14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’Ajuntament de Gandia presenta els Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020

 

Gandia, en la comarca de la Safor (València), aposta per la certesa de la paraula escrita en un temps d’incerteses. «Hem volgut mantindre viva la paraula, no només amb la convocatòria dels Premis, sinò també amb el seu lliurament. En un temps d’incerteses, tenim la certesa de la paraula escrita». D’esta forma ho afirmat el regidor José Manuel Prieto, en la roda de premsa de presentació dels Premis Literaris Ciutat de Gandia 2020, que s’ha fet per videoconferència amb Barcelona.

 

Les obres presentades han sigut el poemari ‘L’animal que parla’, de Josep–Anton Fernández, LVIII Premi Ausiàs March de Poesia i la novel·la ‘El que em queda de tu’, de Pepa Aguar, XLII Premi Joanot Martorell de Narrativa. Els autors han assistit a la presentació per videoconferència des de les seues residències i han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia i d’Edicions 62 per la cura i l’atenció amb què han fet possible els premis, a pesar de les circumstàncies.

 

Els Premis Literaris Ciutat de Gandia els convoca i gestiona l’IMAB (Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques), organisme autònom de l’Ajuntament de Gandia, del que José Manuel Prieto és regidor delegat. En l’acte han participat també des de Gandia, Àlvar Garcia, en el seu darrer acte públic com a director de l’IMAB, ja que es jubila, i Gisela Sendra. Des de Barcelona intervenien Pilar Beltran i Jordi Cornudella, d’Edicions 62 (Grup 62), editorial que col·labora en l’organització dels premis i publica les obres guanyadores.

 

José Manuel Prieto ha felicitat els escriptors i ha lamentat no poder acompanyar-los en persona. També ha agraït el seu esforç a l’IMAB i Edicions 62 per fer possible els premis i ha insistit en l’aposta de Gandia per ser capital literària del País Valencià, amb projectes com la Casa de l’Escriptor i altres iniciatives per a projectar la importància dels clàssics de la Safor, tant dins la
trama urbana de Gandia com a l’exterior.

 

Les novel·les premiades

Per la seua banda, els editors Pilar Beltran i Jordi Cornudella han agraït la implicació de l’Ajuntament de Gandia, que augura una llarga vida als Premis, i han remarcat el gran valor literari de les obres presentades.

 

Pel que fa a la novel·la ‘El que queda de tu’, han destacat que se sap que ‘ix de les tripes, de l’interior’ i també la qualitat del seu llenguatge poètic. Segons Pepa Aguar, l’autora de la novel·la, el relat partix de la seua pròpia experiència personal, la de sa mare i la de la seua iaia, amb la intenció d’il·luminar-les i traslladar la seua energia i l’emprempta que van deixar.

 

De ‘L’animal que parla’, els editors han afirmat que és un llibre esplèndid, transbalsador i que ha sigut un plaer votar-lo i editar-lo. L’autor, Josep Antoni Anton, ha descrit el llenguatge com un límit que no ens permet expressar-ho tot: «Plaer i dolor van més enllà de la paraula».

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.