22.1 C
València
Dimarts, 14 octubre, 2025

L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Últimes notícies

Ryanair demana a AENA congelar les taxes per a impulsar els vols en aeroports regionals

Ryanair reclama a AENA una baixada o congelació de les taxes per a créixer a l'Espanya regional i avisa que reforça rutes en països que les han reduïdes.

El Consell licita la gestió de quatre residències i centres de dia per 37,6 milions d’euros

El Consell autoritza la contractació integral de quatre residències i centres de dia públics a València, Gandia, Elda i Onil. El pla preveu 37,6 milions entre 2026 i 2029, amb reforç de personal i millores assistencials.

El Consell licita la gestió de quatre residències i centres de dia per 37,6 milions fins a 2029

El Consell trau a concurs la gestió integral de quatre residències i centres de dia públics per 37,6 milions entre 2026 i 2029. El pla reforça plantilles, actualitza tarifes i millora la qualitat assistencial.

PLD Space acurta a dos anys el desenrotllament de Miura 5 i programa vols de demostració en 2026

PLD Space reduïx a dos anys el desenrotllament del llançador reutilitzable Miura 5 i programa vols de demostració per a 2026 després d'avançar en la validació de subsistemes.

PLD Space acurta terminis de Miura 5 i programa vols de demostració en 2026

PLD Space reduirà a dos anys el desenrotllament de Miura 5 i fixa vols de demostració per a 2026. La companyia avança en validacions i prepara el seu primer vehicle en 2025.

Ramazani, baixa diverses setmanes per una lesió en el cuádriceps dret

El València confirma una lesió en el cuádriceps dret de Largie Ramazani. L'extrem, cedit pel Leeds, seguirà tractament i readaptació a Paterna.

Ramazani, diverses setmanes de baixa per una lesió en el cuádriceps dret

El València confirma una lesió en el cuádriceps dret de Largie Ramazani i preveu diverses setmanes de baixa. El jugador, cedit pel Leeds, seguirà tractament a Paterna.

El Llevant va pagar 3,8 milions per Eyong i 1,5 en cessions; sotmetrà el seu pla de deute el 21 d’octubre

El pla de viabilitat del Llevant detalla 3,8 milions per Etta Eyong i 1,5 en cessions. La reestructuracion de deute es vota el 21 d'octubre.