Confinen la residència Ausiàs March de València per un brot de 72 positius

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha dictat una resolució a través de la que ordena el confinament de la residència universitària Ausiàs March’ de València, a on conviuen més de 300 universitaris, després de què entre els residents s’haja detectat un brot amb 72 casos positius de coronavirus.

 

La Direcció General de Salut Pública investiga l’origen del brot mentres s’ha activat el protocol i els residents hauran d’estar en aïllament durant un període de 10 dies, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En un comunicat, la direcció del col·legi ha explicat que van tindre coneixement de l’existència d’alguns casos asimptomàtics dijous passat i després de consultar amb els seus servicis mèdics i Salut Pública, «es va decidir practicar a tots els col·legials les proves de detecció».

 

Es deconeix l’origen del brot

El resultat de les PCR va donar 54 positius i 22 indeterminats per error en la mostra, el que, unit als 18 casos detectats amb anterioritat, tots ells asimptomàtics, «han aconsellat d’acord amb els responsables de la Conselleria de Sanitat, mantindre el confinament prèviament establit».

 

«Es desconeix l’origen concret dels contagis», han assenyalat, a l’una que han incidit en «les investigacions oportunes tant en el col·legi major com per les autoritats sanitàries» encara que han descartat que estiga relacionat amb algun acte o concentració en les instal·lacions «per estar prohibits des de l’inici del curs».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.