Illa demana als altres grups que ‘es definisquen’ i es mostra favorable a ‘parlar amb tots’ a excepció de Vox i Aliança

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El candidat del PSC a presidir la Generalitat de Catalunya per a les eleccions del 12 de maig, Salvador Illa, ha demanat aquest dimarts als altres grups parlamentaris que «es definisquen» i tinguen una «visió constructiva» quant als possibles pactes post electorals. Així, s’ha mostrat favorable a «parlar amb tots», a excepció de Vox i Aliança Catalana, ja que no vol comptar amb els seus «discursos d’odi».

«Vaig a fer un pas al capdavant i vaig a demanar a tothom que es definisca. No vull comptar amb els discursos d’odi, ni d’Orriols –líder d’Aliança Catalana–, ni de Vox. Però, amb els altres grups, demane que es definisquen i els demanaria que tinguen una visió constructiva i que em deixen governar», ha assegurat el també exministre de Sanitat durant una entrevista en Onda Cero arreplegada per Europa Press.

D’aquesta forma, ha assegurat que buscarà els suports necessaris per a «eixir investit president i tenir una legislatura el més estable possible» i ha defensat que, «per sobre de tot, està respectar la voluntat dels catalans». Tot això, li predisposa a «parlar amb tots els grups polítics», exceptuant a aquells que, segons ha dit, «practiquen discursos d’odi», en referència a Vox i Aliança Catalana.

Així, davant de la possibilitat que no s’arribe a acord capaç d’aconseguir la majoria absoluta al Parlament, Illa ha destacat que una «repetició electoral és, en cert sentit, una falta de respecte als ciutadans» i ha recordat que els socialistes han oferit el seu suport al president de la Generalitat, Pere Aragonès, «quan els seus suports d’investidura han fracassat» en favor «dels interessos de Catalunya» durant la present legislatura.

«Vull saber què van a fer, si van a seguir bloquejant, si van a seguir generant inestabilitat, o si van a respectar el resultat, si és que es confirma en diumenge 12 de maig en les urnes, la voluntat dels catalans i que sí volen obrir un temps nou», ha postil·lat el líder dels socialistes catalans.

Així mateix, preguntat sobre una possible volta de Puigdemont a Espanya abans que acabe la campanya electoral a manera de ‘colp d’efecte’, Illa ha mantingut que no creu en els colps d’efecte «els faça qui els faça» i ha defensat un «plantejament coherent i desenvolupat al llarg del temps».

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.