Tres hòmens companys de pis han sigut detinguts en un bar de València després d’una forta disputa per problemes de convivència en què un d’ells hauria disparat amb un fusell contra els altres dos i estes agressions han acabat també amb una dona ferida lleu per l’impacte del tir en l’aparador del local.
Segons han informat fonts de la Jefatura de Policia Nacional, els tres detinguts són hòmens d’origen albanés de 29, 37 i 39 anys que compartien vivenda i que han traslladat els seus conflictes interns fins al bar, on s’ha produït l’incident amb arma de foc i la posterior agressió entre ells.
Dispar amb fusell i una vianant ferida lleu
Els fets han passat este divendres cap a les 22.15 hores, quan el telèfon d’emergències 112 ha rebut una telefonada que alertava d’una baralla en un local d’oci de València on, segons els avisos, s’hauria escoltat un tir.
Fins al lloc s’han desplaçat patrulles de la Policia Nacional i de la Policia Local. Quan han arribat al bar, els agents s’han trobat un dels hòmens, de 37 anys, amb la cara ensangonada i immobilitzat en terra pels altres dos implicats.
Dispar amb fusell i una vianant ferida lleu
Segons les primeres investigacions, este home de 37 anys hauria obert foc amb un fusell de carragol amb mira telescòpica contra els seus dos companys de pis. El projectil no ha impactat directament en ells, però sí en l’aparador del bar.
L’impacte en el cristall ha provocat esquirles que han ferit lleument una dona que passava per la zona en eixe moment. Per tant, la discussió interna entre els tres hòmens ha acabat afectant també una tercera persona aliena als fets.
Els agents han detingut el suposat autor del tir per delicte de temptativa d’homicidi i per tinença il·lícita d’armes. Durant les comprovacions posteriors, han acreditat que el fusell figurava com a sostret en un robatori amb força en un poble de Toledo.
Per este motiu, a més dels problemes de convivència entre els companys de pis, el cas inclou també la presumpta utilització d’una arma robada en un altre delicte previ, cosa que agreuja la situació penal del presumpte tirador.
Agressió posterior i més detencions
Després del dispar, els altres dos hòmens, de 29 i 39 anys, han aconseguit interceptar l’home que, segons les investigacions, havia disparat. L’han retingut en terra dins del local i, a continuació, l’han agredit.
Com a conseqüència d’esta resposta violenta, la Policia també ha arrestat estos dos companys de pis per delictes de lesions. D’esta manera, la intervenció policial ha acabat amb els tres implicats detinguts per diferents delictes relacionats amb el mateix incident.
Al lloc també han acudit agents de Policia Científica, que han realitzat les corresponents inspeccions oculars en el bar per a arreplegar indicis, restes del projectil i possibles proves sobre la trajectòria del tir i la posició dels implicats.
Els servicis sanitaris han atés la dona ferida per les esquirles del cristall i han traslladat l’home que hauria realitzat el dispar a un centre hospitalari, a causa de les lesions que presentava en la cara per l’agressió posterior dels seus companys de pis.
Les investigacions continuen obertes per a determinar amb detall l’origen dels problemes de convivència entre els tres hòmens, aclarir totes les circumstàncies que han envoltat el tir i concretar la possible relació del fusell sostret amb altres fets delictius anteriors.








