La Casa Municipal de Cultura de Sagunt acull l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros’ este divendres

 

La companyia valenciana Arden Producciones arriba a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros‘, el divendres, 27 de novembre, a les 21.30 hores. Esta obra de 65 minuts i per a tots els públics forma part de la programació de tardor de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt i es podrà vore prèvia compra d’entrada al preu de 7 euros.

 

A punt de celebrar els 25 anys de trajectòria, Arden Producciones estrena la seua última producció, ‘La invasión de los bárbaros’, de nou amb un text i direcció de Chema Cardeña que al costat de Juan Carlos Garés, Iria Márquez i Rosa López interpreten esta història, amb dos trames en paral·lel: una relacionada amb la col·lecció del Museu del Prado que es va resguardar en València; i una altra quan es va començar a activar la llei de memòria històrica.

 

La nova obra va més enllà del like instantani per a reflectir en dos moments ben diferents sengles històries que transcorren en paral·lel. D’una banda, està l’interrogatori d’un tinent franquista a una conservadora d’art en els soterranis de les Torres de Serrans. És 1939, acabat el conflicte, no apareix el quadre que dona nom a l’espectacle, un oli que en esta ficció pertany a la col·lecció del Museu del Prado que es va intentar resguardar de la guerra, portant-lo a un dels últims bastions republicans.

 

La segona línia d’acció transcorre en 2009, quan va començar a posar-se en marxa la llei de memòria històrica. En un poble dels voltants de València, una activista es reunix amb un alcalde conservador per a intentar activar unes exhumacions. L’escenari es dividix en dos i les històries avancen equidistants, encara que les emocions confluïxen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.