L’Ajuntament de Gandia presenta els Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020

 

Gandia, en la comarca de la Safor (València), aposta per la certesa de la paraula escrita en un temps d’incerteses. «Hem volgut mantindre viva la paraula, no només amb la convocatòria dels Premis, sinò també amb el seu lliurament. En un temps d’incerteses, tenim la certesa de la paraula escrita». D’esta forma ho afirmat el regidor José Manuel Prieto, en la roda de premsa de presentació dels Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020, que s’ha fet per videoconferència amb Barcelona.

 

Les obres presentades han sigut el poemari ‘L’animal que parla’, de Josep–Anton Fernández, LVIII Premi Ausiàs March de Poesia i la novel·la ‘El que em queda de tu’, de Pepa Aguar, XLII Premi Joanot Martorell de Narrativa. Els autors han assistit a la presentació per videoconferència des de les seues residències i han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia i d’Edicions 62 per la cura i l’atenció amb què han fet possible els premis, a pesar de les circumstàncies.

 

Els Premis Literaris Ciutat de Gandia els convoca i gestiona l’IMAB (Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques), organisme autònom de l’Ajuntament de Gandia, del que José Manuel Prieto és regidor delegat. En l’acte han participat també des de Gandia, Àlvar Garcia, en el seu darrer acte públic com a director de l’IMAB, ja que es jubila, i Gisela Sendra. Des de Barcelona intervenien Pilar Beltran i Jordi Cornudella, d’Edicions 62 (Grup 62), editorial que col·labora en l’organització dels premis i publica les obres guanyadores.

 

José Manuel Prieto ha felicitat els escriptors i ha lamentat no poder acompanyar-los en persona. També ha agraït el seu esforç a l’IMAB i Edicions 62 per fer possible els premis i ha insistit en l’aposta de Gandia per ser capital literària del País Valencià, amb projectes com la Casa de l’Escriptor i altres iniciatives per a projectar la importància dels clàssics de la Safor, tant dins la
trama urbana de Gandia com a l’exterior.

 

Les novel·les premiades

Per la seua banda, els editors Pilar Beltran i Jordi Cornudella han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia, que augura una llarga vida als Premis, i han remarcat el gran valor literari de les obres presentades.

 

Pel que fa a la novel·la ‘El que queda de tu’, han destacat que se sap que ‘ix de les tripes, de l’interior’ i també la qualitat del seu llenguatge poètic. Segons Pepa Aguar, l’autora de la novel·la, el relat partix de la seua pròpia experiència personal, la de sa mare i la de la seua iaia, amb la intenció d’il·luminar-les i traslladar la seua energia i l’emprempta que van deixar.

 

De ‘L’animal que parla’, els editors han afirmat que és un llibre esplèndid, transbalsador i que ha sigut un plaer votar-lo i editar-lo. L’autor, Josep Antoni Anton, ha descrit el llenguatge com un límit que no ens permet expressar-ho tot: «Plaer i dolor van més enllà de la paraula».

Últimes notícies

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.

El València Basket tanca el mínim de jugadors ‘cupo’ però encara vol reforçar la plantilla

El València Basket ha assolit el mínim de quatre jugadors 'cupo' amb el fitxatge de Mario Saint-Supéry, però el club encara vol incorporar almenys un jugador més per a mantindre marge de maniobra en l’ACB.

El PSPV acusa el PP de frenar el blindatge del finançament de la dependència

El PSPV ha criticat que el PP haja votat en contra en el Congrés de la reforma que fixa per llei que l’Estat financie el 50% del sistema de dependència, malgrat reivindicar més fons per a la Comunitat Valenciana.

Onze detinguts per venda de droga en vivendes, trasters i una granja d’El Campello

La Guàrdia Civil ha detingut onze persones a El Campello per presumpta venda de cocaïna, marihuana i haixix en vivendes, trasters, un comerç i una granja avícola, i ha intervingut diners, vehicles i material per al tràfic de drogues.