17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’Ajuntament de Gandia acull una exposició en homenatge a Ovidi Montllor

Exposició d'Ovidi en Gandia

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat de la comissària, Carme Jorques i Aracil, ha presentat este matí l’exposició ’25 vacacions a Ovidi Montllor’, que s’obri este divendres 11 de setembre, a les 19.30 hores, a la Sala municipal d’exposicions Coll Alas de Gandia en la Safor (València). Es podrà visitar fins al 18 d’octubre, en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores. 

 

«Ara que fa 25 anys que Ovidi ens va deixar per a fer vacacions, un grup d’artistes plàstics del seu entorn estimat li ha fet homenatge amb obres inspirades en la seua trajectòria vital i artística. L’Ovidi poeta, actor, artista, és i serà una lliçó i un exemple permanent, com a persona i com a creador, una presència sempre reconfortant, una referència excepcional. Ovidi Montllor estimava la vida i reivindicava en les seues lletres que en la vida tot és possible si l’actitud d’un mateix és positiva. És curiós que en estos temps de pandèmia les seues paraules són un alè per a afrontar amb força i energia les dificultats a les que ens enfrontem dia a dia. Amb esta mostra demostrem una volta més que la #CulturaSegura és possible», ha explicat González.

 

Imatge de l'exposició d'Ovidi

Imatge de l’exposició d’Ovidi | Ajuntament de Gandia

 

Un total de 25 artistes

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup, emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diferents maneres amb Alcoi i l’Ovidi. Quatre dones i quatre hòmens (Neus Bou, Carme Jorques, Fuencisla Francés, Amèlia Masanet, Azorín, Castejón, Artur Heras i el seu amic de l’ànima Antoni Miró) presenten obres a on es pot trobar l’actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa de què el seu llegat profund impregna als artistes i és a través de l’art a on la tendresa, la sensibilitat, es convertixen en una arma de construcció i reflexió.

 

D’esta manera, 25 és només simbòlic, en consonància amb els vint-i-cinc anys de vacacions de l’Ovidi, «però podríem ser centenars i magnífics. Hui, per Ovidi, fem festa, ens reunim, parlem d’Art, d’ideals impossibles o no, i amb eixa l’actitud, que era la seua, llegirem poemes, pintarem, cantarem, per gaudir, contra les injustícies i perquè volem».

 

La mostra col·lectiva es va inaugurar en la localitat natal de l’Ovidi, Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), el 6 de febrer d’este any. I en Gandia s’estrena com a itinerant, iniciant el seu periple per les Comarques Centrals Valencianes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.