25.9 C
València
Diumenge, 2 novembre, 2025

L’Ajuntament de Gandia acull una exposició en homenatge a Ovidi Montllor

Exposició d'Ovidi en Gandia

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat de la comissària, Carme Jorques i Aracil, ha presentat este matí l’exposició ’25 vacacions a Ovidi Montllor’, que s’obri este divendres 11 de setembre, a les 19.30 hores, a la Sala municipal d’exposicions Coll Alas de Gandia en la Safor (València). Es podrà visitar fins al 18 d’octubre, en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores. 

 

«Ara que fa 25 anys que Ovidi ens va deixar per a fer vacacions, un grup d’artistes plàstics del seu entorn estimat li ha fet homenatge amb obres inspirades en la seua trajectòria vital i artística. L’Ovidi poeta, actor, artista, és i serà una lliçó i un exemple permanent, com a persona i com a creador, una presència sempre reconfortant, una referència excepcional. Ovidi Montllor estimava la vida i reivindicava en les seues lletres que en la vida tot és possible si l’actitud d’un mateix és positiva. És curiós que en estos temps de pandèmia les seues paraules són un alè per a afrontar amb força i energia les dificultats a les que ens enfrontem dia a dia. Amb esta mostra demostrem una volta més que la #CulturaSegura és possible», ha explicat González.

 

Imatge de l'exposició d'Ovidi

Imatge de l’exposició d’Ovidi | Ajuntament de Gandia

 

Un total de 25 artistes

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup, emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diferents maneres amb Alcoi i l’Ovidi. Quatre dones i quatre hòmens (Neus Bou, Carme Jorques, Fuencisla Francés, Amèlia Masanet, Azorín, Castejón, Artur Heras i el seu amic de l’ànima Antoni Miró) presenten obres a on es pot trobar l’actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa de què el seu llegat profund impregna als artistes i és a través de l’art a on la tendresa, la sensibilitat, es convertixen en una arma de construcció i reflexió.

 

D’esta manera, 25 és només simbòlic, en consonància amb els vint-i-cinc anys de vacacions de l’Ovidi, «però podríem ser centenars i magnífics. Hui, per Ovidi, fem festa, ens reunim, parlem d’Art, d’ideals impossibles o no, i amb eixa l’actitud, que era la seua, llegirem poemes, pintarem, cantarem, per gaudir, contra les injustícies i perquè volem».

 

La mostra col·lectiva es va inaugurar en la localitat natal de l’Ovidi, Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), el 6 de febrer d’este any. I en Gandia s’estrena com a itinerant, iniciant el seu periple per les Comarques Centrals Valencianes.

Últimes notícies

Óscar Puente ha considerat que amb un PP decent Mazón no hauria seguit després de la dana

El ministre de Transports ha retret que Carlos Mazón continue al capdavant de la Generalitat un any després de la tragèdia de la dana i ha demanat una reflexió en el PP. Ha defés la seua presència en el funeral d'Estat, però ha subratllat que el problema és la seua continuïtat malgrat les responsabilitats que li atribuïxen les víctimes.

Feijóo i Mazón parlaran hui sobre el context polític a la Comunitat Valenciana

El líder del PP i el president de la Generalitat mantindran una conversa per a analitzar la situació i les necessitats del PP valencià. El contacte es produirà en les pròximes hores, anunciat per Bufona Gamarra en ple debat intern sobre el lideratge de Mazón.

Óscar Puente ha sostingut que amb un PP decent i assenyat Mazón no hauria seguit després de la DANA

El ministre ha carregat contra la continuïtat de Carlos Mazón un any després de la DANA. Ha defés la seua presència en el funeral, però qüestiona que seguisca en el càrrec.

Presó provisional per a la conductora del cotxe que va caure a l’aigua a Gandia en el qual va morir una jove

El Jutjat d'Instrucció 1 de Gandia ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a la conductora el cotxe de la qual va caure al riu Serpis. En el sinistre va morir una jove de 20 anys i la dona queda investigada per diversos delictes.

El Vila-real firma la seua millor arrancada de lliga com a local en Primera

El 4-0 al Raig eleva a cinc victòries i un empat el balanç del Vila-real en La Ceràmica. Amb 16 gols a favor, l'equip aconseguix el seu millor inici a casa en Primera

El València no troba fre a la seua caiguda i acabarà una altra jornada en descens

El València acabarà la jornada en descens per segona vegada seguida després de caure al Bernabéu. L'equip de Corberán suma 9 de 33 i sis jornades sense guanyar.

Morant exigix a Maribel Vilaplana dir la veritat davant la jutgessa i no ser còmplice de Mazón

Diana Morant ha reclamat a Maribel Vilaplana que aclarisca davant la jutgessa les incògnites sobre el seu menjar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. La dirigent del PSPV vincula la veritat amb la depuració de responsabilitats i planteja eleccions anticipades.

Feijóo i Mazón parlaran hui sobre el context polític de la Comunitat Valenciana

Feijóo i Mazón parlaran en les pròximes hores per a analitzar la situació política a la Comunitat Valenciana i les necessitats del PP valencià. Gamarra ha avançat el contacte sense oferir més detalls.