Barceló desvela el motiu pel que no tot el territori valencià ha passat a la fase 1

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este dimarts, en la roda de premsa telemàtica per a informar de la situació de la pandèmia del coronavirus en el territori valencià, que este dilluns ha mantingut una reunió amb el Ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

El motiu de la reunió, que Barceló ha qualificat de «molt aclaridora» i ha valorat «positivament», era l’anunci que es va fer el passat divendres per part del Ministeri, en el que només es permetia passar a la fase 1 a 10 dels 24 departaments de salut valencians, a demés del Racó d’Ademús. Una decisió amb la que no està gens d’acord la Generalitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La consellera, en un primer moment, ha afirmat que no va a fer «cap especulació ni va a generar cap expectativa» sobre quan passaran els 14 departaments que continuen en la fase 0 a la 1. A demés, Barceló ha informat que demà mateix es reunirà amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a explicar-li els resultats obtinguts en l’informe del Ministeri i oferir-li la seua proposta.

 

A preguntes dels periodistes, la consellera de Sanitat ha afirmat que el motiu fonamental pel que el Ministeri de Sanitat no ha permés passar a la fase 1 a 14 departaments és la mobilitat entre ells, juntament amb la densitat de població. En este sentit, Barceló ha assegurat que eixe criteri no el coneixien abans de presentar la seua proposta, pel que «seguim defensant que les dades que sol·licità el Ministeri complixen tots els requisits per a que haguérem passat», ha ressaltat.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.