Un expert sanitari carrega contra el govern espanyol i demana que tracte la ciutadania «d’una forma madura»

 

La situació epidemiològica actual en el nostre país s’agreuja cada dia i els experts comencen a alertar-se davant de l’accelerat repunt de contagis. És el cas de l’expert Rafael Bengoa, un metge molt reconegut en l’àmbit nacional i internacional que va assessorar a Barack Obama en matèria sanitària. De fet, es tracta d’una de les veus més respectades en matèria de Salut Pública en Espanya, pel que el seu missatge contundent al govern ha calat fins a la població.

 

En una entrevista a Onda Cero, l’expert ha demanat a les autoritats espanyoles que tracten a la societat civil d’una forma adulta i expliquen la veritable situació del coronavirus. Rafael Bengoa s’ha mostrat molt preocupat davant de les dades i ha carregat contra les autoritats sanitàries per no ser sincer amb la població.

 

«Els números no mentixen i el que fa falta és tractar a la societat civil d’una manera madura. Dir: en desconfinament hem tingut una sèrie de problemes, no hi ha hagut rastrejadors i ho estem corregint per als pròxims mesos perquè no podem arribar al moment de la vacunació amb els problemes logístics que estem tenint hui», ha assenyalat el doctor. 

 

 

L’expert en salut i cofundador de l’Institut de Salut i Estratègia d’Espanya (SI-Health) considera que les administracions públiques intenten «convéncer a la població que les coses van millor del que funcionen» i quan les dades diuen el contrari es limiten a retreure la culpa a la responsabilitat individual.

 

Reclama rastrejadors i microconfinaments per a frenar la pandèmia

Tot i que Rafael Bengoa assegura que la situació no és igual que en març, si creu necessàries noves mesures per a controlar el virus. «Sinó tens suficients rastrejadors no ho pots controlar, arribes a transmissió comunitària i només et queda la capacitat de microconfinar i si això no funciona, estàs condemnat a un macroconfinament de tota la ciutat», ha assegurat el doctor.

 

Per a Bengoa, els recursos sanitaris i la responsabilitat individual són dos línies fonamentals per a detindre la pandèmia fins que arribe la vacuna. Tot i això, lamenta haver observat en els últiims mesos un «excés d’optimisme» en les administracions públiques i en la població en general» 

 

Últimes notícies

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.