Sanitat inicia la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

La Conselleria de Sanitat comença este dilluns, 16 d’octubre, la campanya d’immunització contra la grip, que s’administrarà de manera simultània, al costat de la dosi de la vacuna enfront del coronavirus per a tota la població a qui està indicada la doble immunització.

Segons el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, l’objectiu d’esta campanya és «protegir la població més vulnerable, que pot patir complicacions a conseqüència de la seua situació personal». El titular de Sanitat ha destacat que, «donada la coincidència d’una part important de la població diana a la qual es dirigix la vacunació enfront de la grip i la vacunació enfront de la COVID-19, s’ha plantejat una campanya de vacunació conjunta».

En concret, en la temporada 2023-2024, els objectius per a la vacunació enfront de la grip i COVID-19 són aconseguir o superar cobertures de vacunació del 75% en majors de 65 anys i en el personal sanitari i sociosanitari, així com superar el 60% en embarassades i en persones amb altres condicions de risc. «Això suposa la immunització de més d’1.350.000 persones i l’administració de més de 2 milions de dosis de vacunes en 2.683 punts de vacunació, dels quals 417 són residències», ha destacat Marcià Gómez.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones, convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Vacunació enfront de la grip

Enguany esta campanya inclou, com a novetat, l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos), a fi d’immunitzar al nombre més gran de ciutadans i previndre contagis.

Els xiquets d’entre 6 i 59 mesos d’edat sense patologia es vacunaran enfront de la grip en qualsevol moment des de l’inici de la campanya de vacunació sense que interferisca en la vacunació de la resta de grups.

Així mateix, com ja va anunciar el conseller de Sanitat, una altra de les novetats de la campanya d’aquesta temporada 2023-2024 és que per primera vegada s’utilitzarà en la Comunitat Valenciana una vacuna atenuada intranasal en xiquets d’entre 2 i 4 anys, que ofereix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la burxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (ocells, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacuna COVID-19

Respecte a la vacuna COVID-19 que s’administrarà és la que recomanen com a òptima l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea del Medicament (AEM). Es tracta de la vacuna de ARNm obtinguda a partir del cep Omicron XBB.1.5.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.