15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El brot de Peníscola s’estén per la província a l’espera de conéixer els resultats de més de 400 PCR

 

Pel moment, el brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), té 28 casos positius registrats. Però pot anar a més una volta es coneguen els resultats de les més de 400 PCR que s’han fet, majoritàriament a jóvens sense símptomes, que acudiren a la discoteca Ébano de Peníscola, focus del contagi.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, el problema recau en que el brot està estenent-se per tota la província i encara es podria estendre més. Localitats com Vila-real, la Pobla de Benifassà, Canet lo Roig, Rossell o Benicarló ja han registrat casos positius relacionats amb el brot de Peníscola.

 

Este mateix dilluns, l’Ajuntament de la Pobla de Benifassà demanava als seus veïns que isqueren de casa només si és necessari, després de què es conegueren dos positius contagiats en la discoteca de Peníscola. En este sentit, la localitat ha fet tests serològics a tota la població (que compta amb poc més de 200 habitants) i més de 35 PCR als contactes més estrets dels positius.

 

Per la seua banda, ahir, dimecres, Canet lo Roig demanava als veïns que no isqueren de la localitat si no era per una causa de força major.

 

En Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló), dos treballadors d’una empresa de taulells han donat positiu després d’acudir a la discoteca Ébano per a una despedida de solter.

 

En Rossell, un alumne del taller de la localitat també ha donat positiu. A pesar d’això, ja s’han fet proves PCR a tots els alumnes i han donat negatiu, pel que l’activitat es reprendrà dimarts.

 

En Benicarló, una cafeteria ha hagut de tancar després de confirmar-se el positiu d’un cambrer.

Últimes notícies

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.