16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’emotiva carta del personal sanitari de l’UCI a les famílies dels pacients

Emotiva carta del personal de l'UCI als familiars dels pacients

La carta | Europa Press

 

Els professionals que treballen en les Unitats de Cura Intensiva (UCI) de diferents hospitals alacantins han compartit un text destinat als familiars dels pacients que es troben ingressats per COVID-19 amb l’objectiu de fer-los arribar un missatge: «Els vostres familiars no estan sols; les nostres mans són les vostres mans».

 

El text ha sigut elaborat per Elena Arráez, infermera i psicòloga de l’UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant, a on va eixir originalment la iniciativa, a la que s’han sumat les i els treballadors de l’UCI de l’Hospital General Universitari d’Elx, que ha compartit l’emotiva carta en xarxes socials.

 

«Els vostres familiars no estan sols, este amb ells»

La carta comença: «A vosaltres que vos heu quedat darrere de les nostres portes deixant al vostre familiar en les nostres mans i deixant ací el vostre cor trencat… A vosaltres volem dir-vos que, en estos moments de crisis, les nostres mans són les vostres mans, estem units en un gran cor i tots nosaltres, cada volta que entrem a fer alguna tècnica que precisa el vostre familiar, posem la nostra ànima en això».

 

«Tots som un, i en estos temps tan difícils hem aprés: a somriure baix les nostres màscares, a besar amb l’ànima, a abraçar amb la mirada, a acariciar amb el pensament», prosseguix. El personal de l’UCI afirma: «Els cuidem com si foren la nostra família perquè si alguna cosa hem aprés d’esta pandèmia és a ser tots un». «Els vostres familiars no estan sols, este amb ells. I estem treballant sense descans per a què, de cor, prompte pugueu abraçar-los», conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.