Castelló inicia els treballs tècnics futurs d’estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes

La Diputació de Castelló continua avançant en el desenvolupament de polítiques públiques i accions d’igualtat amb la finalitat d’acabar amb les desigualtats entre dones i homes en tots els àmbits de la vida, tant públics com privats. En esta ocasió, la institució provincial ha iniciat el treball tècnic per a perfeccionar la futura estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes.

Per al desenvolupament d’esta estratègia, s’ha convocat demà 15 de novembre en el Palau del Marqués de Villores, en el municipi de Sant Mateu, una jornada a la qual acudiran personal tècnic d’ajuntaments, agents d’igualtat, organitzacions expertes del feminisme i associacions de dones, per a col·laborar amb la institució provincial per tal de perfeccionar este pla extern.

La vicepresidenta de la Diputació i titular de l’àrea d’Igualtat, Patricia Puerta, ha valorat positivament esta trobada que, en les seues pròpies paraules, ”respon al compromís d’esta nova Diputació amb les polítiques que promouen la igualtat d’oportunitats des d’una mirada feminista i de drets humans”. Sobre este tema, ha explicat que l’estratègia està dissenyada amb un ”fort caràcter provincial, per a fer valdre que les institucions locals som un lloc idoni per al desenvolupament d’accions d’igualtat”.

Puerta ha definit esta estratègia provincial d’igualtat com ”un pla fonamental per al desenvolupament i la cohesió social de la nostra província”, i ha agraït a tots els agents socials que assistiran a la jornada ”el seu compromís per a aconseguir la millor estratègia possible i una societat més feminista”.

Des de l’àrea d’Igualtat es coordinen iniciatives per a millorar la qualitat de vida de totes les persones independentment del seu gènere. És un gran repte, ja que implica la cerca de transformacions socials, personals i institucionals que permeten canviar idees, comportaments i actituds que provoquen la desigualtat i les violències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.

Milers de flors comencen a dibuixar el mantell de la Verge en una Ofrena fallera solejada

El primer dia de l'Ofrena de les Falles arranca amb milers de clavells que ja perfilen el mantell de la Verge dels Desemparats. Més de 72.200 rams i prop de 130.000 participants protagonitzen l'acte més emotiu de les festes.

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.