Detingut un implicat en una cèl·lula jihadista per blanqueig en Muro d’Alcoi

Imatge d’arxiu d’una detenció jihadista | RTVE

 

Este dimecres de matí, en la localitat de Muro d’Alcoi, en la comarca del Comtat (Alacant), ha sigut detingut per un presumpte delicte de blanqueig Nourdine Ch., un home d’origen marroquí i nacionalitzat espanyol, ja processat per la justícia anteriorment per formar part d’una cèl·lula jihadista en 2016.

 

Segons expliquen en ‘Información’, Nourdine és propietari d’una empresa de reciclatge i de redistribució de roba usada localitzada en el municipi de Cocentaina. L’any 2017, l’Audiència Provincial el va processar per estar en eixa organització jihadista, que enviava en contenidors de roba usada diners, armament, material militar i, fins i tot, explosius a terroristes de l’Estat Islàmic.

 

Esta cèl·lula era liderada no només per ell, també per un altre home, Ammar Termanini, qui va ser detingut en la localitat de Crevillent en 2016. Els dos, juntament amb altres cinc persones i segons explica l’auto de processament, conseguiren importants ingressos econòmics, concretament 10 milions d’euros. Se’ls va acusar d’integració en organització terrorista, blanqueig de capitals, tinença il·lícita d’armes, falsedat documental i un delicte contra els béns culturals protegits en cas de conflicte armat. 

 

Però la detenció esta vegada s’ha produït després de què les investigacions en este sentit continuaren, ja que han aparegut noves proves, en este cas, de delictes econòmics. A més, també s’ha detingut a la dona de Nourdine i a un administrador concursal que, després de ser citats en la Comissaria d’Alcoi, han sigut posats en llibertat. No és el cas de Nourdine, que ha sigut traslladat d’Alcoi a Madrid per a passar a disposició de l’Audiència Nacional. Se l’acusa d’un delicte fiscal, blanqueig, falsificació documental, alçament de béns i malversació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU