18.4 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Ordenen l’internament psiquiàtric d’un home que va matar a colps a sa mare en Vinaròs

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha absolt a un home de l‘assassinat de la seua mare, que va ser declarat autor, en concórrer l’exempció de responsabilitat criminal d’alteració psíquica, i li imposa l’internament en un centre psiquiàtric penitenciari per un període que no podrà excedir de 25 anys.

 

Segons la sentència, emesa d’acord amb el veredicte d’un jurat popular, l’acusat, que vivia en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) juntament amb la seua mare, de 83 anys, patia a conseqüència del consum de drogues, un trastorn esquizofrènic de tipus paranoide i curs crònic, amb descompensació psicòtica del seu trastorn, que anul·lava totalment les seues facultats.

 

A demés del trastorn esquizofrènic de tipus paranoide, el presumpte autor dels fets era consumidor de cocaïna de llarga duració i havia consumit eixe dia esta substància, igual que alcohol. Açò va ajudar a motivar la descomposició psicòtica del seu trastorn esquizofrènic.

 

Greus ferides en diferents parts del cos

Així, cap a les 12.00 hores del dia 11 de desembre de 2018 i en el citat domicili, l’acusat va decidir assassinar a la seua mare en confondre-la amb una altra persona intrusa en la casa i, així, va atacar a esta, propinant-li múltiples colps al cap, cara, tòrax i altres parts del cos. Esta greu agressió li va causar a la dona un xoc traumàtic i finalment va morir.

 

Després d’això, l’acusat va eixir de la casa en estat de confusió i va sol·licitar ajuda a uns operaris del ferrocarril que es trobaven molt prop del lloc a on es va produir el crim.

 

El sospitós va demanar als hòmens que avisaren a la Guàrdia Civil i va permanèixer al costat d’ells fins a l’arribada dels agents i servicis d’emergència, als quals va comptar tot el que havia passat.

Últimes notícies

Mazón dirigix a Alacant el primer ple del Consell després de la seua dimissió

El president en funcions ha acudit a Ciutat de la Llum per a encapçalar el primer ple després de la seua renúncia. El Consell preveu formalitzar l'eixida de Gan Pampols i Camarero informarà a les 13.00.

La grip cau un 75% i la covid quasi un 38% en la Comunitat Valenciana, però la incidència total d’IRA puja

La grip ha baixat a 4,4 casos per 100.000 i la covid a 21,8 en la Comunitat Valenciana, però el total d'IRA ha pujat a 622 per 100.000. El VRS inicia circulació i els menors de 4 anys concentren el major increment.

Aagesen tatxa d’insuficient la dimissió de Mazón i reclama eleccions

Sara Aagesen va qualificar de tardana i insuficient la dimissió de Carlos Mazón i va reclamar un avançament electoral. També va criticar que s'assenyale a organismes públics.

Els taxis inicien una marxa lenta de quatre hores a València rumb a la Conselleria

Més de 2.000 taxis han arrancat a les 8.30 una marxa lenta en dos columnes que està tallant vies a València. La protesta pel 'intrusisme' de les VTC preveu acabar davant la Conselleria.

Sergio García substituirà al lesionat Darryn Binder en Gresini per al GP de Portugal de Moto2

Binder, operat del cúbit esquerre, és baixa i obri un debut avançat per a Sergio García amb Gresini. El valencià compartirà box amb Albert Arenas.

Les Corts suspenen els plens fins a la investidura del substitut de Mazón

Les Corts Valencianes no celebraran plens fins al debat d'investidura del nou president. Arranca un termini de 12 dies per a candidatures i seguix la comissió de la DANA.

Óscar López demana eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Mazón

Óscar López va reclamar eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón, a qui va criticar per un muntatge esperpèntic. L'eixida del líder del PP valencià va arribar al cap d'un any de protestes per la gestió de les inundacions de 2024.

Detinguts dos hòmens per robar caixers automàtics itinerants en la Regió muntanyenca de València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens, de 20 i 52 anys, per assalts a caixers mòbils en diversos municipis de la Regió muntanyenca de València. Els robatoris van deixar sense servici d'efectiu a pobles sense sucursal bancària.