Espanya no és un país «antivacuna» i els dubtes desapareixeran, segons un expert de la Universitat d’Alacant

 

Els dubtes de molts ciutadans en Espanya quant a la imminent vacuna contra el Covid-19 per un sentiment de desconfiança desapareixerà tan prompte com es comprove que és segura, segons l’epidemiòleg i expert de la Universitat d’Alacant (UA), José Tuells Hernández.

 

En una entrevista amb Efe, el també director de la Càtedra de Vacunologia Doctor Balmis ha indicat que el número de persones que no volen vacunar-se contra el coronavirus ha augmentat al nostre país fins al 47%, segons el baròmetre d’octubre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).

 

No obstant això, els científics creuen que els dubtes desapareixeran quan comence a administrar-se perquè ara es viu una «hesitació vacunal», un moment de vacil·lacions però «no un moviment antibovines».

 

«Tots voldran vacunar-se»

Tuells Hernández ha afirmat que Espanya és un dels països amb millor cobertura de vacunació en Europa i ha insistit que «no hi ha moviment antivacuna organitzat» sinó eixe moviment que desapareixerà per l’efecte de «pujar-se al carro» quan es comprove que és segura.

 

A partir d’eixe precís instant, les reticències baixaran i «tots voldran vacunar-se», cosa que es produirà perquè «si una vacuna no complix amb els requisits d’eficàcia i seguretat» no es permetrà la seua eixida al mercat.

 

Després dels anuncis dels laboratoris Pfizer i Moderna per a iniciar la vacunació al començament de 2021 i davant del dilema de si hauria de ser voluntària o obligatòria, Tuells s’ha mostrat «contrari» al fet que siga una imposició. Ha afegit que en Espanya ha funcionat molt bé la recomanació a vacunar-se i hi ha «unes cobertures de vacunació molt altes», per damunt del 97%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.