Demanen obligar a la Guàrdia Civil a compartir l’ADN del presumpte assassí de Marta Calvo

Jorge Ignacio Palma

Jorge Ignacio P.J entrant al Jutjat número 6 d’Alzira | EFE

 

La Fiscalia ha demanat ajuda judicial per a fer una prova d’ADN en el cas de la mort de Lady Marcela Vargas, una xica de nacionalitat colombiana de 26 anys i que va ser localitzada sense vida en un pis de l’avinguda de la Plata de València el 15 de juny de 2019.

 

I tot, segons explica ‘Levante-EMV’, per la falta de col·laboració entre els agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional des de les primeres setmanes que van seguir la pista de la desapareguda Marta Calvo.

 

Este cas està sent investigat junt amb un altre per la Policia Nacional, a banda de la investigació que porta la Guàrdia Civil en el cas de Marta Calvo. Relacionar esta mort amb Jorge Ignacio P.J. no havia sigut possible fins que no se va saber la seua presumpta implicació en el crim de Marta Calvo, igual que amb la mort d’Arliene Ramos –una altra víctima de l’acusat–, que va morir en una casa de cites.

 

D’este últim cas es va encarregar la Policia Nacional, que el va tractar com un homicidi des de l’inici. Per això, es van arreplegar diferents mostres en el pis, però no hi havia cap coincidència una volta el laboratori d’ADN de la Direcció Superior de Policia de València va ficar els perfils en la base nacional d’ADN, comú a la Policia i a la Guàrdia Civil.

 

No va ser en eixe moment, ja que no es tenia l’ADN del presumpte assassí perque encara no s’havia produït el crim de Marta Calvo, ni tampoc ara, que se suposa que l’ADN de Jorge Ignacio P.J ja hauria d’estar dins de la base de dades.

 

A pesar d’això, ara els agents de la Policia Nacional tenen possibles indicis que incriminen al detingut amb la mort de Lady després de l’anàlisi del seu telèfon. Segons pareix, Jorge Ignacio P.J va quedar amb ella en València via Whatsapp i ho va fer des de la casa que té en l’Olleria, en la comarca de la Vall d’Albaida (València). Més tard, l’estudi dels repetidors el situa en l’avinguda de la Plata, lloc a on van quedar i es va produir la mort de la xica.

 

Però el perfil genètic anònim que s’ha conseguit en l’habitació de Lady seguia sense donar coincidències, a pesar de què en eixe moment ja se disposa de l’ADN de Jorge Ignacio P.J. Per tant, davant de la possibilitat de què l’ADN del presumpte assassí no estiga en la base de dades, els investigadors de la Policia Nacional han demanat al jutge d’Instrucció núm. 20 de València que els autoritze a extraure una nova mostra biològica al detingut.

 

Petició a la jutgessa que porta el cas de Marta Calvo

D’esta manera, el fiscal ha demanat a la jutgessa d’Instrucció número 6 d’Alzira, que porta el cas de Marta, que inste a la Guàrdia Civil a que «incorpore a la base de dades les mostres d’ADN del presumpte autor dels fets».

 

A demés, afirma que, en cas de què no hi haguera cap classe de col·laboració entre les dos forces policials, seria necessari que el jutge d’Instrucció núm. 20 de València autoritzara a la Policia Nacional anar fins a la presó de Picassent per a registrar una nova mostra biològica de Jorge Ignacio P.J.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.