A presó provisional un home detingut a Borriol amb més de 45 grams de metanfetamina

Un home de 50 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per la Guàrdia Civil com a presumpte autor d’un delicte contra la salut pública, després que els agents li trobaren més de 45 grams de metanfetamina ocults dins del vehicle amb què circulava pel terme municipal de Borriol, en la província de Castelló.

L’operació policial es va produir la vesprada del passat 28 de maig, en el marc d’un dispositiu de prevenció de la delinqüència en les vies de comunicació de la província de Castelló. Estos controls rutinaris tenen com a objectiu detectar moviments sospitosos, previndre el tràfic de drogues i reforçar la seguretat viària en carreteres amb molt de trànsit.

La detenció després d’observar una maniobra anòmala

Segons han detallat, mentres vigilaven el trànsit, els agents van observar un vehicle que va realitzar una maniobra anòmala en advertir la seua presència. Este canvi brusc de trajectòria va alçar sospites, per la qual cosa la patrulla va decidir interceptar el turisme i identificar el conductor per comprovar si hi havia alguna irregularitat.

En el registre del vehicle, la Guàrdia Civil va localitzar més de 45 grams de metanfetamina ocults en l’interior. El fet que la substància estiguera amagada reforça la hipòtesi que no es tractava d’un consum ocasional, sinó que podia estar destinada a la distribució, fet que agreuja la gravetat del delicte contra la salut pública que se li atribuïx.

Trasllat policial i posada a disposició judicial

Davant d’estos indicis, els agents van detindre el conductor com a presumpte autor d’este delicte i el van traslladar a dependències policials per a la instrucció de les diligències corresponents. Després dels tràmits policials, l’home va passar a disposició judicial.

Una vegada davant l’autoritat judicial, es va decretar el seu ingrés en presó provisional. A més del delicte contra la salut pública, se li imputen altres delictes relacionats amb la seua conducta al volant i amb la resposta davant els agents.

Més càrrecs: desobediència i conducció temerària

Concretament, el jutjat li atribuïx delictes de desobediència, conducció temerària i conducció sota els efectes de substàncies estupefaents. Estos càrrecs indiquen que, a banda del tràfic o possessió de drogues, l’home presumptament va posar en risc la seguretat del trànsit i la d’altres usuaris de la via.

Les diligències policials han sigut remeses al Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Castellón de la Plana, que continuarà amb la investigació per a aclarir tots els detalls del cas i determinar la responsabilitat penal de l’investigat.

Operatius habituals contra el tràfic de drogues

Este tipus d’operatius de control en carretera són habituals i se sumen a altres actuacions contra el tràfic de drogues que s’han dut a terme recentment a la província. En altres ocasions, la Guàrdia Civil també ha interceptat vehicles amb substàncies estupefaents o conductors sota els efectes de drogues en el marc de campanyes de seguretat viària com les que arreplega la Direcció General de Trànsit en la seua pàgina oficial (https://www.dgt.es).

Per a seguir altres notícies relacionades amb successos i actuacions policials a la Comunitat Valenciana, es pot consultar la secció de successos de València Diari (/successos).

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.