Els experts posen data a la tercera onada de coronavirus en Espanya

 

L’inici de la vacunació no evitarà la tercera onada de coronavirus a Espanya. El repunt de contagis dels últims dies, 16.716 casos i 247 morts en les últimes 24 hores, afegit a les festes de Nadal, albira un panorama negatiu per al mes de gener. «Tindrem un drama amb les xifres de morts, però també amb les xifres d’ocupació perquè cada onada comporta restriccions. El missatge no està sent prou contundent com hauria de ser», apunta María José Campillo, metge de Família i responsable de finances de la Confederació Estatal Sindicats Mèdics (CESM).

«Les vacunes que hi ha ara són molt escasses, no arriben a tot el món, sinó a una xicoteta part de la població. Encara queden dies perquè desaparega el virus», sentencia la doctora Campillo. Perquè el fàrmac siga útil, apunta Fernando González Candelas, catedràtic de Genètica de la Universitat de València i investigador de la Fundació FISABIO, caldria vacunar el 70% de la població, cosa que «tardarà mesos» en passar, segons la seua opinió.

 

«Amb esta vacuna no es busca la immunitat total»

El pla del Ministeri de Sanitat se centra en tres etapes de vacunació: la primera fase, que va començar el 27 de desembre amb quatre grups de població; la segona fase, projectada per al març i la tercera, a partir de l’estiu. Per això, fins a finals d’estiu no es podrà parlar de la immunitat de ramat.

 

Tot i que no serà total, assegura Estanislao Nistal, viròleg i professor de Microbiologia de la Universitat CEU San Pablo. «Amb esta vacuna no es busca la immunitat total. Per a arribar a això segurament ens calguen millors vacunes. Les dades publicades fins al moment el que demostren són una immunitat protectora», exposa, que es comença a donar aproximadament deu dies després d’haver rebut la segona dosi.

 

El que busquen les vacunes és que el virus siga més lleu en aquelles persones contagiades. «D’esta manera, hi ha menys risc d’ingressos en Unitats de Cures Intensives (UCI) i de morts», remarca Carolina Hurtado. L’experta creu que a finals d’estiu, quan este 70% de la població estiga vacunada, hi haurà menys restriccions que ara. «Les vacunes són molt necessàries. La primera malaltia que es va radicar en el món es va conseguir parar amb una vacuna», assenyala.

 

Els experts advoquen pels confinaments totals

«La transmissió del virus seguix, no podem abaixar la guàrdia. Totes les mesures de confinament estan sobre la taula», confessa el doctor Nistal. Jaume Padrós, president del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, ha instat este dimecres a un breu «confinament intens i total» al gener per a evitar que la tercera onada sature de nou el sistema hospitalari. «Podem estar davant de la situació més complexa des del principi de la pandèmia», va dir a la Cadena Ser.

 

Mercedes Hurtado, presidenta del Col·legi Oficial de Metges de València, ha opinat també que s’hauria d’aplicar «el confinament total» en el territori valencià per a frenar l’evolució de la pandèmia. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement Nadal, això passarà factura al gener», ha assegurat.

 

Amb tot, pareix que la tercera onada ja és inevitable. El més important és que esta siga menys forta que les dos anteriors. «Donem per fet que és inevitable i que les Festes de Nadal ho acceleren. Ens arribarà. I no estem per prendre’ns llicències de cap classe. El que hem d’evitar és que ens arribe amb la intensitat d’esta segona onada», afirma Serafín Romero, president de l’Organització Mèdica Col·legial.

Últimes notícies

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.

La nova terminal nord del port de València, clau en el pla estatal de ports per a 2027

La nova terminal nord del port de València s’inclou entre els principals projectes d’inversió de Puertos del Estado per a 2027, junt amb les obres per a eòlica marina al port de Castelló, dins d’un pla global de 1.567 milions d’euros.

Quarta onada de calor des de dimecres amb risc extrem d’incendis a Espanya

Espanya encadena des de dimecres i fins diumenge una nova onada de calor, amb temperatures per damunt dels 40 graus i un perill d’incendis molt alt o extrem en quasi tot el país.