Barceló desvela el motiu pel que no tot el territori valencià ha passat a la fase 1

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este dimarts, en la roda de premsa telemàtica per a informar de la situació de la pandèmia del coronavirus en el territori valencià, que este dilluns ha mantingut una reunió amb el Ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

El motiu de la reunió, que Barceló ha qualificat de «molt aclaridora» i ha valorat «positivament», era l’anunci que es va fer el passat divendres per part del Ministeri, en el que només es permetia passar a la fase 1 a 10 dels 24 departaments de salut valencians, a demés del Racó d’Ademús. Una decisió amb la que no està gens d’acord la Generalitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La consellera, en un primer moment, ha afirmat que no va a fer «cap especulació ni va a generar cap expectativa» sobre quan passaran els 14 departaments que continuen en la fase 0 a la 1. A demés, Barceló ha informat que demà mateix es reunirà amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a explicar-li els resultats obtinguts en l’informe del Ministeri i oferir-li la seua proposta.

 

A preguntes dels periodistes, la consellera de Sanitat ha afirmat que el motiu fonamental pel que el Ministeri de Sanitat no ha permés passar a la fase 1 a 14 departaments és la mobilitat entre ells, juntament amb la densitat de població. En este sentit, Barceló ha assegurat que eixe criteri no el coneixien abans de presentar la seua proposta, pel que «seguim defensant que les dades que sol·licità el Ministeri complixen tots els requisits per a que haguérem passat», ha ressaltat.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.