Espanya no és un país «antivacuna» i els dubtes desapareixeran, segons un expert de la Universitat d’Alacant

 

Els dubtes de molts ciutadans en Espanya quant a la imminent vacuna contra el Covid-19 per un sentiment de desconfiança desapareixerà tan prompte com es comprove que és segura, segons l’epidemiòleg i expert de la Universitat d’Alacant (UA), José Tuells Hernández.

 

En una entrevista amb Efe, el també director de la Càtedra de Vacunologia Doctor Balmis ha indicat que el número de persones que no volen vacunar-se contra el coronavirus ha augmentat al nostre país fins al 47%, segons el baròmetre d’octubre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).

 

No obstant això, els científics creuen que els dubtes desapareixeran quan comence a administrar-se perquè ara es viu una «hesitació vacunal», un moment de vacil·lacions però «no un moviment antibovines».

 

«Tots voldran vacunar-se»

Tuells Hernández ha afirmat que Espanya és un dels països amb millor cobertura de vacunació en Europa i ha insistit que «no hi ha moviment antivacuna organitzat» sinó eixe moviment que desapareixerà per l’efecte de «pujar-se al carro» quan es comprove que és segura.

 

A partir d’eixe precís instant, les reticències baixaran i «tots voldran vacunar-se», cosa que es produirà perquè «si una vacuna no complix amb els requisits d’eficàcia i seguretat» no es permetrà la seua eixida al mercat.

 

Després dels anuncis dels laboratoris Pfizer i Moderna per a iniciar la vacunació al començament de 2021 i davant del dilema de si hauria de ser voluntària o obligatòria, Tuells s’ha mostrat «contrari» al fet que siga una imposició. Ha afegit que en Espanya ha funcionat molt bé la recomanació a vacunar-se i hi ha «unes cobertures de vacunació molt altes», per damunt del 97%.

Últimes notícies

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.

Bartzokas reivindica l’esforç de Olympiacos abans de la Final Four de l’Eurolliga

El tècnic de Olympiacos Georgios Bartzokas subratlla la dificultat d'aconseguir la Final Four de l'Eurolliga i confia que el seu equip faça l'últim pas per a conquistar un títol que se'ls resistix des de 2013.

Educació s’obri a totes les reunions necessàries per a tancar un acord amb el professorat en vaga

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén en Les Corts que mantindrà totes les reunions necessàries per a tancar un acord sobre la vaga indefinida del professorat i prioritza el dret de l'alumnat de segon de Batxillerat.

Pedro Martínez reivindica el seu perfil dialogant abans de mesurar-se al Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez rebutja l'etiqueta de tècnic conflictiu i subratlla la bona relació amb Sergio Scariolo, mentres València Basket i Reial Madrid afinen la seua mentalitat per a la Final a Quatre de l'Eurolliga.

Els sindicats de docents criden a una gran manifestació a València el dissabte

Els sindicats docents convoquen una gran manifestació a València este dissabte dins de la vaga indefinida que mantenen des de l'11 de maig per a reclamar millores en l'educació pública. La protesta recorrerà el centre de la ciutat sota el lema 'La comunitat educativa alça la veu'.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga amb el Reial Madrid com un repte personal per a demostrar que seguix capacitat per a guiar a un equip a grans resultats i reivindica el valor de l'experiència i l'equilibri emocional.

Catalá reclama unitat i fermesa social davant la violència masclista després del crim de Dolores

María José Catalá reclama unitat, fermesa i compromís de tota la societat contra la violència masclista després de l'assassinat d'una dona i el seu fill a Dolores (Alacant). L'Ajuntament de València va guardar un minut de silenci en record de les víctimes.

El Govern detalla les pautes per a observar de manera segura el pròxim eclipsi solar

La Comissió Interministerial per al trio d'eclipsis solars de 2026, 2027 i 2028 ha publicat un document amb pautes sanitàries, logístiques i ambientals per a garantir una observació segura d'estos fenòmens.