Els desocupats de llarga duració durant la crisi podran recuperar dos anys de cotitzacions

Els desocupats de llarga duració durant la tardor del 2008 i l’estiu del 2018 podran recuperar dos anys de cotització | EFE

 

El ministeri de Treball està desplegant una norma per a que els desocupats de llarga duració durant la crisi econòmica recuperen dos anys de cotitzacions. Podran beneficiar-se d’esta mesura persones d’entre 35 i 43 anys que deixaren de cotitzar durant, com a mínim, tres anys entre el 2 d’octubre de 2008 i l’1 de juliol de 2018. L’objectiu és millorar la futura pensió de les persones que es van quedar sense faena per la recessió econòmica.

 

Objectiu: cobrir «llacunes» econòmiques i laborals

Esta norma que prepara el ministeri de Treball està actualment en procés d’audiència pública i desplega reglamentàriament una disposició addicional a la Llei General de la Seguretat Social aprovada en el decret llei de l’executiu espanyol de desembre de 2018 que va revalorar les pensions, segons han concretat fonts de Treball. La disposició addicional ja preveia esta mesura per a cobrir «llacunes» de cotització dels treballadors afectats per la crisi de 2008.

 

L’ordre ministerial contempla que també ho puguen demanar les persones que hagen complit 44 anys els tres mesos anteriors a l’entrada en vigor de la norma com a conseqüència de la «demora» en la tramitació del reglament.

 

També pots llegir… 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.