13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

El brot de Peníscola s’estén per la província a l’espera de conéixer els resultats de més de 400 PCR

 

Pel moment, el brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), té 28 casos positius registrats. Però pot anar a més una volta es coneguen els resultats de les més de 400 PCR que s’han fet, majoritàriament a jóvens sense símptomes, que acudiren a la discoteca Ébano de Peníscola, focus del contagi.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, el problema recau en que el brot està estenent-se per tota la província i encara es podria estendre més. Localitats com Vila-real, la Pobla de Benifassà, Canet lo Roig, Rossell o Benicarló ja han registrat casos positius relacionats amb el brot de Peníscola.

 

Este mateix dilluns, l’Ajuntament de la Pobla de Benifassà demanava als seus veïns que isqueren de casa només si és necessari, després de què es conegueren dos positius contagiats en la discoteca de Peníscola. En este sentit, la localitat ha fet tests serològics a tota la població (que compta amb poc més de 200 habitants) i més de 35 PCR als contactes més estrets dels positius.

 

Per la seua banda, ahir, dimecres, Canet lo Roig demanava als veïns que no isqueren de la localitat si no era per una causa de força major.

 

En Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló), dos treballadors d’una empresa de taulells han donat positiu després d’acudir a la discoteca Ébano per a una despedida de solter.

 

En Rossell, un alumne del taller de la localitat també ha donat positiu. A pesar d’això, ja s’han fet proves PCR a tots els alumnes i han donat negatiu, pel que l’activitat es reprendrà dimarts.

 

En Benicarló, una cafeteria ha hagut de tancar després de confirmar-se el positiu d’un cambrer.

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.