Barceló, davant dels hostalers: «Allò principal és protegir la salut»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha manifestat als representants del sector de l’hostaleria que el principal és protegir la salut dels valencians, encara que els ha traslladat la seua comprensió per la situació econòmica de les empreses que es dediquen a esta activitat.

 

Barceló s’ha reunit este dimecres amb el president de la Federació d’Hostaleria de la província de València, Manuel Espinar, i el seu secretari general, Rafael Ferrando, per a escoltar els problemes que tenen els locals a conseqüència de les restriccions establides per la Generalitat.

 

Des de divendres passat, en els bars no es pot usar la barra i l’aforament a les terrasses està limitat al 50%, unes mesures «molt restrictives», segons Barceló, però necessàries per a «contindre la transmissió del virus», segons han indicat fonts de la Conselleria.

 

«Són espais de risc»

«És veritat que són mesures molt restrictives però hem de ser conseqüents i la situació requerix de la implantació d’estes mesures», ha traslladat la consellera als responsables de la Federació que, segons ha dit, han entés quin és l’estat de la situació en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no s’assenyala al sector com el causant de la transmissió però els bars són espais de trobada amb família i amics i són «espais de risc», i ha dit comprendre el moment que travessa el sector.

 

La Conselleria, ha agregat, «no pot estar més que implantant les restriccions que considerem necessàries per a evitar la transmissió i protegir la salut». Per part de la federació, han declinat fer declaracions sobre la reunió amb la consellera.

Últimes notícies

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.