Detingut un implicat en una cèl·lula jihadista per blanqueig en Muro d’Alcoi

Imatge d’arxiu d’una detenció jihadista | RTVE

 

Este dimecres de matí, en la localitat de Muro d’Alcoi, en la comarca del Comtat (Alacant), ha sigut detingut per un presumpte delicte de blanqueig Nourdine Ch., un home d’origen marroquí i nacionalitzat espanyol, ja processat per la justícia anteriorment per formar part d’una cèl·lula jihadista en 2016.

 

Segons expliquen en ‘Información’, Nourdine és propietari d’una empresa de reciclatge i de redistribució de roba usada localitzada en el municipi de Cocentaina. L’any 2017, l’Audiència Provincial el va processar per estar en eixa organització jihadista, que enviava en contenidors de roba usada diners, armament, material militar i, fins i tot, explosius a terroristes de l’Estat Islàmic.

 

Esta cèl·lula era liderada no només per ell, també per un altre home, Ammar Termanini, qui va ser detingut en la localitat de Crevillent en 2016. Els dos, juntament amb altres cinc persones i segons explica l’auto de processament, conseguiren importants ingressos econòmics, concretament 10 milions d’euros. Se’ls va acusar d’integració en organització terrorista, blanqueig de capitals, tinença il·lícita d’armes, falsedat documental i un delicte contra els béns culturals protegits en cas de conflicte armat. 

 

Però la detenció esta vegada s’ha produït després de què les investigacions en este sentit continuaren, ja que han aparegut noves proves, en este cas, de delictes econòmics. A més, també s’ha detingut a la dona de Nourdine i a un administrador concursal que, després de ser citats en la Comissaria d’Alcoi, han sigut posats en llibertat. No és el cas de Nourdine, que ha sigut traslladat d’Alcoi a Madrid per a passar a disposició de l’Audiència Nacional. Se l’acusa d’un delicte fiscal, blanqueig, falsificació documental, alçament de béns i malversació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.