15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Fernando Simón: «Tot el territori valencià podrà plantejar-se passar a la fase 1 en els pròxims dies»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha assegurat este dimarts, en roda de premsa telemàtica, que el territori valencià podrà plantejar-se el pas a la fase 1 de la desescalada en uns dies.

 

Cal recordar que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han passat ja a la fase 1, una decisió presa pel Ministeri de Sanitat, amb la que la Generalitat ha volgut mostrar la seua disconformitat. A pesar d’això, hui mateixa, la consellera Ana Barceló ha assegurat que no anava a fer «cap especulació ni a generar cap expectativa» respecte quan passaran a la fase 1 els 14 departaments que encara continuen en la 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què no ha passat tot el territori valencià a la fase 1?

Preguntat pels motius pels que el Ministeri no ha permés a estos 14 departaments passar a la fase 1, Simón ha assegurat que s’han basat en criteris tècnics, en concret, en dos o tres aspectes que abans no es podien millorar, però que ara sí que ho podran fer.

 

Es tracta, segons Simón, d’aspectes relacionats amb la situació epidèmica, que presentaven una situació més favorable en els 10 departaments que sí que han conseguit passar. Especialment, Simón s’ha referit als casos sospitosos, que encara no s’havien sotmés a una prova. 

 

Per la seua banda, Ana Barceló ha informat sobre la reunió que va mantindre ahir amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, i ha desvelat els motius pels que el Ministeri no havia deixat passar a tot el territori valencià a la fase 1.

 

Amb tot, Simón ha assegurat que el territori valencià estarà preparat per a passar a la fase 1 en els pròxims dies, perquè estara en una situació molt positiva, i ha afirmat que els informes, requerits pel Consell, seran posats a la seua disposició sense cap problema.

Últimes notícies

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.