S’han administrat 7.700 dosis del lot paralitzat d’AstraZeneca en el territori valencià

El territori valencià ha administrat un total de 7.700 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca que alguns països han apartat per a investigar casos de tromboembolisme i que la Conselleria de Sanitat va anunciar divendres passat que havia deixat d'administrar. No obstant això, la consellera Ana Barceló ha precisat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis.

 

D'esta forma ho ha manifestat este diumenge la consellera de Sanitat, que ha visitat, juntament amb el 'president' de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, l'hospital auxiliar de la Fe, a on este dilluns començarà la campanya de vacunació contra la Covid-19 del personal docent i auxiliar dels centres educatius.

 

Barceló ha assenyalat que la Comunitat disposa d'un total de 23.850 dosi del lot ABV5300 de la vacuna d'AstraZeneca, de les que ja s'han administrat 7.700 fins a este divendres, quan la Conselleria va anunciar que no usarà momentàniament este lot.

 

La consellera ha explicat que, en el moment en què va aparéixer la notícia que alguns països havien apartat este lot per a investigar casos de tromboembolisme, Sanitat va considerar oportú ajornar la inoculació d'estes dosis. No obstant això, ha assegurat que no s'ha detectat cap reacció adversa en les persones que han rebut estes dosis. «No hi ha cap problema. La vacuna d'AstraZeneca és tan bona com la resta bovines», ha assegurat Barceló.

 

Es deixarà de subministrat momentàniament

«Són les mateixes persones que es vacunen les que, si tenen algun símptoma que no foren les reaccions pròpies, es posa en contacte amb el sistema sanitari», ha precisat.

 

La titular de Sanitat ha detallat que este lot «simplement es deixarà de subministrar momentàniament, encara que l'Organització Mundial de la Salut ni l'Agència Europea del Medicament no veuen cap problema, i es reprendrà quan tècnicament es considere».

 

En esta línia, ha animat a totes les persones que vagen a vacunar-se a fer-ho amb tranquil·litat perquè tot està baix supervisió. «Les vacunes són segures, han passat per totes les evidències científiques i proves», ha insistit, al mateix temps que ha mostrat la seua tranquil·litat amb el sistema sanitari.

 

D'altra banda, preguntada per la data en la que finalitzarà la vacunació de les persones majors de 80 anys, ha apuntat que, atés que este sector de la població suma prop 240.000 persones en la Comunitat, el procés d'immunització no podrà estar conclòs fins a abril.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.