Confinen la residència Ausiàs March de València per un brot de 72 positius

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha dictat una resolució a través de la que ordena el confinament de la residència universitària Ausiàs March’ de València, a on conviuen més de 300 universitaris, després de què entre els residents s’haja detectat un brot amb 72 casos positius de coronavirus.

 

La Direcció General de Salut Pública investiga l’origen del brot mentres s’ha activat el protocol i els residents hauran d’estar en aïllament durant un període de 10 dies, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En un comunicat, la direcció del col·legi ha explicat que van tindre coneixement de l’existència d’alguns casos asimptomàtics dijous passat i després de consultar amb els seus servicis mèdics i Salut Pública, «es va decidir practicar a tots els col·legials les proves de detecció».

 

Es deconeix l’origen del brot

El resultat de les PCR va donar 54 positius i 22 indeterminats per error en la mostra, el que, unit als 18 casos detectats amb anterioritat, tots ells asimptomàtics, «han aconsellat d’acord amb els responsables de la Conselleria de Sanitat, mantindre el confinament prèviament establit».

 

«Es desconeix l’origen concret dels contagis», han assenyalat, a l’una que han incidit en «les investigacions oportunes tant en el col·legi major com per les autoritats sanitàries» encara que han descartat que estiga relacionat amb algun acte o concentració en les instal·lacions «per estar prohibits des de l’inici del curs».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.