El Consell commemora el Dia de la Constitució a Alacant

El govern valencià celebra l’acte commemoratiu del Dia de la Constitució este dilluns a casa Mediterrani a la ciutat d’Alacant. Durant la cerimònia es farà lliurament de les Distincions per la Defensa dels Drets i Llibertats Constitucionals de la Generalitat.

Enguany les persones guardonades són Avelino Corma, Anna Lluch i Francis Mojica, tres distingits professionals per la seua contribució a la promoció de la ciència i de la recerca científica i tècnica i a la protecció de la salut en benefici de l’interés general.

La Plataforma sense Llar de la Comunitat Valenciana, com a persona jurídica, també serà premiada pel seu treball a favor de la prevenció i erradicació de l’exclusió socioresidencial en el territori.

Entre els assistents a l’acte estaran els consellers i conselleres del govern, així com els directors i directores generals i el president de la Generalitat, Ximo Puig.

El cap de l’executiu va anunciar divendres passat que proposarà al president de les Corts la celebració d’un ple a Alacant amb motiu de la commemoració en 2022 del 40é aniversari de l’Estatut d’Autonomia i la llei d’ús del valencià, «perquè les institucions, que són de tots, han de ser presents en tot el territori«.

La pirotècnia Redován Eduardo Ferrández posarà punt i fi a la jornada amb una palmera de focs artificials de nou-cents coets. Este espectacle es podrà veure des del castell de Santa Bàrbara a les 20.00 hores

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.