Confinen la residència Ausiàs March de València per un brot de 72 positius

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha dictat una resolució a través de la que ordena el confinament de la residència universitària Ausiàs March’ de València, a on conviuen més de 300 universitaris, després de què entre els residents s’haja detectat un brot amb 72 casos positius de coronavirus.

 

La Direcció General de Salut Pública investiga l’origen del brot mentres s’ha activat el protocol i els residents hauran d’estar en aïllament durant un període de 10 dies, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En un comunicat, la direcció del col·legi ha explicat que van tindre coneixement de l’existència d’alguns casos asimptomàtics dijous passat i després de consultar amb els seus servicis mèdics i Salut Pública, «es va decidir practicar a tots els col·legials les proves de detecció».

 

Es deconeix l’origen del brot

El resultat de les PCR va donar 54 positius i 22 indeterminats per error en la mostra, el que, unit als 18 casos detectats amb anterioritat, tots ells asimptomàtics, «han aconsellat d’acord amb els responsables de la Conselleria de Sanitat, mantindre el confinament prèviament establit».

 

«Es desconeix l’origen concret dels contagis», han assenyalat, a l’una que han incidit en «les investigacions oportunes tant en el col·legi major com per les autoritats sanitàries» encara que han descartat que estiga relacionat amb algun acte o concentració en les instal·lacions «per estar prohibits des de l’inici del curs».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.