S’han administrat 7.700 dosis del lot paralitzat d’AstraZeneca en el territori valencià

El territori valencià ha administrat un total de 7.700 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca que alguns països han apartat per a investigar casos de tromboembolisme i que la Conselleria de Sanitat va anunciar divendres passat que havia deixat d'administrar. No obstant això, la consellera Ana Barceló ha precisat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis.

 

D'esta forma ho ha manifestat este diumenge la consellera de Sanitat, que ha visitat, juntament amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, l'hospital auxiliar de la Fe, a on este dilluns començarà la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Barceló ha assenyalat que la Comunitat disposa d'un total de 23.850 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca, de les que ja s'han administrat 7.700 fins a este divendres, quan la Conselleria va anunciar que no usarà momentàniament este lot.

 

La consellera ha explicat que, en el moment en què va aparéixer la notícia que alguns països havien apartat este lot per a investigar casos de tromboembolisme, Sanitat va considerar oportú ajornar la inoculació d'estes dosis. No obstant això, ha assegurat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis. «No hi ha cap problema. La vacuna d'AstraZeneca és tan bona com la resta bovines», ha assegurat Barceló.

 

Es deixarà de subministrat momentàniament

«Són les mateixes persones que es vacunen les que, si tenen algun símptoma que no foren les reaccions pròpies, es posa en contacte amb el sistema sanitari», ha precisat.

 

La titular de Sanitat ha detallat que este lot «simplement es deixarà de subministrar momentàniament, encara que l'Organització Mundial de la Salut ni l'Agència Europea del Medicament no veuen cap problema, i es reprendrà quan tècnicament es considere».

 

En esta línia, ha animat a totes les persones que vagen a vacunar-se a fer-ho amb tranquil·litat perquè tot està baix supervisió. «Les vacunes són segures, han passat per totes les evidències científiques i proves», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat la seua tranquil·litat amb el sistema sanitari.

 

D'altra banda, preguntada per la data en la que finalitzarà la vacunació de les persones majors de 80 anys, ha apuntat que, atés que este sector de la població suma prop 240.000 persones en la Comunitat, el procés d'immunització no podrà estar conclòs fins a abril.

Últimes notícies

Castro alerta per la calor i el temporal al Ciutat de València i reclama canvis a LaLiga

L’entrenador del Levante, Luís Castro, denuncia els horaris amb calor extrema i la gestió del temporal davant l’Athletic i adverteix que vol evitar una tragèdia al Ciutat de València.

Torró acusa Feijóo de ser un ‘mal virus’ per a la política espanyola

Rebeca Torró ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser un 'mal virus' que ha contaminat el PP i ha criticat la seua actitud davant la crisi de Ceuta i la coneguda com a llei de néts.

Xubascos molt forts en la costa d’Alacant i avís de fins a 100 l/m2 en 12 hores

Aemet ha activat avisos taronja per pluges molt intenses en el litoral d’Alacant, amb possibles acumulats de fins a 100 l/m2 en 12 hores en el nord de la província i ruixats molt forts en punts del sud.

L’Elx torna a fer tres gols fora de casa en Primera cinc anys després

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium i ha tornat a fer tres gols com a visitant en Primera més de cinc anys després de l’última vegada. El triomf, amb un jugador menys des del minut 5, és el primer de la temporada i confirma el bon rendiment lluny del Martínez Valero.

La Politècnica de València obri a la Xina el primer campus d’una universitat espanyola

La Universitat Politècnica de València ha inaugurat a Hangzhou el primer campus d’una universitat espanyola a la Xina, amb graus i màsters tecnològics i places reservades per a alumnat espanyol.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a tot el litoral d’Alacant

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 50 litres per metre quadrat en una hora a tot el litoral d’Alacant fins al migdia, i manté l’avís groc al sud de València fins a les 15.00 hores.

Pluges fortes fins al migdia al litoral d’Alacant i sud de València

La Comunitat Valenciana viu este dissabte un episodi de ruixats i tronades fortes al litoral d’Alacant i al sud de València fins al migdia, amb temperatures quasi sense canvis i vent fluix que girarà a llevant.

Aemet activa l’avís groc per pluges en el litoral d’Alacant i el sud de València

Aemet ha activat este dissabte l’avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora en tot el litoral d’Alacant i el sud de València, després d’una matinada amb registres molt intensos a la Marina Alta.