El Consell commemora el Dia de la Constitució a Alacant

El govern valencià celebra l’acte commemoratiu del Dia de la Constitució este dilluns a casa Mediterrani a la ciutat d’Alacant. Durant la cerimònia es farà lliurament de les Distincions per la Defensa dels Drets i Llibertats Constitucionals de la Generalitat.

Enguany les persones guardonades són Avelino Corma, Anna Lluch i Francis Mojica, tres distingits professionals per la seua contribució a la promoció de la ciència i de la recerca científica i tècnica i a la protecció de la salut en benefici de l’interés general.

La Plataforma sense Llar de la Comunitat Valenciana, com a persona jurídica, també serà premiada pel seu treball a favor de la prevenció i erradicació de l’exclusió socioresidencial en el territori.

Entre els assistents a l’acte estaran els consellers i conselleres del govern, així com els directors i directores generals i el president de la Generalitat, Ximo Puig.

El cap de l’executiu va anunciar divendres passat que proposarà al president de les Corts la celebració d’un ple a Alacant amb motiu de la commemoració en 2022 del 40é aniversari de l’Estatut d’Autonomia i la llei d’ús del valencià, «perquè les institucions, que són de tots, han de ser presents en tot el territori«.

La pirotècnia Redován Eduardo Ferrández posarà punt i fi a la jornada amb una palmera de focs artificials de nou-cents coets. Este espectacle es podrà veure des del castell de Santa Bàrbara a les 20.00 hores

Últimes notícies

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.