Fernando Simón: «Tot el territori valencià podrà plantejar-se passar a la fase 1 en els pròxims dies»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha assegurat este dimarts, en roda de premsa telemàtica, que el territori valencià podrà plantejar-se el pas a la fase 1 de la desescalada en uns dies.

 

Cal recordar que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han passat ja a la fase 1, una decisió presa pel Ministeri de Sanitat, amb la que la Generalitat ha volgut mostrar la seua disconformitat. A pesar d’això, hui mateixa, la consellera Ana Barceló ha assegurat que no anava a fer «cap especulació ni a generar cap expectativa» respecte quan passaran a la fase 1 els 14 departaments que encara continuen en la 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què no ha passat tot el territori valencià a la fase 1?

Preguntat pels motius pels que el Ministeri no ha permés a estos 14 departaments passar a la fase 1, Simón ha assegurat que s’han basat en criteris tècnics, en concret, en dos o tres aspectes que abans no es podien millorar, però que ara sí que ho podran fer.

 

Es tracta, segons Simón, d’aspectes relacionats amb la situació epidèmica, que presentaven una situació més favorable en els 10 departaments que sí que han conseguit passar. Especialment, Simón s’ha referit als casos sospitosos, que encara no s’havien sotmés a una prova. 

 

Per la seua banda, Ana Barceló ha informat sobre la reunió que va mantindre ahir amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, i ha desvelat els motius pels que el Ministeri no havia deixat passar a tot el territori valencià a la fase 1.

 

Amb tot, Simón ha assegurat que el territori valencià estarà preparat per a passar a la fase 1 en els pròxims dies, perquè estara en una situació molt positiva, i ha afirmat que els informes, requerits pel Consell, seran posats a la seua disposició sense cap problema.

Últimes notícies

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.