Un nou algoritme creat amb intel·ligència artificial ajudarà a previndre l’Alzheimer

 

Un nou algoritme desenvolupat per un equip del Barcelonaβeta Brain Research Center utilitza la intel·ligència artificial per identificar persones amb nivells anòmals de beta amiloide, una proteïna relacionada amb el desenvolupament d’Alzheimer, a partir dels resultats de la ressonància magnètica.

 

Amb esta tecnologia es podrà identificar quines persones necessitaran les proves estàndard que es fan després de la ressonància magnètica, la punció lumbar i la tomografia, que són invasives i costoses. Per això, es calcula que, amb el nou algoritme, es reduiran un 67% les proves selectives i fins a un 50% els costos de reclutament de persones per a estos estudis.

 

Fase preclínica de fins a 20 anys

D’esta manera, es podran identificar més fàcilment les persones candidates als estudis de prevenció de la malaltia de l’Alzheimer, una malaltia que actualment no té cura però que s’ha demostrat que té una fase preclínica de fins a 20 anys. Durant esta fase, les persones no tenen símptomes cognitius però poden presentar una acumulació anòmala en el cervell de beta amiloide. L’estudi d’esta etapa de la malaltia és «essencial» per a desenvolupar tractaments preventius de la demència abans de què apareguen els primers símptomes.

 

També et pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.