Demanen que s’amplie la investigació de les vacunes irregulars al bisbe Murgui i els seus familiars

 

Els dos presidents de col·lectius veïnals d’Alacant que van presentar una denúncia davant de la Fiscalia per a demanar la inhabilitació dels càrrecs públics que no hagen respectat els protocols de vacunació contra el Covid-19, han demanat en un nou escrit al ministeri públic que amplie les diligències prèvies obertes a altres persones que s’hagen pogut vacunar sense respectar l’ordre de prioritat, com el bisbe Jesús Murgui i els seus familiars.

 

L’escrit dels activistes veïnals no nomena expressament el bisbe de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant encara que, al costat del document presentat en Fiscalia, els denunciants han adjuntat informacions periodístiques sobre la vacunació irregular de Murgui, el cas de la que es va fer públic el passat 3 de febrer.

 

Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna de Pzifer el passat 8 de gener en la residència de la Casa Sacerdotal d’Alacant. La Diòcesi va negar «tracte de favor sanitari» i va defensar que «s’ha complit el protocol prescrit i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació». No obstant això, el bisbe va anunciar que renunciava a la segona dosi vista la «repercussió mediàtica». Divendres passat es va fer públic que la germana i el cunyat de Jesús Murgui també van rebre la primera dosi de la vacuna en conviure amb ell.

 

Davant d’estes informacions, els activistes veïnals assenyalen a Fiscalia que «hi ha grups de persones, que no són càrrecs polítics, que s’han aprofitat també pels posats rellevància que ocupen en la nostra societat, i que han variat els llistats de vacunació que estaven baix la seua responsabilitat, cedits per la Sanitat, per a incloure’s ells i altres càrrecs similars i fins i tot familiars».

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU