Una empresa de Muro d’Alcoi crea una mascareta que canvia de color quan tens febre

 

L’empresa d’estampació tèxtil Colorprint Fashion, amb seu en Muro d’Alcoi, en el Comtat (Alacant), ha creat i patentat un teixit capaç d’activar-se amb l’augment de la temperatura corporal. L’innovador teixit ha sigut homologat per al seu ús en mascaretes higièniques per l’Institut Tecnològic del Tèxtil (AITEX) certificant la seua durabilitat i la seua efectivitat enfront de la prevenció del Covid 19.

 

Sobre la base d’esta innovadora tecnologia, s’han creat diferents productes amb els que ajudar a frenar l’expansió del virus, com mascaretes, polseres i adhesius capaços de detectar de manera ràpida i senzilla una pujada de temperatura, ha informat la companyia en un comunicat.

 

El teixit, patentat per Colorprint Fashion, canvia a color blanc aproximadament a una temperatura de 37,5° i té una filtració bacteriana del 98%. Amb eixe teixit s’han confeccionat diferents productes pensant en aportar solucions com mascaretes tèrmiques reutilitzables, que permeten la seua rentada i desinfecció sense perdre ni afectar les propietats del tèxtil.

 

Hi ha polseres amb el mateix teixit

A demés de la protecció de les mascaretes enfront del virus, compta amb l’avantatge d’alertar davant d’una pujada de temperatura corporal amb un simple canvi de color. Un mecanisme que pot resultar molt útil en ambients de treball, com en oficines i en mitjans de transport per a controlar l’expansió de la malaltia amb la mobilitat de les persones.

 

Amb este mateix teixit s’han fabricat polseres. «Un còmode sistema que permet el monitoratge en temps real de la temperatura i que pot ser d’ús molt pràctic, per exemple, per als més xicotets, coincidint amb la tornada a les aules», han destacat. Entre altres formats, s’han dissenyat també adhesius que, en estar en contacte directe amb la pell, permeten la detecció de l’augment de temperatura en llocs públics o d’afluència de gent a simple vista.

 

En este cas, l’adhesiu pot ser pràctica per a garantir la salut pública, per exemple, en els centres sanitaris en controlar de manera ràpida i visual si els pacients que ingressen tenen temperatura.

Últimes notícies

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’incompetència en la gestió de la vaga docent

Diana Morant critica la gestió de Juanfran Pérez Llorca i del Consell davant la vaga indefinida del professorat i reclama canvis urgents en la negociació.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en la dècada vinent

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint pel·lícules en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, amb una forta aposta per convertir el complex en un gran pol audiovisual europeu.

La jutgessa que investiga la dana de 2024 suspén una declaració per falta de seguretat

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestion de la dana de 2024 ha suspés una declaracion testifical prevista per al dilluns en considerar que no hi ha garantias de seguretat suficients després d'una recent concentracion davant el jutjat.

Bustinduy denuncia una agressió intolerable d’un policia a una professora en una protesta educativa

Pablo Bustinduy condemna l'agressió d'un agent de la Policia Nacional a una professora durant una protesta per l'educació pública valenciana i reclama que s'assumisquen responsabilitats. El ministre insistix en la defensa de l'escola pública i demana a les administracions sentit comuna i empatia.

La jutgessa de la DANA reclama a Utiel i Chiva que acrediten els avisos d’Emergències

La magistrada que investiga la gestió de la DANA demana a Utiel i Chiva que certifiquen els avisos del Centre d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024 i rebutja noves testificals.

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.