10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Barceló, davant dels hostalers: «Allò principal és protegir la salut»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha manifestat als representants del sector de l’hostaleria que el principal és protegir la salut dels valencians, encara que els ha traslladat la seua comprensió per la situació econòmica de les empreses que es dediquen a esta activitat.

 

Barceló s’ha reunit este dimecres amb el president de la Federació d’Hostaleria de la província de València, Manuel Espinar, i el seu secretari general, Rafael Ferrando, per a escoltar els problemes que tenen els locals a conseqüència de les restriccions establides per la Generalitat.

 

Des de divendres passat, en els bars no es pot usar la barra i l’aforament a les terrasses està limitat al 50%, unes mesures «molt restrictives», segons Barceló, però necessàries per a «contindre la transmissió del virus», segons han indicat fonts de la Conselleria.

 

«Són espais de risc»

«És veritat que són mesures molt restrictives però hem de ser conseqüents i la situació requerix de la implantació d’estes mesures», ha traslladat la consellera als responsables de la Federació que, segons ha dit, han entés quin és l’estat de la situació en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no s’assenyala al sector com el causant de la transmissió però els bars són espais de trobada amb família i amics i són «espais de risc», i ha dit comprendre el moment que travessa el sector.

 

La Conselleria, ha agregat, «no pot estar més que implantant les restriccions que considerem necessàries per a evitar la transmissió i protegir la salut». Per part de la federació, han declinat fer declaracions sobre la reunió amb la consellera.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.