L’Ajuntament de Gandia presenta els Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020

 

Gandia, en la comarca de la Safor (València), aposta per la certesa de la paraula escrita en un temps d’incerteses. «Hem volgut mantindre viva la paraula, no només amb la convocatòria dels Premis, sinò també amb el seu lliurament. En un temps d’incerteses, tenim la certesa de la paraula escrita». D’esta forma ho afirmat el regidor José Manuel Prieto, en la roda de premsa de presentació dels Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020, que s’ha fet per videoconferència amb Barcelona.

 

Les obres presentades han sigut el poemari ‘L’animal que parla’, de Josep–Anton Fernández, LVIII Premi Ausiàs March de Poesia i la novel·la ‘El que em queda de tu’, de Pepa Aguar, XLII Premi Joanot Martorell de Narrativa. Els autors han assistit a la presentació per videoconferència des de les seues residències i han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia i d’Edicions 62 per la cura i l’atenció amb què han fet possible els premis, a pesar de les circumstàncies.

 

Els Premis Literaris Ciutat de Gandia els convoca i gestiona l’IMAB (Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques), organisme autònom de l’Ajuntament de Gandia, del que José Manuel Prieto és regidor delegat. En l’acte han participat també des de Gandia, Àlvar Garcia, en el seu darrer acte públic com a director de l’IMAB, ja que es jubila, i Gisela Sendra. Des de Barcelona intervenien Pilar Beltran i Jordi Cornudella, d’Edicions 62 (Grup 62), editorial que col·labora en l’organització dels premis i publica les obres guanyadores.

 

José Manuel Prieto ha felicitat els escriptors i ha lamentat no poder acompanyar-los en persona. També ha agraït el seu esforç a l’IMAB i Edicions 62 per fer possible els premis i ha insistit en l’aposta de Gandia per ser capital literària del País Valencià, amb projectes com la Casa de l’Escriptor i altres iniciatives per a projectar la importància dels clàssics de la Safor, tant dins la
trama urbana de Gandia com a l’exterior.

 

Les novel·les premiades

Per la seua banda, els editors Pilar Beltran i Jordi Cornudella han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia, que augura una llarga vida als Premis, i han remarcat el gran valor literari de les obres presentades.

 

Pel que fa a la novel·la ‘El que queda de tu’, han destacat que se sap que ‘ix de les tripes, de l’interior’ i també la qualitat del seu llenguatge poètic. Segons Pepa Aguar, l’autora de la novel·la, el relat partix de la seua pròpia experiència personal, la de sa mare i la de la seua iaia, amb la intenció d’il·luminar-les i traslladar la seua energia i l’emprempta que van deixar.

 

De ‘L’animal que parla’, els editors han afirmat que és un llibre esplèndid, transbalsador i que ha sigut un plaer votar-lo i editar-lo. L’autor, Josep Antoni Anton, ha descrit el llenguatge com un límit que no ens permet expressar-ho tot: «Plaer i dolor van més enllà de la paraula».

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.