Confinen la residència Ausiàs March de València per un brot de 72 positius

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha dictat una resolució a través de la que ordena el confinament de la residència universitària Ausiàs March’ de València, a on conviuen més de 300 universitaris, després de què entre els residents s’haja detectat un brot amb 72 casos positius de coronavirus.

 

La Direcció General de Salut Pública investiga l’origen del brot mentres s’ha activat el protocol i els residents hauran d’estar en aïllament durant un període de 10 dies, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En un comunicat, la direcció del col·legi ha explicat que van tindre coneixement de l’existència d’alguns casos asimptomàtics dijous passat i després de consultar amb els seus servicis mèdics i Salut Pública, «es va decidir practicar a tots els col·legials les proves de detecció».

 

Es deconeix l’origen del brot

El resultat de les PCR va donar 54 positius i 22 indeterminats per error en la mostra, el que, unit als 18 casos detectats amb anterioritat, tots ells asimptomàtics, «han aconsellat d’acord amb els responsables de la Conselleria de Sanitat, mantindre el confinament prèviament establit».

 

«Es desconeix l’origen concret dels contagis», han assenyalat, a l’una que han incidit en «les investigacions oportunes tant en el col·legi major com per les autoritats sanitàries» encara que han descartat que estiga relacionat amb algun acte o concentració en les instal·lacions «per estar prohibits des de l’inici del curs».

Últimes notícies

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.