La Casa Municipal de Cultura de Sagunt acull l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros’ este divendres

 

La companyia valenciana Arden Producciones arriba a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros‘, el divendres, 27 de novembre, a les 21.30 hores. Esta obra de 65 minuts i per a tots els públics forma part de la programació de tardor de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt i es podrà vore prèvia compra d’entrada al preu de 7 euros.

 

A punt de celebrar els 25 anys de trajectòria, Arden Producciones estrena la seua última producció, ‘La invasión de los bárbaros’, de nou amb un text i direcció de Chema Cardeña que al costat de Juan Carlos Garés, Iria Márquez i Rosa López interpreten esta història, amb dos trames en paral·lel: una relacionada amb la col·lecció del Museu del Prado que es va resguardar en València; i una altra quan es va començar a activar la llei de memòria històrica.

 

La nova obra va més enllà del like instantani per a reflectir en dos moments ben diferents sengles històries que transcorren en paral·lel. D’una banda, està l’interrogatori d’un tinent franquista a una conservadora d’art en els soterranis de les Torres de Serrans. És 1939, acabat el conflicte, no apareix el quadre que dona nom a l’espectacle, un oli que en esta ficció pertany a la col·lecció del Museu del Prado que es va intentar resguardar de la guerra, portant-lo a un dels últims bastions republicans.

 

La segona línia d’acció transcorre en 2009, quan va començar a posar-se en marxa la llei de memòria històrica. En un poble dels voltants de València, una activista es reunix amb un alcalde conservador per a intentar activar unes exhumacions. L’escenari es dividix en dos i les històries avancen equidistants, encara que les emocions confluïxen.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.