El Consell commemora el Dia de la Constitució a Alacant

El govern valencià celebra l’acte commemoratiu del Dia de la Constitució este dilluns a casa Mediterrani a la ciutat d’Alacant. Durant la cerimònia es farà lliurament de les Distincions per la Defensa dels Drets i Llibertats Constitucionals de la Generalitat.

Enguany les persones guardonades són Avelino Corma, Anna Lluch i Francis Mojica, tres distingits professionals per la seua contribució a la promoció de la ciència i de la recerca científica i tècnica i a la protecció de la salut en benefici de l’interés general.

La Plataforma sense Llar de la Comunitat Valenciana, com a persona jurídica, també serà premiada pel seu treball a favor de la prevenció i erradicació de l’exclusió socioresidencial en el territori.

Entre els assistents a l’acte estaran els consellers i conselleres del govern, així com els directors i directores generals i el president de la Generalitat, Ximo Puig.

El cap de l’executiu va anunciar divendres passat que proposarà al president de les Corts la celebració d’un ple a Alacant amb motiu de la commemoració en 2022 del 40é aniversari de l’Estatut d’Autonomia i la llei d’ús del valencià, «perquè les institucions, que són de tots, han de ser presents en tot el territori«.

La pirotècnia Redován Eduardo Ferrández posarà punt i fi a la jornada amb una palmera de focs artificials de nou-cents coets. Este espectacle es podrà veure des del castell de Santa Bàrbara a les 20.00 hores

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.