18.4 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Un expert sanitari carrega contra el govern espanyol i demana que tracte la ciutadania «d’una forma madura»

 

La situació epidemiològica actual en el nostre país s’agreuja cada dia i els experts comencen a alertar-se davant de l’accelerat repunt de contagis. És el cas de l’expert Rafael Bengoa, un metge molt reconegut en l’àmbit nacional i internacional que va assessorar a Barack Obama en matèria sanitària. De fet, es tracta d’una de les veus més respectades en matèria de Salut Pública en Espanya, pel que el seu missatge contundent al govern ha calat fins a la població.

 

En una entrevista a Onda Cero, l’expert ha demanat a les autoritats espanyoles que tracten a la societat civil d’una forma adulta i expliquen la veritable situació del coronavirus. Rafael Bengoa s’ha mostrat molt preocupat davant de les dades i ha carregat contra les autoritats sanitàries per no ser sincer amb la població.

 

«Els números no mentixen i el que fa falta és tractar a la societat civil d’una manera madura. Dir: en desconfinament hem tingut una sèrie de problemes, no hi ha hagut rastrejadors i ho estem corregint per als pròxims mesos perquè no podem arribar al moment de la vacunació amb els problemes logístics que estem tenint hui», ha assenyalat el doctor. 

 

 

L’expert en salut i cofundador de l’Institut de Salut i Estratègia d’Espanya (SI-Health) considera que les administracions públiques intenten «convéncer a la població que les coses van millor del que funcionen» i quan les dades diuen el contrari es limiten a retreure la culpa a la responsabilitat individual.

 

Reclama rastrejadors i microconfinaments per a frenar la pandèmia

Tot i que Rafael Bengoa assegura que la situació no és igual que en març, si creu necessàries noves mesures per a controlar el virus. «Sinó tens suficients rastrejadors no ho pots controlar, arribes a transmissió comunitària i només et queda la capacitat de microconfinar i si això no funciona, estàs condemnat a un macroconfinament de tota la ciutat», ha assegurat el doctor.

 

Per a Bengoa, els recursos sanitaris i la responsabilitat individual són dos línies fonamentals per a detindre la pandèmia fins que arribe la vacuna. Tot i això, lamenta haver observat en els últiims mesos un «excés d’optimisme» en les administracions públiques i en la població en general» 

 

Últimes notícies

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.

Els ajuntaments afectats per la DANA podran comprar sòl en zones inundables per a usos no residencials

Un nou reial decret llei obri la possibilitat d'adquirir parcel·les en risc d'inundació amb fons estatals i destinar-les a parcs, aparcaments o altres usos. La mesura amplia l'objecte subvencionable dins dels 1.745 milions ja consignats i permet actuar en el domini públic hidràulic amb la Confederació Hidrogràfica.