Barceló, davant dels hostalers: «Allò principal és protegir la salut»

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha manifestat als representants del sector de l’hostaleria que el principal és protegir la salut dels valencians, encara que els ha traslladat la seua comprensió per la situació econòmica de les empreses que es dediquen a esta activitat.

 

Barceló s’ha reunit este dimecres amb el president de la Federació d’Hostaleria de la província de València, Manuel Espinar, i el seu secretari general, Rafael Ferrando, per a escoltar els problemes que tenen els locals a conseqüència de les restriccions establides per la Generalitat.

 

Des de divendres passat, en els bars no es pot usar la barra i l’aforament a les terrasses està limitat al 50%, unes mesures «molt restrictives», segons Barceló, però necessàries per a «contindre la transmissió del virus», segons han indicat fonts de la Conselleria.

 

«Són espais de risc»

«És veritat que són mesures molt restrictives però hem de ser conseqüents i la situació requerix de la implantació d’estes mesures», ha traslladat la consellera als responsables de la Federació que, segons ha dit, han entés quin és l’estat de la situació en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no s’assenyala al sector com el causant de la transmissió però els bars són espais de trobada amb família i amics i són «espais de risc», i ha dit comprendre el moment que travessa el sector.

 

La Conselleria, ha agregat, «no pot estar més que implantant les restriccions que considerem necessàries per a evitar la transmissió i protegir la salut». Per part de la federació, han declinat fer declaracions sobre la reunió amb la consellera.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.