S’han administrat 7.700 dosis del lot paralitzat d’AstraZeneca en el territori valencià

El territori valencià ha administrat un total de 7.700 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca que alguns països han apartat per a investigar casos de tromboembolisme i que la Conselleria de Sanitat va anunciar divendres passat que havia deixat d'administrar. No obstant això, la consellera Ana Barceló ha precisat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis.

 

D'esta forma ho ha manifestat este diumenge la consellera de Sanitat, que ha visitat, juntament amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, l'hospital auxiliar de la Fe, a on este dilluns començarà la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Barceló ha assenyalat que la Comunitat disposa d'un total de 23.850 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca, de les que ja s'han administrat 7.700 fins a este divendres, quan la Conselleria va anunciar que no usarà momentàniament este lot.

 

La consellera ha explicat que, en el moment en què va aparéixer la notícia que alguns països havien apartat este lot per a investigar casos de tromboembolisme, Sanitat va considerar oportú ajornar la inoculació d'estes dosis. No obstant això, ha assegurat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis. «No hi ha cap problema. La vacuna d'AstraZeneca és tan bona com la resta bovines», ha assegurat Barceló.

 

Es deixarà de subministrat momentàniament

«Són les mateixes persones que es vacunen les que, si tenen algun símptoma que no foren les reaccions pròpies, es posa en contacte amb el sistema sanitari», ha precisat.

 

La titular de Sanitat ha detallat que este lot «simplement es deixarà de subministrar momentàniament, encara que l'Organització Mundial de la Salut ni l'Agència Europea del Medicament no veuen cap problema, i es reprendrà quan tècnicament es considere».

 

En esta línia, ha animat a totes les persones que vagen a vacunar-se a fer-ho amb tranquil·litat perquè tot està baix supervisió. «Les vacunes són segures, han passat per totes les evidències científiques i proves», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat la seua tranquil·litat amb el sistema sanitari.

 

D'altra banda, preguntada per la data en la que finalitzarà la vacunació de les persones majors de 80 anys, ha apuntat que, atés que este sector de la població suma prop 240.000 persones en la Comunitat, el procés d'immunització no podrà estar conclòs fins a abril.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.