Confinen la residència Ausiàs March de València per un brot de 72 positius

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha dictat una resolució a través de la que ordena el confinament de la residència universitària Ausiàs March’ de València, a on conviuen més de 300 universitaris, després de què entre els residents s’haja detectat un brot amb 72 casos positius de coronavirus.

 

La Direcció General de Salut Pública investiga l’origen del brot mentres s’ha activat el protocol i els residents hauran d’estar en aïllament durant un període de 10 dies, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

En un comunicat, la direcció del col·legi ha explicat que van tindre coneixement de l’existència d’alguns casos asimptomàtics dijous passat i després de consultar amb els seus servicis mèdics i Salut Pública, «es va decidir practicar a tots els col·legials les proves de detecció».

 

Es deconeix l’origen del brot

El resultat de les PCR va donar 54 positius i 22 indeterminats per error en la mostra, el que, unit als 18 casos detectats amb anterioritat, tots ells asimptomàtics, «han aconsellat d’acord amb els responsables de la Conselleria de Sanitat, mantindre el confinament prèviament establit».

 

«Es desconeix l’origen concret dels contagis», han assenyalat, a l’una que han incidit en «les investigacions oportunes tant en el col·legi major com per les autoritats sanitàries» encara que han descartat que estiga relacionat amb algun acte o concentració en les instal·lacions «per estar prohibits des de l’inici del curs».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022