Barceló, davant dels hostalers: «Allò principal és protegir la salut»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha manifestat als representants del sector de l’hostaleria que el principal és protegir la salut dels valencians, encara que els ha traslladat la seua comprensió per la situació econòmica de les empreses que es dediquen a esta activitat.

 

Barceló s’ha reunit este dimecres amb el president de la Federació d’Hostaleria de la província de València, Manuel Espinar, i el seu secretari general, Rafael Ferrando, per a escoltar els problemes que tenen els locals a conseqüència de les restriccions establides per la Generalitat.

 

Des de divendres passat, en els bars no es pot usar la barra i l’aforament a les terrasses està limitat al 50%, unes mesures «molt restrictives», segons Barceló, però necessàries per a «contindre la transmissió del virus», segons han indicat fonts de la Conselleria.

 

«Són espais de risc»

«És veritat que són mesures molt restrictives però hem de ser conseqüents i la situació requerix de la implantació d’estes mesures», ha traslladat la consellera als responsables de la Federació que, segons ha dit, han entés quin és l’estat de la situació en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no s’assenyala al sector com el causant de la transmissió però els bars són espais de trobada amb família i amics i són «espais de risc», i ha dit comprendre el moment que travessa el sector.

 

La Conselleria, ha agregat, «no pot estar més que implantant les restriccions que considerem necessàries per a evitar la transmissió i protegir la salut». Per part de la federació, han declinat fer declaracions sobre la reunió amb la consellera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.