Una empresa de Muro d’Alcoi crea una mascareta que canvia de color quan tens febre

 

L’empresa d’estampació tèxtil Colorprint Fashion, amb seu en Muro d’Alcoi, en el Comtat (Alacant), ha creat i patentat un teixit capaç d’activar-se amb l’augment de la temperatura corporal. L’innovador teixit ha sigut homologat per al seu ús en mascaretes higièniques per l’Institut Tecnològic del Tèxtil (AITEX) certificant la seua durabilitat i la seua efectivitat enfront de la prevenció del Covid 19.

 

Sobre la base d’esta innovadora tecnologia, s’han creat diferents productes amb els que ajudar a frenar l’expansió del virus, com mascaretes, polseres i adhesius capaços de detectar de manera ràpida i senzilla una pujada de temperatura, ha informat la companyia en un comunicat.

 

El teixit, patentat per Colorprint Fashion, canvia a color blanc aproximadament a una temperatura de 37,5° i té una filtració bacteriana del 98%. Amb eixe teixit s’han confeccionat diferents productes pensant en aportar solucions com mascaretes tèrmiques reutilitzables, que permeten la seua rentada i desinfecció sense perdre ni afectar les propietats del tèxtil.

 

Hi ha polseres amb el mateix teixit

A demés de la protecció de les mascaretes enfront del virus, compta amb l’avantatge d’alertar davant d’una pujada de temperatura corporal amb un simple canvi de color. Un mecanisme que pot resultar molt útil en ambients de treball, com en oficines i en mitjans de transport per a controlar l’expansió de la malaltia amb la mobilitat de les persones.

 

Amb este mateix teixit s’han fabricat polseres. «Un còmode sistema que permet el monitoratge en temps real de la temperatura i que pot ser d’ús molt pràctic, per exemple, per als més xicotets, coincidint amb la tornada a les aules», han destacat. Entre altres formats, s’han dissenyat també adhesius que, en estar en contacte directe amb la pell, permeten la detecció de l’augment de temperatura en llocs públics o d’afluència de gent a simple vista.

 

En este cas, l’adhesiu pot ser pràctica per a garantir la salut pública, per exemple, en els centres sanitaris en controlar de manera ràpida i visual si els pacients que ingressen tenen temperatura.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.