L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.