L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.