16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Barceló desvela el motiu pel que no tot el territori valencià ha passat a la fase 1

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat este dimarts, en la roda de premsa telemàtica per a informar de la situació de la pandèmia del coronavirus en el territori valencià, que este dilluns ha mantingut una reunió amb el Ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

El motiu de la reunió, que Barceló ha qualificat de «molt aclaridora» i ha valorat «positivament», era l’anunci que es va fer el passat divendres per part del Ministeri, en el que només es permetia passar a la fase 1 a 10 dels 24 departaments de salut valencians, a demés del Racó d’Ademús. Una decisió amb la que no està gens d’acord la Generalitat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La consellera, en un primer moment, ha afirmat que no va a fer «cap especulació ni va a generar cap expectativa» sobre quan passaran els 14 departaments que continuen en la fase 0 a la 1. A demés, Barceló ha informat que demà mateix es reunirà amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a explicar-li els resultats obtinguts en l’informe del Ministeri i oferir-li la seua proposta.

 

A preguntes dels periodistes, la consellera de Sanitat ha afirmat que el motiu fonamental pel que el Ministeri de Sanitat no ha permés passar a la fase 1 a 14 departaments és la mobilitat entre ells, juntament amb la densitat de població. En este sentit, Barceló ha assegurat que eixe criteri no el coneixien abans de presentar la seua proposta, pel que «seguim defensant que les dades que sol·licità el Ministeri complixen tots els requisits per a que haguérem passat», ha ressaltat.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.