7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Casa Municipal de Cultura de Sagunt acull l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros’ este divendres

 

La companyia valenciana Arden Producciones arriba a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros‘, el divendres, 27 de novembre, a les 21.30 hores. Esta obra de 65 minuts i per a tots els públics forma part de la programació de tardor de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt i es podrà vore prèvia compra d’entrada al preu de 7 euros.

 

A punt de celebrar els 25 anys de trajectòria, Arden Producciones estrena la seua última producció, ‘La invasión de los bárbaros’, de nou amb un text i direcció de Chema Cardeña que al costat de Juan Carlos Garés, Iria Márquez i Rosa López interpreten esta història, amb dos trames en paral·lel: una relacionada amb la col·lecció del Museu del Prado que es va resguardar en València; i una altra quan es va començar a activar la llei de memòria històrica.

 

La nova obra va més enllà del like instantani per a reflectir en dos moments ben diferents sengles històries que transcorren en paral·lel. D’una banda, està l’interrogatori d’un tinent franquista a una conservadora d’art en els soterranis de les Torres de Serrans. És 1939, acabat el conflicte, no apareix el quadre que dona nom a l’espectacle, un oli que en esta ficció pertany a la col·lecció del Museu del Prado que es va intentar resguardar de la guerra, portant-lo a un dels últims bastions republicans.

 

La segona línia d’acció transcorre en 2009, quan va començar a posar-se en marxa la llei de memòria històrica. En un poble dels voltants de València, una activista es reunix amb un alcalde conservador per a intentar activar unes exhumacions. L’escenari es dividix en dos i les històries avancen equidistants, encara que les emocions confluïxen.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.