Mastodon
22.5 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

L’Ajuntament de Gandia presenta els Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020

 

Gandia, en la comarca de la Safor (València), aposta per la certesa de la paraula escrita en un temps d’incerteses. «Hem volgut mantindre viva la paraula, no només amb la convocatòria dels Premis, sinò també amb el seu lliurament. En un temps d’incerteses, tenim la certesa de la paraula escrita». D’esta forma ho afirmat el regidor José Manuel Prieto, en la roda de premsa de presentació dels Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020, que s’ha fet per videoconferència amb Barcelona.

 

Les obres presentades han sigut el poemari ‘L’animal que parla’, de Josep–Anton Fernández, LVIII Premi Ausiàs March de Poesia i la novel·la ‘El que em queda de tu’, de Pepa Aguar, XLII Premi Joanot Martorell de Narrativa. Els autors han assistit a la presentació per videoconferència des de les seues residències i han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia i d’Edicions 62 per la cura i l’atenció amb què han fet possible els premis, a pesar de les circumstàncies.

 

Els Premis Literaris Ciutat de Gandia els convoca i gestiona l’IMAB (Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques), organisme autònom de l’Ajuntament de Gandia, del que José Manuel Prieto és regidor delegat. En l’acte han participat també des de Gandia, Àlvar Garcia, en el seu darrer acte públic com a director de l’IMAB, ja que es jubila, i Gisela Sendra. Des de Barcelona intervenien Pilar Beltran i Jordi Cornudella, d’Edicions 62 (Grup 62), editorial que col·labora en l’organització dels premis i publica les obres guanyadores.

 

José Manuel Prieto ha felicitat els escriptors i ha lamentat no poder acompanyar-los en persona. També ha agraït el seu esforç a l’IMAB i Edicions 62 per fer possible els premis i ha insistit en l’aposta de Gandia per ser capital literària del País Valencià, amb projectes com la Casa de l’Escriptor i altres iniciatives per a projectar la importància dels clàssics de la Safor, tant dins la
trama urbana de Gandia com a l’exterior.

 

Les novel·les premiades

Per la seua banda, els editors Pilar Beltran i Jordi Cornudella han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia, que augura una llarga vida als Premis, i han remarcat el gran valor literari de les obres presentades.

 

Pel que fa a la novel·la ‘El que queda de tu’, han destacat que se sap que ‘ix de les tripes, de l’interior’ i també la qualitat del seu llenguatge poètic. Segons Pepa Aguar, l’autora de la novel·la, el relat partix de la seua pròpia experiència personal, la de sa mare i la de la seua iaia, amb la intenció d’il·luminar-les i traslladar la seua energia i l’emprempta que van deixar.

 

De ‘L’animal que parla’, els editors han afirmat que és un llibre esplèndid, transbalsador i que ha sigut un plaer votar-lo i editar-lo. L’autor, Josep Antoni Anton, ha descrit el llenguatge com un límit que no ens permet expressar-ho tot: «Plaer i dolor van més enllà de la paraula».

Últimes notícies

Temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Cel poc nuvolós i ambient estable, amb possibles plugims de matinada en el nord de Castelló. L'interior registrarà valors atípics per a la data.

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.