Espanya no és un país «antivacuna» i els dubtes desapareixeran, segons un expert de la Universitat d’Alacant

 

Els dubtes de molts ciutadans en Espanya quant a la imminent vacuna contra el Covid-19 per un sentiment de desconfiança desapareixerà tan prompte com es comprove que és segura, segons l’epidemiòleg i expert de la Universitat d’Alacant (UA), José Tuells Hernández.

 

En una entrevista amb Efe, el també director de la Càtedra de Vacunologia Doctor Balmis ha indicat que el número de persones que no volen vacunar-se contra el coronavirus ha augmentat al nostre país fins al 47%, segons el baròmetre d’octubre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS).

 

No obstant això, els científics creuen que els dubtes desapareixeran quan comence a administrar-se perquè ara es viu una «hesitació vacunal», un moment de vacil·lacions però «no un moviment antibovines».

 

«Tots voldran vacunar-se»

Tuells Hernández ha afirmat que Espanya és un dels països amb millor cobertura de vacunació en Europa i ha insistit que «no hi ha moviment antivacuna organitzat» sinó eixe moviment que desapareixerà per l’efecte de «pujar-se al carro» quan es comprove que és segura.

 

A partir d’eixe precís instant, les reticències baixaran i «tots voldran vacunar-se», cosa que es produirà perquè «si una vacuna no complix amb els requisits d’eficàcia i seguretat» no es permetrà la seua eixida al mercat.

 

Després dels anuncis dels laboratoris Pfizer i Moderna per a iniciar la vacunació al començament de 2021 i davant del dilema de si hauria de ser voluntària o obligatòria, Tuells s’ha mostrat «contrari» al fet que siga una imposició. Ha afegit que en Espanya ha funcionat molt bé la recomanació a vacunar-se i hi ha «unes cobertures de vacunació molt altes», per damunt del 97%.

Últimes notícies

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.