12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Últimes notícies

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.