10.3 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Concerts, focs artificials i videomapping per celebrar el 9 d’octubre a València, Elx, Castelló i Alacant

La Generalitat ha programat concerts de bandes de música, activitats lúdiques xiquetils, castells de focs artificials i jornades de portes obertes per celebrar el 9 d’octubre, dia de la Comunitat Valenciana. La programació arrencarà dimecres, 4 d’octubre, amb propostes que es desenvoluparan a les ciutats de València, Alacant, Castelló de la Plana i Elx.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, que ha participat en el Palau a l’acte de presentació de la imatge institucional i del programa, ha convidat a gaudir d’uns actes organitzats des del sentiment per celebrar “un gran dia” que permetrà ”agafar forces” i que constituïx una oportunitat per mostrar la conjura cívica col·lectiva d’una societat unida.

El responsable del Consell ha subratllat que a la Comunitat Valenciana no cal “canviar-la”, sinó “aplaudir-la” i “promocionar-la”, i ha subratllat que la creativitat triada en este “primer 9 d’Octubre del Govern del canvi” cerca precisament traslladar un missatge d’unió i de sentiment al voltant de les senyes d’identitat col·lectives. 

La imatge seleccionada este any ha estat realitzada pel dissenyador Boke Bazán, amb un número 9 com a protagonista, a qui, com ha explicat l’autor a l’acte, s’arriba per la multiplicació de tres per tres: les tres províncies i els tres colors de la senyera, amb, en paraules del president, “el roig de la passeó, l’or del sol i el blau del Mediterrani”.

El secretari autonòmic del Gabinet del President i Comunicació, José Manuel Cuenca, ha incidit en este sentit que es desplegaran nombroses activitats culturals i de caràcter lúdic amb què es busca fer sentir els valencians i les valencianes orgullosos de la seua identitat.

Jornades de portes obertes i programació a València

Des de dimecres que ve, 4 d’octubre el públic podrà visitar, en horari de 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores, el Palau de la Generalitat, a València, i les seus del Consell a Alacant (edifici de Correus) i Castelló (Casa dels Caragols).

Pel que fa a les activitats programades al cap i casal, del 4 al 7 d’octubre, s’instal·larà una gastroneta al costat del Palau de Castellfort, que està situat davant del Palau de la Generalitat, amb una degustació de productes típics. A més, durant els dies 5, 6 i 7 s’ha organitzat una activitat de ‘videomapping’ al Palau de la Generalitat, de 20.00 a 00.30 hores, durant la qual, de manera nova respecte a altres anys, es projectaran imatges no només sobre la Torre Vella, sinó també sobre la façana del carrer Cavallers.

A més, el dissabte 7, també al carrer Cavallers, se celebraran jocs xiquetils, de 9.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores. Finalment, el diumenge, 8 d’octubre, a les 12.00 hores, tindrà lloc un concert a la Plaça de la Mare de Déu a càrrec de la Societat Renaixement Musical de Vinalesa; i dilluns, 9 d’octubre, al Campus de Tarongers, s’acabaran les celebracions amb un castell de focs artificials a les 00.00 hores.

Actes a Alacant

En la ciutat d’Alacant, del 7 al 9 d’octubre a la Plaça Gabriel Miró, s’han programat diverses activitats xiquetils en horari de 09.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 19.00 hores. Així mateix, el diumenge 8 tindrà lloc un concert a l’Esplanada, a les 12.00 hores, i el dilluns 9 d’octubre hi haurà un castell de focs artificials, a les 00.00 hores, al port.

Celebracions a Castelló i Elx

Les celebracions del Dia de la Comunitat Valenciana a Castelló de la Plana tindran lloc els dies 7 i 8 a la Plaça de les Aules amb la programació de diverses activitats xiquetils. D’altra banda, el diumenge 8, a les 12.00 hores, hi haurà un concert a la Plaça Major; i el 9 d’octubre, a les 00.00 hores, es dispararà un castell de focs artificials entre l’Auditori i el Palau de Congressos.

En Elx, s’han programat activitats xiquetils els dies 7 i 8, a la Plaça de l’Algeps i la Plaça de Castella, respectivament, en horari de 9.00 a 14.00 i de 17.00 a 19.00. Així mateix, el diumenge 8, la Societat Instructiva Musical ‘Sones de Sax’ oferirà un concert a la Plaça de Baix, a les 20.00 hores, mentre que dilluns, 9 d’octubre, a les 00.00 hores, hi haurà un castell de focs artificials al Pont del Ferrocarril. 

WEB-TRIPTICO-PLANING-DIAS-9-OCTUBRE-val

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.