L’Ajuntament d’Alacant exigix al Consell una connexió regular i diària amb l’illa de Tabarca

 

El ple de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat demanar al Consell de la Generalitat la posada en marxa d’una connexió regular i diària entre l’illa de Tabarca i la península, que atenga les peticions de mobilitat dels veïns i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’enclavament afavorint la desestacionalització del turisme autòcton, l’obertura de comerços i l’augment de la població.

 

En una declaració institucional elevada al ple per l’equip de govern (PP i C’s) i que ha sigut aprovada amb els vots a favor del Partit Popular, PSOE, Ciutadans i VOX, i amb l’abstenció d’Unides Podemos i Compromís, es reclama el compliment de la resolució de les Corts Valencianes en este sentit aprovada  l’11 de juny de 2018 i que fins hui no s’ha complit per part del Govern valencià que exigia tres connexions diàries.

 

L’illa de Tabarca és l’única illa habitada del territori valencià, està situada enfront de la ciutat d’Alacant, a onze milles nàutiques, al voltant d’uns dèsset quilòmetres, però, a pesar de l’escassa distància que la separa de terra ferma, la frontera natural de la mar suposa un obstacle per als seus més de setanta veïns.

 

És per això que des de fa anys els veïns venen reclamant una connexió regular i diària amb la península que afavorisca la mobilitat dels seus veïns, ajude a desestacionalitzar el turisme autòcton i contribuïsca al desenvolupament econòmic de l’illa, possibilitant l’obertura de comerços i l’augment de la seua població.

 

En la resolució 1.408/IX de les Corts, aprovada per la comissió d’Obres Públiques, Infraestuctures i Transports, ja s’instava al Consell a establir els estudis i mesures per a atendre esta necessària comunicació en la que es garantiren com a mínim tres horaris: un a primera hora del matí entre les 7 i les 8, un altre al migdia i un altre a la vesprada.

 

Connexions limitades

El regidor de Transports, Manuel Villar, ha recordat que a pesar d’haver passat dos anys des de l’aprovació de la citada Resolució, la Conselleria de Mobilitat de la Generalitat encara no ha posat en marxa este servici, limitant-se a contractar servicis excepcionals per a garantir el proveïment dels veïns de l’illa durant l’estat d’alarma i l’establiment d’una connexió setmanal amb la península, per a un màxim de sis persones que hagueren de fer gestions fora de l’illa. Però, no hi ha dubte que estes connexions provisionals resulten sense dubte insuficients, ja que no garantixen la mobilitat de passatgers que necessita l’illa.

 

D’altra banda, recorda que al marge del retard en la posada en marxa del servici, les últimes notícies aparegudes han deixat entreveure fins i tot la possibilitat de què es reduïren les connexions diàries a únicament dos, cosa que ha generat una justificada alarma entre els habitants de Tabarca, ja que de ser certes suposarien una reducció en les freqüències respecte al que es disposa en la Resolució aprovada per les Corts fa dos anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.