Un expert sanitari carrega contra el govern espanyol i demana que tracte la ciutadania «d’una forma madura»

 

La situació epidemiològica actual en el nostre país s’agreuja cada dia i els experts comencen a alertar-se davant de l’accelerat repunt de contagis. És el cas de l’expert Rafael Bengoa, un metge molt reconegut en l’àmbit nacional i internacional que va assessorar a Barack Obama en matèria sanitària. De fet, es tracta d’una de les veus més respectades en matèria de Salut Pública en Espanya, pel que el seu missatge contundent al govern ha calat fins a la població.

 

En una entrevista a Onda Cero, l’expert ha demanat a les autoritats espanyoles que tracten a la societat civil d’una forma adulta i expliquen la veritable situació del coronavirus. Rafael Bengoa s’ha mostrat molt preocupat davant de les dades i ha carregat contra les autoritats sanitàries per no ser sincer amb la població.

 

«Els números no mentixen i el que fa falta és tractar a la societat civil d’una manera madura. Dir: en desconfinament hem tingut una sèrie de problemes, no hi ha hagut rastrejadors i ho estem corregint per als pròxims mesos perquè no podem arribar al moment de la vacunació amb els problemes logístics que estem tenint hui», ha assenyalat el doctor. 

 

 

L’expert en salut i cofundador de l’Institut de Salut i Estratègia d’Espanya (SI-Health) considera que les administracions públiques intenten «convéncer a la població que les coses van millor del que funcionen» i quan les dades diuen el contrari es limiten a retreure la culpa a la responsabilitat individual.

 

Reclama rastrejadors i microconfinaments per a frenar la pandèmia

Tot i que Rafael Bengoa assegura que la situació no és igual que en març, si creu necessàries noves mesures per a controlar el virus. «Sinó tens suficients rastrejadors no ho pots controlar, arribes a transmissió comunitària i només et queda la capacitat de microconfinar i si això no funciona, estàs condemnat a un macroconfinament de tota la ciutat», ha assegurat el doctor.

 

Per a Bengoa, els recursos sanitaris i la responsabilitat individual són dos línies fonamentals per a detindre la pandèmia fins que arribe la vacuna. Tot i això, lamenta haver observat en els últiims mesos un «excés d’optimisme» en les administracions públiques i en la població en general» 

 

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.