17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Almàssera fa una recollida ciutadana de fem en el barranc del Carraixet

 

La regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València), va organitzar dissabte passat 20 de març una activitat participativa oberta a la ciutadania que consistia en la neteja de la zona del barranc del Carraixet al seu pas per Almàssera.

 

L’activitat es va fer en el marc del projecte ‘¡ALLIBERA, units contra la basuraleza’ promogut per l’ONG ambiental SEU/BirdLife, projecte que naix per a frenar les conseqüències del fem abandonat en els espais naturals. L’objectiu d’esta iniciativa és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per a mantindre els espais naturals lliures de fem i poder alliberar molta més vida en favor de la biodiversitat.

 

En l’activitat van participar un total de 10 persones voluntàries compromeses amb el medi ambient que van recollir 67 quilos de fem consistent en plàstics, burilles, un carro de la compra, restes d’un televisor, sabatilles trencades, cristalls, excrements de gossos i restes de petards entre altres. Les persones participants van rebre en agraïment a la seua labor mediambiental el calendari 2021 de l’associació ecologista Per l’Horta.

 

L’agraïment del regidor de Medi Ambient a tots els participants

Antonio Sánchez, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Almàssera declara que «este tipus d’activitats són importants per a continuar amb la labor de conscienciació de la importància de mantindre els nostres espais naturals lliures de fem, però sobretot per a adonar-nos que som moltes les persones que vivim en Almàssera a les que ens importa el Medi Ambient i fins i tot estem disposades a fer un esforç per a retirar el fem que unes altres van deixar allí, amb la condició de deixar un lloc millor per a la resta. Vull agrair de cor a totes estes persones el seu esforç, temps i generositat».

 

Per part seua, Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera reitera la importància d’esta classe d’activitats a favor del medi ambient perquè considera «que les institucions han de ser un exemple de la cura de la naturalesa i han de promoure iniciatives com esta que animen a la ciutadania a col·laborar en la neteja dels espais naturals però també a no embrutar».

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.