L’Ajuntament de Gandia acull una exposició en homenatge a Ovidi Montllor

Exposició d'Ovidi en Gandia

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat de la comissària, Carme Jorques i Aracil, ha presentat este matí l’exposició ’25 vacacions a Ovidi Montllor’, que s’obri este divendres 11 de setembre, a les 19.30 hores, a la Sala municipal d’exposicions Coll Alas de Gandia en la Safor (València). Es podrà visitar fins al 18 d’octubre, en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores. 

 

«Ara que fa 25 anys que Ovidi ens va deixar per a fer vacacions, un grup d’artistes plàstics del seu entorn estimat li ha fet homenatge amb obres inspirades en la seua trajectòria vital i artística. L’Ovidi poeta, actor, artista, és i serà una lliçó i un exemple permanent, com a persona i com a creador, una presència sempre reconfortant, una referència excepcional. Ovidi Montllor estimava la vida i reivindicava en les seues lletres que en la vida tot és possible si l’actitud d’un mateix és positiva. És curiós que en estos temps de pandèmia les seues paraules són un alè per a afrontar amb força i energia les dificultats a les que ens enfrontem dia a dia. Amb esta mostra demostrem una volta més que la #CulturaSegura és possible», ha explicat González.

 

Imatge de l'exposició d'Ovidi

Imatge de l’exposició d’Ovidi | Ajuntament de Gandia

 

Un total de 25 artistes

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup, emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diferents maneres amb Alcoi i l’Ovidi. Quatre dones i quatre hòmens (Neus Bou, Carme Jorques, Fuencisla Francés, Amèlia Masanet, Azorín, Castejón, Artur Heras i el seu amic de l’ànima Antoni Miró) presenten obres a on es pot trobar l’actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa de què el seu llegat profund impregna als artistes i és a través de l’art a on la tendresa, la sensibilitat, es convertixen en una arma de construcció i reflexió.

 

D’esta manera, 25 és només simbòlic, en consonància amb els vint-i-cinc anys de vacacions de l’Ovidi, «però podríem ser centenars i magnífics. Hui, per Ovidi, fem festa, ens reunim, parlem d’Art, d’ideals impossibles o no, i amb eixa l’actitud, que era la seua, llegirem poemes, pintarem, cantarem, per gaudir, contra les injustícies i perquè volem».

 

La mostra col·lectiva es va inaugurar en la localitat natal de l’Ovidi, Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), el 6 de febrer d’este any. I en Gandia s’estrena com a itinerant, iniciant el seu periple per les Comarques Centrals Valencianes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.