23.4 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Troben un dofí mort en la vora de la platja de Cullera

Un dofí va aparéixer sense vida ahir en la platja del Dosel de Cullera, a la Ribera Baixa. L'estrany succés va ocórrer al voltant de les 12.00 hores del migdia quan unes persones que passejaven per la platja van divisar el mamífer i van comprovar que es trobava mort. L'avís a la Policia Local va arribar a eixa hora, i tot seguit es van desplaçar fins al lloc dels fets.

Segons les primeres pesquises de la Policia, es podria tractar d'un dofí de l'espècie mular o de coll de botella, una espècie molt comuna en la zona però que sol nadar mar endins entre aigües més fredes. Fins al lloc de la troballa s'han personat també personal de Platges de l'Ajuntament de Cullera així com membres de la Guàrdia Civil i la Policia Local de Cullera. Després de comprovar que l'exemplar ancorat en la vora de la platja es trobava mort, s'ha avisat a la Universitat de València per tal que es fera càrrec del dofí, i així que els biòlegs i experts feren l'autòpsia pertinent. A l'espera dels resultats s'intenta saber també quines són les circumstàncies que han portat el mamífer fins a la costa valenciana.

Últimes notícies

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres clips del 29 d'octubre de 2024 gravats en el Centre d'Emergències mostren que la consellera va ser informada de possibles barrancadas en l'àrea metropolitana i de l'enviament de bombers forestals per a vigilar llits.

Paiporta aprova el major pressupost de la seua història per a reconstruir després de la dana

L'Ajuntament ha aprovat 24.238.387,55 euros, un 11,24% més, amb el focus en la reconstrucció després de la dana i el reforç de les polítiques socials i d'ocupació.

Mazón, Illa, Prohens, López Miras i Moreno alerten a Brussel·les: el temps s’acaba per a la pesca mediterrània

Cinc presidents autonòmics han enviat una carta a Ursula von der Leyen alertant que el temps s'acaba per a la pesca mediterrània. Denuncien retallades d'oportunitats de pesca i límits de finançament que posen en risc l'economia blava i la sobirania alimentària.

Vila-real i Raig es juguen Europa en La Ceràmica

Vila-real defén la tercera plaça i Raig apunta al sext lloc en un xoc marcat per la fortalesa local i la ratxa visitant. Batalla encadena 270 minuts sense encaixar en Lliga.

La jutgessa incorpora a la causa de la DANA el llistat de crides de Mazón del 29-O

La instructora ha acordat afegir al sumari el registre de crides de Carlos Mazón del 29 d'octubre. També demana a Bombers de València dades prèvies i possibles reforços.

El president de l’Audiència de València avala la crítica a la jutgessa de la DANA però rebutja la pressió

Ha defés que la crítica a la instructora de la dana és legítima, però ha advertit contra pressions per a alterar la seua actuació. La Secció Segona ha resolt 23 recursos en ple per a reforçar la qualitat i coherència de les resolucions.

El PP deixa en mans de Mazón la seua possible dimissió i recolza el dret de les víctimes a protestar

Ester Muñoz ha sostingut que la dimissió de Carlos Mazón és una decisió personal després dels esbroncs en el funeral d'Estat. La portaveu també ha defés el dret de les víctimes a protestar.

Marcelino avisa: el Raig no dona respir i el Vila-real ha d’imposar pausa i precisió

El tècnic del Vila-real advertix del ritme alt del Llamp i reclama controlar el partit amb calma i encert en les àrees. Reivindica humilitat i suport de l'afició.