Barceló, davant dels hostalers: «Allò principal és protegir la salut»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha manifestat als representants del sector de l’hostaleria que el principal és protegir la salut dels valencians, encara que els ha traslladat la seua comprensió per la situació econòmica de les empreses que es dediquen a esta activitat.

 

Barceló s’ha reunit este dimecres amb el president de la Federació d’Hostaleria de la província de València, Manuel Espinar, i el seu secretari general, Rafael Ferrando, per a escoltar els problemes que tenen els locals a conseqüència de les restriccions establides per la Generalitat.

 

Des de divendres passat, en els bars no es pot usar la barra i l’aforament a les terrasses està limitat al 50%, unes mesures «molt restrictives», segons Barceló, però necessàries per a «contindre la transmissió del virus», segons han indicat fonts de la Conselleria.

 

«Són espais de risc»

«És veritat que són mesures molt restrictives però hem de ser conseqüents i la situació requerix de la implantació d’estes mesures», ha traslladat la consellera als responsables de la Federació que, segons ha dit, han entés quin és l’estat de la situació en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no s’assenyala al sector com el causant de la transmissió però els bars són espais de trobada amb família i amics i són «espais de risc», i ha dit comprendre el moment que travessa el sector.

 

La Conselleria, ha agregat, «no pot estar més que implantant les restriccions que considerem necessàries per a evitar la transmissió i protegir la salut». Per part de la federació, han declinat fer declaracions sobre la reunió amb la consellera.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.