10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

707 contagis nous i 8 morts per coronavirus en les últimes hores en territori valencià

Este dijous, 24 de setembre, la consellera de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Ana Barceló, ha oferit una roda de premsa per informar de l’evolució de la pandèmia amb els últims casos, dades i nous brots.

 

Barceló ha confirmat 707 nous casos de coronavirus detectats amb proves PCR en el territori valencià. Per la seua banda, 8 persones han mort en les últimes 24 hores, víctimes de la pandèmia,1.617 en total, 8 més que ahir. 

 

Dels 707 casos nous, 103 s’han diagnosticat en la província de Castelló, 296 en Alacant i 308 en València. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 37.553 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, ha baixat de nou el número total d’ingressos. Ara com ara, continuen ingressades 463 persones. D’elles, 72 es troben ingressades en UCI, tres menys que este dimecres, 23 de setembre. Respecte de les altes, 688 persones s’han recuperat en les últimes hores i, en total, 38.870 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 44 residències de majors: 1 en Castelló, 14 en la província d’Alacant i 29 en la de València. A demés, també hi ha casos en 8 residències de persones amb diversitat funcional: 0 en Castelló, 2 en Alacant i 6 en València; i en 3 centre de menors: 0 en Castelló, 1 en Alacant i 2 en València. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari, n’hi ha 7: 0 en Castelló, 2 en la província d’Alacant i 5 en la de València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 37.553

  • Castelló: 103 nous (4.133 en total).
  • Alacant: 296 nous (12.406 en total).
  • València: 308 nous (20.918 en total).
  • Sense assignar: 0 nous (6 en total).
  •  

Morts per coronavirus per províncies: 1.617

  • Castelló: 2 nous (240 en total).
  • Alacant: 4 nous (562 en total).
  • València: 2 nous (815 en total).
  •  

Casos i morts per departaments de salut

A continuació, els casos totals detallats en els 24 departaments de salut, per ordre alfabètic, en què està dividit el territori valencià. Les dades mostren tres xifres: les PCR positives totals des de l’inici de la pandèmia, les PCR positives en els últims 14 dies i els morts totals des de l’inici de la pandèmia.

 

  • Alacant Hospital General: 1.906 | 397 | 65
  • Alcoi: 763 | 102 | 118
  • Castelló: 2.110 | 370 | 91
  • Dénia: 1.281 | 225 | 26
  • Elda: 1.114 | 313 | 59
  • Elx: 1.091 | 235 | 13
  • Elx – Crevillent: 902 | 189 | 19
  • Gandia: 1.149 | 160 | 30
  • La Marina Baixa: 1.771 | 213 | 114
  • La Plana: 1.281 | 179 | 106
  • La Ribera: 1.517 | 369 | 40
  • Manises: 1.570 | 253 | 72
  • Orihuela: 976 | 227 | 27
  • Requena: 617 | 28 | 78
  • Sagunt: 750 | 103 | 45
  • Sant Joan d’Alacant: 1.443 | 280 | 49
  • Torrevieja: 1.237 | 150 | 72
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 2.145 | 256 | 71
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 2.544 | 326 | 96
  • València Dr. Peset: 3.158 | 311 | 85
  • València hospital General: 3.496 | 385 | 151
  • València La Fe: 2.874 | 305 | 108
  • Vinaròs: 597 | 66 | 29
  • Xàtiva – Ontinyent: 1.240 | 276 | 53

Últimes notícies

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.