20.2 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Denuncien que els contagis Covid entre sanitaris han augmentat un 25% 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que els contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris dels diferents departaments de la província de Castelló s’han incrementat en un 25% únicament durant l’última setmana.

Per àrees, des de CSIF han detallat que “mentre en el departament de Vinaròs s’han registrat 10 nous casos, en la zona del General de Castelló s’han detectat 44 nous positius, 20 en la de l’Hospital Provincial, 38 en la de la Plana i 3 a l’Hospital de la Magdalena”.

Això suposa un total de 115 nous casos enfront dels 86 registrats la setmana anterior en els centres sanitaris castellonencs”, han detallat des de CSIF, que han indicat que, pel que fa al conjunt de la Comunitat Valenciana, “els positius entre els professionals dels departaments de les tres províncies van fregar els 1.100 nous casos únicament en l’última setmana i, per categories professionals, el personal tècnic auxiliar d’infermeria (TCAE) és on més s’han incrementat aquests nous casos, amb 273 enfront dels 179 de la setmana anterior; el personal administratiu, amb 98 positius enfront dels 71 de l’anterior setmana; o el personal zelador, amb 86 casos enfront dels 66 anteriors”.

Quant al conjunt de la ciutadania, també en l’última setmana s’han detectat 1.173 nous positius a la província de Castelló, enfront dels 756 contagis registrats la setmana anterior, això és, un augment de més del 55% en tot just 7 dies, amb 417 persones infectades més.

Enfront d’aquestes xifres, des de la central sindical han reclamat a la Conselleria de Sanitat que “prenga mesures per a, a més de reforçar les plantilles sanitàries per a tractar de contindre els efectes d’una setena ona que està demostrant ser extraordinàriament expansiva, insistir en les mesures de protecció tant per als professionals com per a la ciutadania i garantir la qualitat de l’atenció als pacients”.

Últimes notícies

Muñoz (PSPV) afirma que Juanfran Pérez Llorca està tacat per la tragèdia de la dana

Muñoz ha acusat a Juanfran Pérez Llorca d'estar 'tacat' per la tragèdia de la dana i ha lamentat que la seua primera cita siga davant la jutgessa i no en un debat d'investidura. A més, exigix a Carlos Mazón declarar en seu judicial, renunciar a l'aforament i reclama eleccions en la Comunitat Valenciana.

Vicente Lafuente, nou president de la CEV per aclamació a l’ésser l’únic candidat

Vicente Lafuente ha sigut elegit per aclamació com a president de la CEV en presentar-se com a únic candidat. Relleva a Salvador Navarro i ha fixat un full de ruta continuista amb obertura al consens.

El Govern xifra en 8.200 milions la inversió postdana a València, el 10% del PIB provincial

Economia assegura que la reconstrucció després de la DANA ja summa 8.200 milions a la província de València, amb més del 98% de sol·licituds tramitades pel Consorci.

Alacant exigirà assegurança de responsabilitat civil als patinets elèctrics amb certificat des de gener

Alacant aplicarà des del 2 de gener l'obligació d'assegurança de responsabilitat civil als VMP amb certificat de circulació i reforçarà els controls. A més, inicia l'actualització del reglament de l'autobús urbà amb una consulta pública oberta fins al 5 de desembre.

Eder Sarabia defén la bona línia de l’Elx malgrat sumar menys punts

El tècnic de l'Elx sosté que l'equip competix bé encara que els resultats recents no ho reflectisquen i anticipa un dol molt exigent davant la Reial Societat.

El PP portarà el seu comité a Melilla amb la immigració en el focus mentres negocia amb Vox el relleu de Mazón

El PP celebrarà el dilluns el seu comité de direcció a Melilla, amb la immigració com a eix. La cita arriba mentres manté amb Vox la negociació sobre el relleu de Mazón.

Álvarez (UGT) reclama una comissió de seguiment de la DANA per a aclarir els fons i demana un pacte d’Estat

Pepe Álvarez ha exigit una comissió de seguiment per a la reconstrucció després de la DANA que aclarisca quant diners arriba i com s'empra. També ha valorat la dimissió de Mazón i ha urgit un pacte d'Estat davant l'emergència climàtica.

Álvarez (UGT) acusa la CEOE de prepotència per rebutjar ampliar el permís per defunció

El líder d'UGT ha retret a la CEOE la seua negativa a debatre l'ampliació del permís per defunció i ha reclamat reobrir la negociació. També ha vinculat les queixes per absentisme amb la falta de servicis mèdics i l'augment d'accidents laborals.