Anuncios

S’han administrat 7.700 dosis del lot paralitzat d’AstraZeneca en el territori valencià

El territori valencià ha administrat un total de 7.700 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca que alguns països han apartat per a investigar casos de tromboembolisme i que la Conselleria de Sanitat va anunciar divendres passat que havia deixat d'administrar. No obstant això, la consellera Ana Barceló ha precisat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis.

 

D'esta forma ho ha manifestat este diumenge la consellera de Sanitat, que ha visitat, juntament amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, l'hospital auxiliar de la Fe, a on este dilluns començarà la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

Anuncios

 

Barceló ha assenyalat que la Comunitat disposa d'un total de 23.850 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca, de les que ja s'han administrat 7.700 fins a este divendres, quan la Conselleria va anunciar que no usarà momentàniament este lot.

 

La consellera ha explicat que, en el moment en què va aparéixer la notícia que alguns països havien apartat este lot per a investigar casos de tromboembolisme, Sanitat va considerar oportú ajornar la inoculació d'estes dosis. No obstant això, ha assegurat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis. «No hi ha cap problema. La vacuna d'AstraZeneca és tan bona com la resta bovines», ha assegurat Barceló.

 

Es deixarà de subministrat momentàniament

«Són les mateixes persones que es vacunen les que, si tenen algun símptoma que no foren les reaccions pròpies, es posa en contacte amb el sistema sanitari», ha precisat.

 

La titular de Sanitat ha detallat que este lot «simplement es deixarà de subministrar momentàniament, encara que l'Organització Mundial de la Salut ni l'Agència Europea del Medicament no veuen cap problema, i es reprendrà quan tècnicament es considere».

 

En esta línia, ha animat a totes les persones que vagen a vacunar-se a fer-ho amb tranquil·litat perquè tot està baix supervisió. «Les vacunes són segures, han passat per totes les evidències científiques i proves», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat la seua tranquil·litat amb el sistema sanitari.

 

D'altra banda, preguntada per la data en la que finalitzarà la vacunació de les persones majors de 80 anys, ha apuntat que, atés que este sector de la població suma prop 240.000 persones en la Comunitat, el procés d'immunització no podrà estar conclòs fins a abril.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios