17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Espanya no és un país «antivacuna» i els dubtes desapareixeran, segons un expert de la Universitat d’Alacant

 

Els dubtes de molts ciutadans en Espanya quant a la imminent vacuna contra el Covid-19 per un sentiment de desconfiança desapareixerà tan prompte com es comprove que és segura, segons l’epidemiòleg i expert de la Universitat d’Alacant (UA), José Tuells Hernández.

 

En una entrevista amb Efe, el també director de la Càtedra de Vacunologia Doctor Balmis ha indicat que el número de persones que no volen vacunar-se contra el coronavirus ha augmentat al nostre país fins al 47%, segons el baròmetre d’octubre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).

 

No obstant això, els científics creuen que els dubtes desapareixeran quan comence a administrar-se perquè ara es viu una «hesitació vacunal», un moment de vacil·lacions però «no un moviment antibovines».

 

«Tots voldran vacunar-se»

Tuells Hernández ha afirmat que Espanya és un dels països amb millor cobertura de vacunació en Europa i ha insistit que «no hi ha moviment antivacuna organitzat» sinó eixe moviment que desapareixerà per l’efecte de «pujar-se al carro» quan es comprove que és segura.

 

A partir d’eixe precís instant, les reticències baixaran i «tots voldran vacunar-se», cosa que es produirà perquè «si una vacuna no complix amb els requisits d’eficàcia i seguretat» no es permetrà la seua eixida al mercat.

 

Després dels anuncis dels laboratoris Pfizer i Moderna per a iniciar la vacunació al començament de 2021 i davant del dilema de si hauria de ser voluntària o obligatòria, Tuells s’ha mostrat «contrari» al fet que siga una imposició. Ha afegit que en Espanya ha funcionat molt bé la recomanació a vacunar-se i hi ha «unes cobertures de vacunació molt altes», per damunt del 97%.

Últimes notícies

Bernabé acusa a la Generalitat d’alterar responsabilitats i sostraure crides del 112 en la DANA

Pilar Bernabé ha defés al Senat que va haver-hi informació suficient durant la DANA i ha acusat a la Generalitat de sostraure de manera irregular converses amb Aemet i el 112 per a alterar responsabilitats.

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.