15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El Consell commemora el Dia de la Constitució a Alacant

El govern valencià celebra l’acte commemoratiu del Dia de la Constitució este dilluns a casa Mediterrani a la ciutat d’Alacant. Durant la cerimònia es farà lliurament de les Distincions per la Defensa dels Drets i Llibertats Constitucionals de la Generalitat.

Enguany les persones guardonades són Avelino Corma, Anna Lluch i Francis Mojica, tres distingits professionals per la seua contribució a la promoció de la ciència i de la recerca científica i tècnica i a la protecció de la salut en benefici de l’interés general.

La Plataforma sense Llar de la Comunitat Valenciana, com a persona jurídica, també serà premiada pel seu treball a favor de la prevenció i erradicació de l’exclusió socioresidencial en el territori.

Entre els assistents a l’acte estaran els consellers i conselleres del govern, així com els directors i directores generals i el president de la Generalitat, Ximo Puig.

El cap de l’executiu va anunciar divendres passat que proposarà al president de les Corts la celebració d’un ple a Alacant amb motiu de la commemoració en 2022 del 40é aniversari de l’Estatut d’Autonomia i la llei d’ús del valencià, “perquè les institucions, que són de tots, han de ser presents en tot el territori“.

La pirotècnia Redován Eduardo Ferrández posarà punt i fi a la jornada amb una palmera de focs artificials de nou-cents coets. Este espectacle es podrà veure des del castell de Santa Bàrbara a les 20.00 hores

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.