11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Una empresa de Muro d’Alcoi crea una mascareta que canvia de color quan tens febre

 

L’empresa d’estampació tèxtil Colorprint Fashion, amb seu en Muro d’Alcoi, en el Comtat (Alacant), ha creat i patentat un teixit capaç d’activar-se amb l’augment de la temperatura corporal. L’innovador teixit ha sigut homologat per al seu ús en mascaretes higièniques per l’Institut Tecnològic del Tèxtil (AITEX) certificant la seua durabilitat i la seua efectivitat enfront de la prevenció del Covid 19.

 

Sobre la base d’esta innovadora tecnologia, s’han creat diferents productes amb els que ajudar a frenar l’expansió del virus, com mascaretes, polseres i adhesius capaços de detectar de manera ràpida i senzilla una pujada de temperatura, ha informat la companyia en un comunicat.

 

El teixit, patentat per Colorprint Fashion, canvia a color blanc aproximadament a una temperatura de 37,5° i té una filtració bacteriana del 98%. Amb eixe teixit s’han confeccionat diferents productes pensant en aportar solucions com mascaretes tèrmiques reutilitzables, que permeten la seua rentada i desinfecció sense perdre ni afectar les propietats del tèxtil.

 

Hi ha polseres amb el mateix teixit

A demés de la protecció de les mascaretes enfront del virus, compta amb l’avantatge d’alertar davant d’una pujada de temperatura corporal amb un simple canvi de color. Un mecanisme que pot resultar molt útil en ambients de treball, com en oficines i en mitjans de transport per a controlar l’expansió de la malaltia amb la mobilitat de les persones.

 

Amb este mateix teixit s’han fabricat polseres. «Un còmode sistema que permet el monitoratge en temps real de la temperatura i que pot ser d’ús molt pràctic, per exemple, per als més xicotets, coincidint amb la tornada a les aules», han destacat. Entre altres formats, s’han dissenyat també adhesius que, en estar en contacte directe amb la pell, permeten la detecció de l’augment de temperatura en llocs públics o d’afluència de gent a simple vista.

 

En este cas, l’adhesiu pot ser pràctica per a garantir la salut pública, per exemple, en els centres sanitaris en controlar de manera ràpida i visual si els pacients que ingressen tenen temperatura.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.