Fernando Simón: «Tot el territori valencià podrà plantejar-se passar a la fase 1 en els pròxims dies»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, ha assegurat este dimarts, en roda de premsa telemàtica, que el territori valencià podrà plantejar-se el pas a la fase 1 de la desescalada en uns dies.

 

Cal recordar que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han passat ja a la fase 1, una decisió presa pel Ministeri de Sanitat, amb la que la Generalitat ha volgut mostrar la seua disconformitat. A pesar d’això, hui mateixa, la consellera Ana Barceló ha assegurat que no anava a fer «cap especulació ni a generar cap expectativa» respecte quan passaran a la fase 1 els 14 departaments que encara continuen en la 0.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què no ha passat tot el territori valencià a la fase 1?

Preguntat pels motius pels que el Ministeri no ha permés a estos 14 departaments passar a la fase 1, Simón ha assegurat que s’han basat en criteris tècnics, en concret, en dos o tres aspectes que abans no es podien millorar, però que ara sí que ho podran fer.

 

Es tracta, segons Simón, d’aspectes relacionats amb la situació epidèmica, que presentaven una situació més favorable en els 10 departaments que sí que han conseguit passar. Especialment, Simón s’ha referit als casos sospitosos, que encara no s’havien sotmés a una prova. 

 

Per la seua banda, Ana Barceló ha informat sobre la reunió que va mantindre ahir amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, i ha desvelat els motius pels que el Ministeri no havia deixat passar a tot el territori valencià a la fase 1.

 

Amb tot, Simón ha assegurat que el territori valencià estarà preparat per a passar a la fase 1 en els pròxims dies, perquè estara en una situació molt positiva, i ha afirmat que els informes, requerits pel Consell, seran posats a la seua disposició sense cap problema.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.