27.1 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Suspesos tots els viatges de l’Imserso en territori valencià pel Coronavirus

Gent major en una platja

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso | Twitter

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Govern d’Espanya ha decretat la suspensió de tots els viatges de l’Imserso per un període d’un mes, en tot el conjunt del territori nacional, amb motiu de la crisi del coronavirus. L’anunci ha sigut rebut amb pessimisme en la indústria turística del territori valencià, segons ha reconegut la patronal hotelera Hosbec.

 

En un comunicat, el sector ha reclamat al Govern «detalls concrets i mesures pal·liatives i compensatòries per a les empreses que hagin de tancar o limitar la seua activitat». «A pesar de què des de Hosbec no compartim la decisió presa pel Ministeri, entenem que han d’existir suficients motius de caràcter sanitari que justifique esta decisió», han indicat les mateixes fonts.

 

El president de Hosbec, Toni Mayor, ha recordat que els hotels espanyols no han patit cap incidència d’importància en tot este període, especialment tenint en compte el volum de turistes espanyols i internacionals que s’allotgen en la planta hotelera que està oberta.

 

«Els nostres establiments són segurs, més si cap que un domicili particular, perquè s’han extremat les mesures d’higiene i protocols de neteja per a evitar precisament qualsevol classe d’incidència», ha remarcat.

 

Per a la patronal hauria sigut molt desitjable que en el mateix moment en què s’ha fet pública esta mesura s’haguera informat a tots els actors del programa dels detalls: a partir de quina data comença la restricció, què ocorre amb els viatgers que estan ara mateix disfrutant de les seues vacances, i sobretot, quines mesures de caràcter extraordinari es posaran en marxa per a pal·liar els efectes sobre el sector.

 

180.000 paquets esta temporada

El programa de vacances de Majors va posar en comercialització 180.000 paquets per a la temporada 2019-2020 en el territori valencià. En estos moments, Hosbec estima que queda aproximadament un 65% per executar, ja que precisament en estos dies comença la temporada alta de l’Imserso.

 

«El que queda en l’aire suposa per al territori valencià la suspensió d’uns 120.000 paquets, amb una facturació d’entre 25 i 27 milions d’euros. D’estes dades, el 80% de l’execució correspon a Benidorm, el 10% a Castelló i el 10% restant a Gandia i altres poblacions de la Costa Blanca. 

Últimes notícies

Incendi en local de València deixa cinc persones ateses per inhalació de fum i evacua a veïns

Un incendi en un comerç situat en un edifici de l'Avinguda del Port a València ha deixat cinc persones ateses per inhalació de fum i ha provocat l'evacuació de veïns. Els bombers treballen en l'extinció del foc mentres la Policia Local controla l'àrea per a evitar riscos.

Robles condecora a 63 militars que van arriscar les seues vides en l’ajuda durant la DANA 2024

La ministra de Defensa, Margarita Robles, condecora a 63 militars per la seua valenta labor durant les inundacions causades per la DANA en 2024, destacant el seu compromís i sacrifici.

PSPV denúncia incapacitat de gestió de Mazón després de sol·liciteu d’endeutament a València

El PSPV-PSOE acusa el president Carlos Mazón de mala gestió financera a València després de sol·licitar un endeutament de 1.816 milions per a cobrir gastos públics essencials.

Cinc persones ateses per inhalació de fum rere incendi en un local de l’Avinguda del Port a València

Un incendi en un local comercial en un edifici residencial de l'Avinguda del Port de València ha deixat cinc persones ateses per inhalació de fum i ha provocat el desallotjament parcial de l'edifici.

L’EMT de València sol·licitarà un crèdit de 40 milions per a garantir pagaments essencials davant controvèrsia per targeta SUMA

L'Empresa Municipal de Transports de València tramitarà un crèdit de fins a 40 milions d'euros per a fer front a pagaments prioritaris a causa d'un conflicte legal per compensacions endarrerides amb la targeta SUMA.

La CHJ renova la web del SAIH per a optimitzar la informació hidrològica en temps real

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer actualitza la web del Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica per a millorar la usabilitat i l'eficiència en la difusió de dades sobre embassaments, cabals i pluges.

Bombers del Consorci de València alerten sobre la seua falta de preparació davant noves emergències

Bombers del Consorci de València denuncien dèficit de personal i material, i asseguren estar pitjor preparats que fa huit mesos davant futures DANA i incendis.

Cinc Persones Ateses per Inhalació de Fum Rere Incendi en Local Comercial de València

Un incendi en un local comercial de l'Avinguda del Port a València ha deixat cinc persones ateses per inhalació de fum i ha provocat l'evacuació de veïns.