8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Barceló desvela el motiu pel que no tot el territori valencià ha passat a la fase 1

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este dimarts, en la roda de premsa telemàtica per a informar de la situació de la pandèmia del coronavirus en el territori valencià, que este dilluns ha mantingut una reunió amb el Ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

El motiu de la reunió, que Barceló ha qualificat de «molt aclaridora» i ha valorat «positivament», era l’anunci que es va fer el passat divendres per part del Ministeri, en el que només es permetia passar a la fase 1 a 10 dels 24 departaments de salut valencians, a demés del Racó d’Ademús. Una decisió amb la que no està gens d’acord la Generalitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La consellera, en un primer moment, ha afirmat que no va a fer «cap especulació ni va a generar cap expectativa» sobre quan passaran els 14 departaments que continuen en la fase 0 a la 1. A demés, Barceló ha informat que demà mateix es reunirà amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a explicar-li els resultats obtinguts en l’informe del Ministeri i oferir-li la seua proposta.

 

A preguntes dels periodistes, la consellera de Sanitat ha afirmat que el motiu fonamental pel que el Ministeri de Sanitat no ha permés passar a la fase 1 a 14 departaments és la mobilitat entre ells, juntament amb la densitat de població. En este sentit, Barceló ha assegurat que eixe criteri no el coneixien abans de presentar la seua proposta, pel que «seguim defensant que les dades que sol·licità el Ministeri complixen tots els requisits per a que haguérem passat», ha ressaltat.

Últimes notícies

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.