Fernando Simón: «Tot el territori valencià podrà plantejar-se passar a la fase 1 en els pròxims dies»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha assegurat este dimarts, en roda de premsa telemàtica, que el territori valencià podrà plantejar-se el pas a la fase 1 de la desescalada en uns dies.

 

Cal recordar que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han passat ja a la fase 1, una decisió presa pel Ministeri de Sanitat, amb la que la Generalitat ha volgut mostrar la seua disconformitat. A pesar d’això, hui mateixa, la consellera Ana Barceló ha assegurat que no anava a fer «cap especulació ni a generar cap expectativa» respecte quan passaran a la fase 1 els 14 departaments que encara continuen en la 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què no ha passat tot el territori valencià a la fase 1?

Preguntat pels motius pels que el Ministeri no ha permés a estos 14 departaments passar a la fase 1, Simón ha assegurat que s’han basat en criteris tècnics, en concret, en dos o tres aspectes que abans no es podien millorar, però que ara sí que ho podran fer.

 

Es tracta, segons Simón, d’aspectes relacionats amb la situació epidèmica, que presentaven una situació més favorable en els 10 departaments que sí que han conseguit passar. Especialment, Simón s’ha referit als casos sospitosos, que encara no s’havien sotmés a una prova. 

 

Per la seua banda, Ana Barceló ha informat sobre la reunió que va mantindre ahir amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, i ha desvelat els motius pels que el Ministeri no havia deixat passar a tot el territori valencià a la fase 1.

 

Amb tot, Simón ha assegurat que el territori valencià estarà preparat per a passar a la fase 1 en els pròxims dies, perquè estara en una situació molt positiva, i ha afirmat que els informes, requerits pel Consell, seran posats a la seua disposició sense cap problema.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.