Xirivella contra els estereotips LGTBI

Cartell de Xirivella, en l'Horta (València), a favor de l'orgull LGTBI

Xirivella demana trencar els estereotips de les dones del grup LGTBI | Ajuntament de Xirivella

 

El Ple de l’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha aprovat una moció en la que es demana «trencar amb els estereotips que acompanyen a les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals».

 

El text, que ha comptat amb el vot favorable de totes les forces representades en el consistori excepte l’abstenció dels dos regidors de Ciutadans, insta al Consell de Ximo Puig a treballar en favor d’una Llei Estatal LGTBI «que reculla les reivindicacions històriques de tot el col·lectiu, de la Llei Integral d’Igualtat de Tracte i No Discriminació, a demés d’una normativa específica de delictes d’odi».

 

El document proposat per la Regidoria d’Igualtat i elevat al Ple pels grups PSPV-PSOE, Podem, Compromís i la regidora no adscrita Puri Botella, cita l’informe ‘La cara oculta de la violència cap al col·lectiu LGTBI’, en el que es posa de manifest la invisibilitat de les dones i la seua menor propensió a aflorar delictes de violència o odi per orientació sexual.

 

«Defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans»

Els hòmens gais, conclou l’informe, «estan més reconeguts i se senten més legitimats per a denunciar». La moció aprovada en Xirivella referix també l’efecte nociu que el confinament ha tingut en el col·lectiu LGTBI, amb un augment de la violència intragènere i del sentiment de soledat i rebuig social.

 

El text recorda que «defensar els drets de les persones LGTBI suposa defensar els drets humans» i reafirma el compromís del consistori amb la diversitat i la igualtat. Finalment, s’insta al Consell a promoure que el Registre Civil suprimisca l’obligació matrimonial de les parelles de dones per a inscriure als seus xiquets nascuts.

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.