13.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Una empresa de Muro d’Alcoi crea una mascareta que canvia de color quan tens febre

 

L’empresa d’estampació tèxtil Colorprint Fashion, amb seu en Muro d’Alcoi, en el Comtat (Alacant), ha creat i patentat un teixit capaç d’activar-se amb l’augment de la temperatura corporal. L’innovador teixit ha sigut homologat per al seu ús en mascaretes higièniques per l’Institut Tecnològic del Tèxtil (AITEX) certificant la seua durabilitat i la seua efectivitat enfront de la prevenció del Covid 19.

 

Sobre la base d’esta innovadora tecnologia, s’han creat diferents productes amb els que ajudar a frenar l’expansió del virus, com mascaretes, polseres i adhesius capaços de detectar de manera ràpida i senzilla una pujada de temperatura, ha informat la companyia en un comunicat.

 

El teixit, patentat per Colorprint Fashion, canvia a color blanc aproximadament a una temperatura de 37,5° i té una filtració bacteriana del 98%. Amb eixe teixit s’han confeccionat diferents productes pensant en aportar solucions com mascaretes tèrmiques reutilitzables, que permeten la seua rentada i desinfecció sense perdre ni afectar les propietats del tèxtil.

 

Hi ha polseres amb el mateix teixit

A demés de la protecció de les mascaretes enfront del virus, compta amb l’avantatge d’alertar davant d’una pujada de temperatura corporal amb un simple canvi de color. Un mecanisme que pot resultar molt útil en ambients de treball, com en oficines i en mitjans de transport per a controlar l’expansió de la malaltia amb la mobilitat de les persones.

 

Amb este mateix teixit s’han fabricat polseres. «Un còmode sistema que permet el monitoratge en temps real de la temperatura i que pot ser d’ús molt pràctic, per exemple, per als més xicotets, coincidint amb la tornada a les aules», han destacat. Entre altres formats, s’han dissenyat també adhesius que, en estar en contacte directe amb la pell, permeten la detecció de l’augment de temperatura en llocs públics o d’afluència de gent a simple vista.

 

En este cas, l’adhesiu pot ser pràctica per a garantir la salut pública, per exemple, en els centres sanitaris en controlar de manera ràpida i visual si els pacients que ingressen tenen temperatura.

Últimes notícies

61 llevaneu i 6.785 tones de sal per a afrontar la neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana activa un ampli dispositiu davant la borrasca Francis amb 61 llevaneu, més d'un milió de litres de salmorra i 6.785 tones de sal. Es preveuen reforços de Guàrdia Civil i possibles corts si la seguretat ho exigix.

Indonèsia treballarà fins a l’últim dia per a localitzar als tres valencians desapareguts

Indonèsia manté la busca després del naufragi del 26 de desembre amb equips de sonar i bussos. El diumenge s'avalua si s'amplia l'operatiu.

Els agricultors confien en 2026 per a facilitar el relleu generacional amb suport de la UE

El sector demana menys burocràcia, fiscalitat favorable en les transmissions i suport als jóvens. També reclama una PAC sense retallades i regles comercials en igualtat.

El tortell de Reis es reinventa sense perdre la tradició

El tortell de Reis suma farcits com a pastís de formatge o torró, encara que el de nata continua manant. L'alça de la mantega obliga a ajustar preus i grandàries.

Domingo amb pluja en el sud, nevades a cotes baixes i descens de temperatures

Aemet preveu un diumenge hivernal: més inestabilitat en el sud, ruixats forts en l'Estret i neu en cotes baixes per l'entrada d'aire àrtic. Les temperatures descendixen de forma generalitzada, amb gelades a l'interior i vent intens en litorals i Balears.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa en el filferro a Corberán

El Celta va véncer 4-1 al València amb màxima eficàcia i aprofitant errors rivals. El resultat acosta als celestes a Europa i compromet a Corberán.

Pepelu admet errors repetits i demana més treball després de la derrota del València en Balaídos

El capità del València va fer autocrítica després de caure en Balaídos: va parlar d'errors que es repetixen i de la necessitat de treballar més. Va reconéixer un penal fallat en el minut 5 que va condicionar el partit.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa tocat a Corberán

El Celta va castigar els errors del València amb un 4-1 en Balaídos i s'acosta a la zona europea. L'equip de Corberán seguix sense guanyar fora i augmenta la pressió.