La Casa Municipal de Cultura de Sagunt acull l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros’ este divendres

 

La companyia valenciana Arden Producciones arriba a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros‘, el divendres, 27 de novembre, a les 21.30 hores. Esta obra de 65 minuts i per a tots els públics forma part de la programació de tardor de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt i es podrà vore prèvia compra d’entrada al preu de 7 euros.

 

A punt de celebrar els 25 anys de trajectòria, Arden Producciones estrena la seua última producció, ‘La invasión de los bárbaros’, de nou amb un text i direcció de Chema Cardeña que al costat de Juan Carlos Garés, Iria Márquez i Rosa López interpreten esta història, amb dos trames en paral·lel: una relacionada amb la col·lecció del Museu del Prado que es va resguardar en València; i una altra quan es va començar a activar la llei de memòria històrica.

 

La nova obra va més enllà del like instantani per a reflectir en dos moments ben diferents sengles històries que transcorren en paral·lel. D’una banda, està l’interrogatori d’un tinent franquista a una conservadora d’art en els soterranis de les Torres de Serrans. És 1939, acabat el conflicte, no apareix el quadre que dona nom a l’espectacle, un oli que en esta ficció pertany a la col·lecció del Museu del Prado que es va intentar resguardar de la guerra, portant-lo a un dels últims bastions republicans.

 

La segona línia d’acció transcorre en 2009, quan va començar a posar-se en marxa la llei de memòria històrica. En un poble dels voltants de València, una activista es reunix amb un alcalde conservador per a intentar activar unes exhumacions. L’escenari es dividix en dos i les històries avancen equidistants, encara que les emocions confluïxen.

Últimes notícies

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.