Mor Pedro Ferrándiz revolucionari del bàsquet espanyol als 93 anys


«No soc un savi, però he inventat molt«, va pronunciar alguna vegada. Pedro Ferrándiz (Alacant, 1928) ha mort als 93 anys. Es va una figura indispensable, sense la qual res del que és hui el bàsquet espanyol s’entendria. Un «revolucionari» d’humils orígens que es va inventar a si mateix i que va convertir al Real Madrid en un equip de llegenda.

L’històric entrenador del Real Madrid de bàsquet Pedro Ferrándiz, que va dirigir al conjunt blanc durant tretze temporades, va morir aquest dijous als 93 anys. L’alacantí va ser un dels tècnics més rellevants de la història del bàsquet espanyol i especialment del Real Madrid, amb el qual va aconseguir, en tres etapes diferents, 27 títols, entre ells quatre Copes d’Europa, dotze Lligues i onze Copes del Rei.

Ferrándiz, que va ser seleccionador espanyol un any, és una llegenda en el Real Madrid.

Ferrándiz, que des de fa anys cuidava la seua salut en la seua Alacant natal, va canviar per sempre la història de la canastra nacional.

Nascut a Alacant un 20 de novembre de 1928, posseeix el rècord de més títols de Lliga i més Copes a Espanya.

Comunicat del Real Madrid

El Real Madrid va fer oficial la defunció del qual va ser un dels homes més rellevants en la seua secció de bàsquet.

«El Real Madrid C. F., el seu president i la seua Junta Directiva lamenten profundament la defunció de Pedro Ferrándiz, soci d’honor del Real Madrid i una de les més grans llegendes del nostre club i del bàsquet mundial».

«El Real Madrid vol expressar les seues condolences i el seu afecte i afecte a tots els seus familiars, companys i éssers estimats».

«Pedro Ferrándiz és l’entrenador amb el major palmarés en la història del Real Madrid. Va dirigir al nostre equip de bàsquet durant 13 temporades, en diverses etapes entre 1959 i 1975, en les quals va guanyar 4 Copes d’Europa, 12 Lligues i 11 Copes d’Espanya, dirigint al nostre equip en 490 partits. Continua sent en l’actualitat l’entrenador que més Lligues i Copes d’Espanya ha conquistat. Pedro Ferrándiz també va ser entrenador de la selecció espanyola entre 1964 i 1965».

«El nom de Pedro Ferrándiz figura en el Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, en el Saló de la Fama de la FIBA i també en el Saló de la Fama del bàsquet espanyol. Entre els reconeixements i mèrits rebuts a nivell nacional i internacional destaquen la Gran Cruz de la Reial orde del Mèrit Esportiu i el Collaret de l’Ordre Olímpica, entre altres».

«Pedro Ferrándiz és un dels grans mites del madridisme i del bàsquet mundial i el seu llegat serà etern, no sols pels seus títols, sinó pel seu esperit d’innovació i per ser un visionari del joc, una figura única que va canviar i va revolucionar aquest esport per sempre».

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.