L’Ajuntament de Gandia acull una exposició en homenatge a Ovidi Montllor

Exposició d'Ovidi en Gandia

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat de la comissària, Carme Jorques i Aracil, ha presentat este matí l’exposició ’25 vacacions a Ovidi Montllor’, que s’obri este divendres 11 de setembre, a les 19.30 hores, a la Sala municipal d’exposicions Coll Alas de Gandia en la Safor (València). Es podrà visitar fins al 18 d’octubre, en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores. 

 

«Ara que fa 25 anys que Ovidi ens va deixar per a fer vacacions, un grup d’artistes plàstics del seu entorn estimat li ha fet homenatge amb obres inspirades en la seua trajectòria vital i artística. L’Ovidi poeta, actor, artista, és i serà una lliçó i un exemple permanent, com a persona i com a creador, una presència sempre reconfortant, una referència excepcional. Ovidi Montllor estimava la vida i reivindicava en les seues lletres que en la vida tot és possible si l’actitud d’un mateix és positiva. És curiós que en estos temps de pandèmia les seues paraules són un alè per a afrontar amb força i energia les dificultats a les que ens enfrontem dia a dia. Amb esta mostra demostrem una volta més que la #CulturaSegura és possible», ha explicat González.

 

Imatge de l'exposició d'Ovidi

Imatge de l’exposició d’Ovidi | Ajuntament de Gandia

 

Un total de 25 artistes

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup, emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diferents maneres amb Alcoi i l’Ovidi. Quatre dones i quatre hòmens (Neus Bou, Carme Jorques, Fuencisla Francés, Amèlia Masanet, Azorín, Castejón, Artur Heras i el seu amic de l’ànima Antoni Miró) presenten obres a on es pot trobar l’actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa de què el seu llegat profund impregna als artistes i és a través de l’art a on la tendresa, la sensibilitat, es convertixen en una arma de construcció i reflexió.

 

D’esta manera, 25 és només simbòlic, en consonància amb els vint-i-cinc anys de vacacions de l’Ovidi, «però podríem ser centenars i magnífics. Hui, per Ovidi, fem festa, ens reunim, parlem d’Art, d’ideals impossibles o no, i amb eixa l’actitud, que era la seua, llegirem poemes, pintarem, cantarem, per gaudir, contra les injustícies i perquè volem».

 

La mostra col·lectiva es va inaugurar en la localitat natal de l’Ovidi, Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), el 6 de febrer d’este any. I en Gandia s’estrena com a itinerant, iniciant el seu periple per les Comarques Centrals Valencianes.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.