Castelló inicia els treballs tècnics futurs d’estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes

La Diputació de Castelló continua avançant en el desenvolupament de polítiques públiques i accions d’igualtat amb la finalitat d’acabar amb les desigualtats entre dones i homes en tots els àmbits de la vida, tant públics com privats. En esta ocasió, la institució provincial ha iniciat el treball tècnic per a perfeccionar la futura estratègia provincial d’igualtat entre dones i homes.

Per al desenvolupament d’esta estratègia, s’ha convocat demà 15 de novembre en el Palau del Marqués de Villores, en el municipi de Sant Mateu, una jornada a la qual acudiran personal tècnic d’ajuntaments, agents d’igualtat, organitzacions expertes del feminisme i associacions de dones, per a col·laborar amb la institució provincial per tal de perfeccionar este pla extern.

La vicepresidenta de la Diputació i titular de l’àrea d’Igualtat, Patricia Puerta, ha valorat positivament esta trobada que, en les seues pròpies paraules, ”respon al compromís d’esta nova Diputació amb les polítiques que promouen la igualtat d’oportunitats des d’una mirada feminista i de drets humans”. Sobre este tema, ha explicat que l’estratègia està dissenyada amb un ”fort caràcter provincial, per a fer valdre que les institucions locals som un lloc idoni per al desenvolupament d’accions d’igualtat”.

Puerta ha definit esta estratègia provincial d’igualtat com ”un pla fonamental per al desenvolupament i la cohesió social de la nostra província”, i ha agraït a tots els agents socials que assistiran a la jornada ”el seu compromís per a aconseguir la millor estratègia possible i una societat més feminista”.

Des de l’àrea d’Igualtat es coordinen iniciatives per a millorar la qualitat de vida de totes les persones independentment del seu gènere. És un gran repte, ja que implica la cerca de transformacions socials, personals i institucionals que permeten canviar idees, comportaments i actituds que provoquen la desigualtat i les violències.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.