Fernando Simón: «Tot el territori valencià podrà plantejar-se passar a la fase 1 en els pròxims dies»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha assegurat este dimarts, en roda de premsa telemàtica, que el territori valencià podrà plantejar-se el pas a la fase 1 de la desescalada en uns dies.

 

Cal recordar que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han passat ja a la fase 1, una decisió presa pel Ministeri de Sanitat, amb la que la Generalitat ha volgut mostrar la seua disconformitat. A pesar d’això, hui mateixa, la consellera Ana Barceló ha assegurat que no anava a fer «cap especulació ni a generar cap expectativa» respecte quan passaran a la fase 1 els 14 departaments que encara continuen en la 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què no ha passat tot el territori valencià a la fase 1?

Preguntat pels motius pels que el Ministeri no ha permés a estos 14 departaments passar a la fase 1, Simón ha assegurat que s’han basat en criteris tècnics, en concret, en dos o tres aspectes que abans no es podien millorar, però que ara sí que ho podran fer.

 

Es tracta, segons Simón, d’aspectes relacionats amb la situació epidèmica, que presentaven una situació més favorable en els 10 departaments que sí que han conseguit passar. Especialment, Simón s’ha referit als casos sospitosos, que encara no s’havien sotmés a una prova. 

 

Per la seua banda, Ana Barceló ha informat sobre la reunió que va mantindre ahir amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, i ha desvelat els motius pels que el Ministeri no havia deixat passar a tot el territori valencià a la fase 1.

 

Amb tot, Simón ha assegurat que el territori valencià estarà preparat per a passar a la fase 1 en els pròxims dies, perquè estara en una situació molt positiva, i ha afirmat que els informes, requerits pel Consell, seran posats a la seua disposició sense cap problema.

Últimes notícies

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.

La Generalitat ingressa 882.000 euros en subhastar un edifici a València i una finca a Vila-real

La Conselleria d'Economia ha adjudicat en subhasta un edifici al centre de València i una finca rústica a Vila-real per 882.217,08 euros, dins de l’estratègia d’optimització del patrimoni autonòmic.

Vuit jugadors deixen el València CF en finalitzar el contracte este dimarts

Vuit futbolistes, quatre en propietat i quatre cedits, tanquen este dimarts la seua etapa al València CF en finalitzar els seus contractes i acords de cessió.

Un jove de 16 anys rep una envestida lleu als bous del Grau de Castelló

Un jove de 16 anys ha resultat ferit lleu este dimarts en el recinte taurí del Grau de Castelló durant els festejos de Sant Pere, sense necessitat de trasllat a l’hospital.

CCOO PV defensa que la regularització de migrants és una conquesta de drets i no una almoina

CCOO PV remarca que la regularització extraordinària de persones migrants és una conquesta de drets impulsada des de la societat civil i denuncia colls de botella en la tramitació i manca de recursos en les oficines d’estrangeria.

Els docents valencians tindran jornada de 35 hores, 6 dies d’assumptes propis i dret a desconnexió digital

Educació ha proposat un decret per al professorat valencià amb jornada de 35 hores, sis dies d’assumptes propis, dret a desconnexió digital i possibilitat de teletreball en juliol, encara pendent de negociació amb els sindicats.