28 C
València
Dimarts, 17 juny, 2025

Estudiants de l’UJI intenten omplir els rebosts de les treballadores de la neteja

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Evitar que les treballadores de neteja en vaga es vegen obligades a cedir per manca de recursos econòmics, és l’objectiu de les recollides d’aliments que estan organitzant grups d’estudiants solidaritzats amb la causa.

Mentre hui mateix sembla que les negociacions entre treballadors i empreses es reprenen. Part de l’estudiantat de l’UJI va decidir en assemblea que el seu suport no fos únicament simbòlic i visible després d’una pancarta o cridant consignes d’adhesió a la causa de ‘negociació per un salari digne’ i precisament per això s’estan organitzant recollides de menjar i productes de neteja.

Després d’una setmana de vaga, i amb uns salaris, de vegades, inferiors al SMI, els joves saben que la solvència econòmica és clau per poder fer front a la manca d’ingressos que suposa no treballar i més en economies, ja de per si minvades. Per això, este dissabte ja es van situar alguns grups informatius a l’entrada de supermercats explicant les raons de la recollida solidària i hui segueixen les accions a diferents facultats.

Últimes notícies

PLD Space llançarà els seus coets Miura 5 des de la Guaiana Francesa en 2026

L'empresa espanyola PLD Space construirà un complex de llançament en el Centre Espacial Guayanés per als seus coets Miura 5, amb inici d'activitats previst per a 2026.

El Govern planeja regularitzar al voltant de 100.000 immigrants en 2025 amb noves facilitats

El Govern espanyol projecta regularitzar prop de 100.000 immigrants enguany i aconseguir 400.000 per a 2026 gràcies a la reforma del reglament d'Estrangeria que simplifica tràmits i àmplia figures d'arrelament.

La final de la Lliga Endesa serà la primera per a tots els jugadors del València Basket en l’ACB

València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa amb un equip en el qual cap dels seus quinze jugadors havia disputat abans una final en l'ACB, marcant una fita en la història del club.

Espanya s’enfrontarà a Geòrgia a Elx en partit classificatori per al Mundial 2026

La selecció espanyola de futbol jugarà l'11 d'octubre en l'estadi Martínez Valero d'Elx contra Geòrgia en un partit clau per a la classificació al Mundial 2026. Serà la sèptima vegada que Espanya actue en este recinte amb un rècord perfecte.

La Diputació de València reclama 22 milions al Govern per la neteja postdana de garatges

La Diputació de València demana al Consorci de Compensació d'Assegurances el pagament de 21,8 milions d'euros usats per a la neteja de garatges després de la dana del 29 d'octubre, destacant la urgència i l'impacte en tretze municipis afectats.

Fill de l’economista Noblejas: Tall total de la zona de Cheste podria haver salvat vides en la DANA d’octubre

Daniel Noblejas defén que si la zona del circuit de Cheste s'haguera tancat durant la DANA del 29 d'octubre, el seu pare i altres empresaris no haurien mort en la riuada.

La delegació de València rep el Premi Rei d’Espanya per la seua cobertura de la dana

La delegació d'EFE a València obté el Premi Rei d'Espanya per la seua cobertura de la dana del 29 d'octubre, destacant la difícil tasca informativa i organitzativa enfront de la tragèdia.

Mazón convoca a la CEV i sindicats a taula de diàleg social per a impulsar finançament valencià

El president valencià Carlos Mazón convoca a la CEV i sindicats a reunir-se el 25 de juny per a abordar el finançament i fons extra FLA necessari per a la Comunitat Valenciana.