12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Consell commemora el Dia de la Constitució a Alacant

El govern valencià celebra l’acte commemoratiu del Dia de la Constitució este dilluns a casa Mediterrani a la ciutat d’Alacant. Durant la cerimònia es farà lliurament de les Distincions per la Defensa dels Drets i Llibertats Constitucionals de la Generalitat.

Enguany les persones guardonades són Avelino Corma, Anna Lluch i Francis Mojica, tres distingits professionals per la seua contribució a la promoció de la ciència i de la recerca científica i tècnica i a la protecció de la salut en benefici de l’interés general.

La Plataforma sense Llar de la Comunitat Valenciana, com a persona jurídica, també serà premiada pel seu treball a favor de la prevenció i erradicació de l’exclusió socioresidencial en el territori.

Entre els assistents a l’acte estaran els consellers i conselleres del govern, així com els directors i directores generals i el president de la Generalitat, Ximo Puig.

El cap de l’executiu va anunciar divendres passat que proposarà al president de les Corts la celebració d’un ple a Alacant amb motiu de la commemoració en 2022 del 40é aniversari de l’Estatut d’Autonomia i la llei d’ús del valencià, “perquè les institucions, que són de tots, han de ser presents en tot el territori“.

La pirotècnia Redován Eduardo Ferrández posarà punt i fi a la jornada amb una palmera de focs artificials de nou-cents coets. Este espectacle es podrà veure des del castell de Santa Bàrbara a les 20.00 hores

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.