Un expert sanitari carrega contra el govern espanyol i demana que tracte la ciutadania «d’una forma madura»

 

La situació epidemiològica actual en el nostre país s’agreuja cada dia i els experts comencen a alertar-se davant de l’accelerat repunt de contagis. És el cas de l’expert Rafael Bengoa, un metge molt reconegut en l’àmbit nacional i internacional que va assessorar a Barack Obama en matèria sanitària. De fet, es tracta d’una de les veus més respectades en matèria de Salut Pública en Espanya, pel que el seu missatge contundent al govern ha calat fins a la població.

 

En una entrevista a Onda Cero, l’expert ha demanat a les autoritats espanyoles que tracten a la societat civil d’una forma adulta i expliquen la veritable situació del coronavirus. Rafael Bengoa s’ha mostrat molt preocupat davant de les dades i ha carregat contra les autoritats sanitàries per no ser sincer amb la població.

 

«Els números no mentixen i el que fa falta és tractar a la societat civil d’una manera madura. Dir: en desconfinament hem tingut una sèrie de problemes, no hi ha hagut rastrejadors i ho estem corregint per als pròxims mesos perquè no podem arribar al moment de la vacunació amb els problemes logístics que estem tenint hui», ha assenyalat el doctor. 

 

 

L’expert en salut i cofundador de l’Institut de Salut i Estratègia d’Espanya (SI-Health) considera que les administracions públiques intenten «convéncer a la població que les coses van millor del que funcionen» i quan les dades diuen el contrari es limiten a retreure la culpa a la responsabilitat individual.

 

Reclama rastrejadors i microconfinaments per a frenar la pandèmia

Tot i que Rafael Bengoa assegura que la situació no és igual que en març, si creu necessàries noves mesures per a controlar el virus. «Sinó tens suficients rastrejadors no ho pots controlar, arribes a transmissió comunitària i només et queda la capacitat de microconfinar i si això no funciona, estàs condemnat a un macroconfinament de tota la ciutat», ha assegurat el doctor.

 

Per a Bengoa, els recursos sanitaris i la responsabilitat individual són dos línies fonamentals per a detindre la pandèmia fins que arribe la vacuna. Tot i això, lamenta haver observat en els últiims mesos un «excés d’optimisme» en les administracions públiques i en la població en general» 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.