El bisbe d’Orihuela-Alacant renuncia a la segona dosi de la vacuna contra el coronavirus

 

El bisbe d’Orihuela i Alacant, Jesús Murgui, ha negat cap tracte de favor en rebre la primera dosi de la vacuna contra el Covid-19, fet que Sanitat investiga per si s’haguera produït o no de manera irregular, i ha renunciat a rebre la segona dosi vista la repercussió mediàtica.

 

Des del Bisbat han confirmat en un comunicat que Murgui va rebre la primera dosi de la vacuna del coronavirus a la Casa Sacerdotal, però han assenyalat que ho va fer sense buscar cap tracte de favor i seguint la dinàmica de les altres campanyes de vacunació, a causa de la seua vinculació sanitària.

 

No obstant això, Jesús Murgui ha renunciat a rebre la segona dosi de la vacuna per la repercussió mediàtica causada per la interpretació d’este fet i pel bé espiritual de tots els fidels de la Diòcesi d’Orihuela-Alacant.

 

Murgui s’ha posat en mans de la Sanitat Pública

El Bisbat ha assenyalat que Jesús Murgui, el bisbe d’Alacant i Orihuela s’ha posat en mans de la Sanitat Pública per a completar la seua vacunació quan, on i com determine l’autoritat sanitària.

 

La Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana va obrir una investigació sobre la vacunació contra el Covid-19 del bisbe d’Orihuela-Alacant i determinar si esta s’ha produït o no de manera irregular. La Diòcesi va negar que el prelat haja buscat cap tracte de favor sanitari i van asseverar que ha complit el protocol prescrit, com en les altres situacions sanitàries que ha viscut.

Últimes notícies

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.