La Casa Municipal de Cultura de Sagunt acull l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros’ este divendres

 

La companyia valenciana Arden Producciones arriba a la Casa Municipal de Cultura del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), amb l’obra de teatre ‘La invasión de los bárbaros‘, el divendres, 27 de novembre, a les 21.30 hores. Esta obra de 65 minuts i per a tots els públics forma part de la programació de tardor de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt i es podrà vore prèvia compra d’entrada al preu de 7 euros.

 

A punt de celebrar els 25 anys de trajectòria, Arden Producciones estrena la seua última producció, ‘La invasión de los bárbaros’, de nou amb un text i direcció de Chema Cardeña que al costat de Juan Carlos Garés, Iria Márquez i Rosa López interpreten esta història, amb dos trames en paral·lel: una relacionada amb la col·lecció del Museu del Prado que es va resguardar en València; i una altra quan es va començar a activar la llei de memòria històrica.

 

La nova obra va més enllà del like instantani per a reflectir en dos moments ben diferents sengles històries que transcorren en paral·lel. D’una banda, està l’interrogatori d’un tinent franquista a una conservadora d’art en els soterranis de les Torres de Serrans. És 1939, acabat el conflicte, no apareix el quadre que dona nom a l’espectacle, un oli que en esta ficció pertany a la col·lecció del Museu del Prado que es va intentar resguardar de la guerra, portant-lo a un dels últims bastions republicans.

 

La segona línia d’acció transcorre en 2009, quan va començar a posar-se en marxa la llei de memòria històrica. En un poble dels voltants de València, una activista es reunix amb un alcalde conservador per a intentar activar unes exhumacions. L’escenari es dividix en dos i les històries avancen equidistants, encara que les emocions confluïxen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.