L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.