Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

AstraZeneca interromp els assajos de la vacuna d’Oxford per la «malaltia inexplicable» d’un dels participants

 

AstraZeneca ha interromput temporalment els assajos de la vacuna contra el Covid-19 que ha creat amb la Universitat d’Oxford per la «malaltia potencialment inexplicable» d’un dels participants, segons un comunicat de la companyia difós pel portal ‘Stat’. La farmacèutica, en l’última fase de proves de la vacuna, revisarà les dades de seguretat.

 

En el comunicat, remarca que en grans assajos, es poden crear malalties per casualitat, però això s’ha de revisar molt curosament. «Estem treballant per a agilitzar la revisió de l’acte per a minimitzar qualsevol possible impacte en el calendari de l’assaig», afegix AstraZeneca, que diu que estan compromesos amb la seguretat dels participants i els més «alts estàndards» en els seus assajos.

 

El voluntari que ha patit este potencial efecte secundari, que no s’ha revelat de quina classe, residix en el Regne Unit i s’espera que es recupere.

 

Un fet «bastant habitual»

El catedràtic de Farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford, Daniel Prieto-Alhambra, ha explicat en RAC 1 que «és un fet bastant habitual», el que és menys habitual, ha dit, és el rebombori mediàtic. En este sentit, ha comentat que «és la segona volta que es para este assaig clínic». Ara, un comitè independent avaluarà les dades sobre l’estudi per a analitzar si «la malaltia potencialment inexplicable» s’ha produït en altres voluntaris que participen en els assajos clínics i prendrà una decisió. 

 

Mentres no hi haja una decisió d’este comitè independent no se sumarà més gent als assajos clínics que des de fa unes setmanes fa la farmacèutica AstraZeneca en diferents punts del món amb milers de persones.

 

Tres milions de dosis de la vacuna per a l’Estat espanyol

La notícia de la interrupció temporal dels assajos clínics de la vacuna d’Oxford arriba dos dies després de què el ministre de Sanitat, Salvador Illa, assegurara que, si no hi havia cap contratemps, Espanya disposaria de tres milions de vacunes contra el Covid-19 el pròxim mes de desembre. Estes vacunes suposen el 10% del total de 30 milions de dosis que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i assajos clínics amb garanties.

Últimes notícies

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.

El BOE publica el conveni del torró i massapans 2025 amb pujada salarial del 3% retroactiva

Les taules salarials del conveni estatal del torró i massapans per a 2025 fixen una alça del 3% amb efectes des de l'1 de gener. Hi haurà ajust per IPC de fins a 1 punt.