Hisenda preveu retornar 1.197 milions a la Comunitat en la Campanya de la Renda, un 1,9% menys, i ingressar un 8% més

L’Agència Tributària preveu retornar a la Comunitat Valenciana un total d’1.197 milions d’euros en la Campanya de Renda 2023 que arranca aquest dimecres, un 1,9 per cent menys que en l’anterior exercici. En canvi, ingressarà un 8,0% més, fins a 2.027 milions.

Concretament, Hisenda preveu que es realitzen 2.636.858 declaracions en l’autonomia en aquest 2024, la qual cosa suposa un 1,3% més que l’anterior any. Entre elles, 1.667.198 seran a retornar (-3,0%), mentre que en 750.233 s’haurà de pagar a Hisenda (+11,0%) i 219.427 s’inclouen en un altre tipus (+5,8%).

Per províncies, a Alacant s’esperen 911.810 declaracions de la renda, un 1,3% més que en l’anterior; a Castelló, 325.244 declaracions, un 1,4% més, i a Valencia 1.399.804 declaracions, un 1,3% més.

Aquest dimecres, 3 d’abril, s’ha obert el termini per a confirmar o modificar i presentar per Internet la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l’any 2023 (IRPF). La Campanya s’estendrà fins a l’1 de juliol del 2024, un dia més del que sol ser habitual, ja que el 30 de juny cau enguany en diumenge.

AUGMENTEN ELS INGRESSOS PER PATRIMONI

Sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, la previsió d’Hisenda és de 206 milions d’euros en ingressos a la Comunitat Valenciana, enfront dels 186 milions l’anterior exercici, la qual cosa es tradueix en un increment del 10,6%. Pel seu costat, el nombre total de declaracions s’eleva un 2,8% i aconsegueix les 28.737.

A nivell nacional, a Espanya es preveuen uns ingressos totals d’1.980 milions d’euros sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, un 61,4% més respecte a la passada campanya i s’esperen 223.119 declaracions, un 2,8% menys.

Aquesta forta pujada de la recaptació per Patrimoni es deu, segons l’Agència Tributària, al fet que algunes comunitats autònomes, com és el cas de Madrid, han incorporat canvis en les bonificacions que tenien en aquest tribut per a recaptar elles per Patrimoni, en lloc que aquest imports s’ingressaren mitjançant l’Impost de Solidaritat de les Grans Fortunes, que és estatal.

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.
FILMOTECA D'ESTIU