Mastodon
28.5 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Les obres en la línia 10 | Europa Press

 

La Generalitat està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

 

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani en el que es troben les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell compten amb un pressupost superior als 25 milions d’euros, segons ha detallat en un comunicat l’administració.

 

En els últims dies, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està fent faenes de neteja a pressió de les pantalles i el terra, a demés de la reparació de les instal·lacions existents, de manera prèvia als treballs que permetran condicionar de manera definitiva el túnel i estacions d’este tram.

 

Comptarà amb 8 parades

Les actuacions previstes en el tram subterrani inclouen la instal·lació dels aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen obra de paleta, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

 

A demés, s’han inclòs en este projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, lampisteria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d’elevació; senyalització i mobiliari. També està prevista la urbanització de les àrees afectades per l’obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

 

La Línia 10, una volta completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat dels Arts i les Ciències i el barri de Natzaret. Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

 

El 12 de juny de 2017 el president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea. La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades, tres subterrànies i cinc en superfície. D’esta forma, s’habiliten uns 3 quilòmetres de plataforma tramviària ara disponible per a l’ús per als vianants i ciclistes.

Últimes notícies

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una britànica de 64 anys ha sigut arrestada després de la mort per asfíxia d'una altra dona de 66 en un apartament del Racó de Loix. La investigació continua oberta.

El Consell titlla d’engrunes els 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx

El Consell critica que la inversió de 1.000 milions prevista per Aena per a Alacant-Elx no compensa el dèficit inversor i reclama decisions sobre segona pista i enllaç ferroviari.