L’estiu continua sent l’horitzó: el govern insisteix que s’aconseguirà el 70% de vacunació

L’estiu és el desig i l’horitzó. El govern espanyol continua tenint-ho molt clar: a l’estiu el 70% de la població estarà vacunada. Ho sostenia Salvador Illa i ara ho sosté la seva successora al capdavant de Sanitat, Carolina Darias. La ministra s'ha mostrat convençuda aquest dilluns que l'Estat i les Comunitats Autònomes assoliran l'objectiu d'haver vacunat el 70% de la població a l'estiu.

 

En una roda de premsa a València, on s'ha reunit amb la consellera del govern valencià, Ana Barceló. Darias ha afirmat que l'objectiu «està a l'abast de la mà» fruit de l'augment del nombre de dosis rebudes l'última setmana.

 

També en previsió que l'Estat ha de rebre 300.000 dosis de Janssen a partir del 15 d'abril. A més, segons Darias, l'Estat rebrà cada setmana «més 1.200.000 dosis» de Pfizer, en una periodicitat que tindrà lloc «tots els dilluns durant el mes d'abril».

 

Gairebé 200.000 noves vacunes de Pfizer

Catalunya ha rebut aquest Dilluns de Pasqua 193.050 noves dosis de la vacuna de Pfizer, que se subministra, principalment, a les persones majors de 80 anys, i que han d'ajudar a enllestir la immunització d'aquesta part de la població. La remesa forma part de l'1,2 milions de dosis que han arribat a Espanya, i se sumen al lot de 168.000 dosis d'AstraZeneca que es van rebre a finals de setmana, i que serveixen per vacunar persones d'entre 60 i 65 anys. Per ara, s'han vacunat el 64,1% dels majors de 80 anys amb una dosi. A partir del dia 10, es començarà amb la franja d'entre 70 i 79 anys.

 

El 30% de les persones entre 60 i 65 anys ja ha rebut la primera dosi de la vacuna contra la covid-19, segons l'últim balanç de Salut. Catalunya va superar diumenge el milió de primeres dosis posades del vaccí i la xifra ara és de 1.022.501 (+11.627 en les darreres 24 hores). Pel que fa a la segona dosi, l'han administrat a 443.580 persones (+3). Així, el 13,2% de la població ha rebut la primera dosi – el 15,6% si es tenen en compte els majors de 16 anys- i el 5,8% té la pauta completa.

 

Per col·lectius, han rebut la primera dosi el 77,1% de les persones amb gran dependència; el 64,1% dels majors de 80 anys; el 82,1% del personal d'atenció primària i hospitalària; el 78,9% dels treballadors de residències; i el 64,2% del personal essencial.

 

També han rebut la primera dosi el 94,4% de les persones que viuen en residències i el 59,1% d'altre personal de l'àmbit sanitari i sociosanitari. En paral·lel, han rebut la pauta completa el 91,7% de les persones que viuen en residències, el 75,7% del personal d'aquestes residències, el 76,3% del personal d'atenció primària i hospitalària i el 9,3% d'altre personal de l'àmbit sanitari i sociosanitari. També estan vacunats amb la pauta completa el 65,1% de les persones amb gran dependència, el 26,9% de les que tenen 80 anys o més, l'1,9% dels treballadors essencials i el 0,3% de les persones d'entre 60 i 65 anys.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.