ja tenia decidit que no seria candidat. El PP busca un relleu amb suport de Vox i nega apostar per Catalá.

La Policia Nacional ha rescatat a un ancià semiinconsciente en l’incendi de la seua vivenda a Sagunt

Un veí de 89 anys ha sigut rescatat semiinconsciente i amb dificultat per a respirar després de l'incendi del seu pis en el Port de Sagunt. L'edifici, de sis plantes, ha sigut desallotjat de manera preventiva i l'home ha sigut traslladat a l'hospital.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia a la Presidència de la Generalitat

El president en funcions ha registrat la seua renúncia a les 15.24 hores, després d'anunciar-la al matí, i ha activat el procés d'investidura en Les Corts.

Abascal revela que Mazón li va avisar per telèfon i refreda moviments de Vox en la Generalitat

Vox ha decidit no moure fitxa després de la dimissió de Carlos Mazón fins que el PP definisca el seu full de ruta. Abascal ha contat que Mazón li va cridar abans de comparéixer.

Vilaplana sosté que Mazón no va saber el que passava ni va mostrar pressa el 29-O

Maribel Vilaplana ha declarat que, durant el menjar del 29-O, Mazón va atendre missatges i algunes crides però no li va semblar urgit ni conscient de la gravetat. Oferirà la seua matrícula per a acreditar l'horari d'eixida de l'aparcament.