L’Ajuntament de Gandia presenta els Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020

 

Gandia, en la comarca de la Safor (València), aposta per la certesa de la paraula escrita en un temps d’incerteses. «Hem volgut mantindre viva la paraula, no només amb la convocatòria dels Premis, sinò també amb el seu lliurament. En un temps d’incerteses, tenim la certesa de la paraula escrita». D’esta forma ho afirmat el regidor José Manuel Prieto, en la roda de premsa de presentació dels Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020, que s’ha fet per videoconferència amb Barcelona.

 

Les obres presentades han sigut el poemari ‘L’animal que parla’, de Josep–Anton Fernández, LVIII Premi Ausiàs March de Poesia i la novel·la ‘El que em queda de tu’, de Pepa Aguar, XLII Premi Joanot Martorell de Narrativa. Els autors han assistit a la presentació per videoconferència des de les seues residències i han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia i d’Edicions 62 per la cura i l’atenció amb què han fet possible els premis, a pesar de les circumstàncies.

 

Els Premis Literaris Ciutat de Gandia els convoca i gestiona l’IMAB (Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques), organisme autònom de l’Ajuntament de Gandia, del que José Manuel Prieto és regidor delegat. En l’acte han participat també des de Gandia, Àlvar Garcia, en el seu darrer acte públic com a director de l’IMAB, ja que es jubila, i Gisela Sendra. Des de Barcelona intervenien Pilar Beltran i Jordi Cornudella, d’Edicions 62 (Grup 62), editorial que col·labora en l’organització dels premis i publica les obres guanyadores.

 

José Manuel Prieto ha felicitat els escriptors i ha lamentat no poder acompanyar-los en persona. També ha agraït el seu esforç a l’IMAB i Edicions 62 per fer possible els premis i ha insistit en l’aposta de Gandia per ser capital literària del País Valencià, amb projectes com la Casa de l’Escriptor i altres iniciatives per a projectar la importància dels clàssics de la Safor, tant dins la
trama urbana de Gandia com a l’exterior.

 

Les novel·les premiades

Per la seua banda, els editors Pilar Beltran i Jordi Cornudella han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia, que augura una llarga vida als Premis, i han remarcat el gran valor literari de les obres presentades.

 

Pel que fa a la novel·la ‘El que queda de tu’, han destacat que se sap que ‘ix de les tripes, de l’interior’ i també la qualitat del seu llenguatge poètic. Segons Pepa Aguar, l’autora de la novel·la, el relat partix de la seua pròpia experiència personal, la de sa mare i la de la seua iaia, amb la intenció d’il·luminar-les i traslladar la seua energia i l’emprempta que van deixar.

 

De ‘L’animal que parla’, els editors han afirmat que és un llibre esplèndid, transbalsador i que ha sigut un plaer votar-lo i editar-lo. L’autor, Josep Antoni Anton, ha descrit el llenguatge com un límit que no ens permet expressar-ho tot: «Plaer i dolor van més enllà de la paraula».

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.