S’han administrat 7.700 dosis del lot paralitzat d’AstraZeneca en el territori valencià

El territori valencià ha administrat un total de 7.700 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca que alguns països han apartat per a investigar casos de tromboembolisme i que la Conselleria de Sanitat va anunciar divendres passat que havia deixat d'administrar. No obstant això, la consellera Ana Barceló ha precisat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis.

 

D'esta forma ho ha manifestat este diumenge la consellera de Sanitat, que ha visitat, juntament amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, l'hospital auxiliar de la Fe, a on este dilluns començarà la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Barceló ha assenyalat que la Comunitat disposa d'un total de 23.850 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca, de les que ja s'han administrat 7.700 fins a este divendres, quan la Conselleria va anunciar que no usarà momentàniament este lot.

 

La consellera ha explicat que, en el moment en què va aparéixer la notícia que alguns països havien apartat este lot per a investigar casos de tromboembolisme, Sanitat va considerar oportú ajornar la inoculació d'estes dosis. No obstant això, ha assegurat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis. «No hi ha cap problema. La vacuna d'AstraZeneca és tan bona com la resta bovines», ha assegurat Barceló.

 

Es deixarà de subministrat momentàniament

«Són les mateixes persones que es vacunen les que, si tenen algun símptoma que no foren les reaccions pròpies, es posa en contacte amb el sistema sanitari», ha precisat.

 

La titular de Sanitat ha detallat que este lot «simplement es deixarà de subministrar momentàniament, encara que l'Organització Mundial de la Salut ni l'Agència Europea del Medicament no veuen cap problema, i es reprendrà quan tècnicament es considere».

 

En esta línia, ha animat a totes les persones que vagen a vacunar-se a fer-ho amb tranquil·litat perquè tot està baix supervisió. «Les vacunes són segures, han passat per totes les evidències científiques i proves», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat la seua tranquil·litat amb el sistema sanitari.

 

D'altra banda, preguntada per la data en la que finalitzarà la vacunació de les persones majors de 80 anys, ha apuntat que, atés que este sector de la població suma prop 240.000 persones en la Comunitat, el procés d'immunització no podrà estar conclòs fins a abril.

Últimes notícies

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.

Biomarcadores digitals permeten detectar trastorns de salut mental amb el mòbil

Aplicacions mòbils basades en biomarcadores digitals i en intel·ligència artificial permeten detectar de manera primerenca trastorns de salut mental i prioritzar els casos més urgents. A més, la figura del pacient virtual es perfila com una ferramenta clau en la formació de futurs professionals sanitaris.

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.