Mastodon
29.4 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

La desgràcia de Francisco, de Castelló, s’arruïna després de guanyar 6,5 milions d’euros en la Loteria

Diners

Des del Banc Santander no van explicar que realment els productes financers contractats eren d’alt risc | Pixabay

 

Francisco Guerrero, va guanyar 6,5 milions d’euros en un premi de la Bonoloto l’any 2005, però ho va perdre tot. El veí de Castelló va confiar en l’exdirector d’una sucursal del Banc Santander, invertint tots els diners creguent que no hi havia cap risc, i ara fa més de 10 anys que està entre juïns contra l’entitat bancària. Fins ara ha conseguit recuperar 1,2 milions, però en reclama 2 més en un nou juí que es portarà a terme el pròxim març del 2020.

 

Les inversions eren «productes tòxics»

El malson de Francisco va començar quan hauria d’haver viscut un somni. Segons ha explicat ell mateixa en diferents ocasions en la ‘Cadena Ser’, l’any 2007 va invertir els 6,5 milions d’euros que havia guanyat amb la Bonoloto, a termini fix sense risc. Tot i que ell no sabia que era una estafa i van resultar ser «productes tòxics», és a dir, que realment eren d’alt risc, l’entitat bancària no li ho va dir.

 

No va ser fins dos anys més tard quan, per una operació de genoll, va voler retirar 30.000 euros i va saber que no li quedava res de res. D’eixa manera, Francisco va acabar amb la família trencada, vivint en la indigència i amb depressió crònica. Fins a l’any 2014 no va conéixer un auditor de professió que el va ajudar a contactar amb un expert en dret bancari que el va defendre davant dels tribunals.

 

Un jutjat va reconéixer que existia «vici en el consentiment» de la contractació dels productes financers i la Secció Tercera de l’Audiència Provincial de Castelló ho va ratificar i, per tant, Francisco va conseguir recuperar 1,2 milions d’euros. Per la seua banda, el 2016, el Jutjat de Primera Instància número 4 va declarar la nul·litat per «infracció de precepte legal i incompliment del deure de transparència». Ara, el pròxim mes de març, es portarà a terme un nou juí contra l’entitat, reclamant-li dos milions d’euros pels productes financers contractats i els danys morals, ja que continua patint depressió crònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alex Márquez, Folgat i Piqueras segellen el 45é ple espanyol en el GP de Catalunya

Els espanyols van véncer en MotoGP, Moto2 i Moto3 i completen el quint ple de 2025. Espanya aconseguix 778 triomfs en el Mundial amb un domini coral.

Ángel Piqueras firma una victòria molt important en Moto3

El pilot de KTM es va imposar en el GP de Catalunya de Moto3 i va subratllar que el triomf és molt important. Va destacar la gestion del neumatico i la posicion al capdavant.

Daniel Holgado celebra la seua primera victòria en Moto2 en el GP de Catalunya

L'alacantí aconseguix el seu primer triomf en Moto2 a Catalunya amb Kalex i ho considera un gran dia, fruit d'un treball constant després del seu recent podi a Àustria.

València Basket cau 92-85 davant UCAM Murcia en el seu primer test de pretemporada

UCAM Murcia es va imposar 92-85 a València Basket a Iecla en el primer amistós de la pretemporada. Un parcial 11-0 en l'últim quart i l'encert exterior van decidir malgrat el debut de quatre fitxatges.

Aemet activa el nivell taronja per pluges i tempestes en la Comunitat este dilluns

La Aemet activa el nivell taronja des de les 12.00 fins a la mitjanit per pluges intenses i tempestes en el nord d'Alacant, el sud de València i tota la província de Castelló.

Deu ferits en dos accidents de trànsit a Sagunt i Alginet

Deu persones resulten ferides en dos sinistres quasi consecutius en l'A-23 i l'A-7. El CICU va activar Samu i SVB i els ferits van ser traslladats a hospitals.

València es manté quart i Vila-real sext en la classificació del segle de Cihefe

El rànquing històric de Cihefe situa a València en la quarta plaça i a Vila-real en la sexta, en una taula que pondera Lliga, Copa i competicions europees.

Daniel Holgado s’estrena en Moto2 amb un triomf autoritari a Montmeló

Daniel Holgado va véncer amb claredat en el GP de Catalunya de Moto2 eixint des de la pole. Dixon i Daniel Muñoz van completar el podi i Manuel González va ampliar el seu lideratge.