Anuncios

Un nou algoritme creat amb intel·ligència artificial ajudarà a previndre l’Alzheimer

 

Un nou algoritme desenvolupat per un equip del Barcelonaβeta Brain Research Center utilitza la intel·ligència artificial per identificar persones amb nivells anòmals de beta amiloide, una proteïna relacionada amb el desenvolupament d’Alzheimer, a partir dels resultats de la ressonància magnètica.

 

Amb esta tecnologia es podrà identificar quines persones necessitaran les proves estàndard que es fan després de la ressonància magnètica, la punció lumbar i la tomografia, que són invasives i costoses. Per això, es calcula que, amb el nou algoritme, es reduiran un 67% les proves selectives i fins a un 50% els costos de reclutament de persones per a estos estudis.

Anuncios

 

Fase preclínica de fins a 20 anys

D’esta manera, es podran identificar més fàcilment les persones candidates als estudis de prevenció de la malaltia de l’Alzheimer, una malaltia que actualment no té cura però que s’ha demostrat que té una fase preclínica de fins a 20 anys. Durant esta fase, les persones no tenen símptomes cognitius però poden presentar una acumulació anòmala en el cervell de beta amiloide. L’estudi d’esta etapa de la malaltia és «essencial» per a desenvolupar tractaments preventius de la demència abans de què apareguen els primers símptomes.

 

També et pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios