L’Ajuntament de Gandia acull una exposició en homenatge a Ovidi Montllor

Exposició d'Ovidi en Gandia

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat de la comissària, Carme Jorques i Aracil, ha presentat este matí l’exposició ’25 vacacions a Ovidi Montllor’, que s’obri este divendres 11 de setembre, a les 19.30 hores, a la Sala municipal d’exposicions Coll Alas de Gandia en la Safor (València). Es podrà visitar fins al 18 d’octubre, en horari de 10.30 a 13.30 hores i de 17.30 a 20.30 hores. 

 

«Ara que fa 25 anys que Ovidi ens va deixar per a fer vacacions, un grup d’artistes plàstics del seu entorn estimat li ha fet homenatge amb obres inspirades en la seua trajectòria vital i artística. L’Ovidi poeta, actor, artista, és i serà una lliçó i un exemple permanent, com a persona i com a creador, una presència sempre reconfortant, una referència excepcional. Ovidi Montllor estimava la vida i reivindicava en les seues lletres que en la vida tot és possible si l’actitud d’un mateix és positiva. És curiós que en estos temps de pandèmia les seues paraules són un alè per a afrontar amb força i energia les dificultats a les que ens enfrontem dia a dia. Amb esta mostra demostrem una volta més que la #CulturaSegura és possible», ha explicat González.

 

Imatge de l'exposició d'Ovidi

Imatge de l’exposició d’Ovidi | Ajuntament de Gandia

 

Un total de 25 artistes

Exposen 25 artistes: 12 dones i 12 hòmens i un grup, emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diferents maneres amb Alcoi i l’Ovidi. Quatre dones i quatre hòmens (Neus Bou, Carme Jorques, Fuencisla Francés, Amèlia Masanet, Azorín, Castejón, Artur Heras i el seu amic de l’ànima Antoni Miró) presenten obres a on es pot trobar l’actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa de què el seu llegat profund impregna als artistes i és a través de l’art a on la tendresa, la sensibilitat, es convertixen en una arma de construcció i reflexió.

 

D’esta manera, 25 és només simbòlic, en consonància amb els vint-i-cinc anys de vacacions de l’Ovidi, «però podríem ser centenars i magnífics. Hui, per Ovidi, fem festa, ens reunim, parlem d’Art, d’ideals impossibles o no, i amb eixa l’actitud, que era la seua, llegirem poemes, pintarem, cantarem, per gaudir, contra les injustícies i perquè volem».

 

La mostra col·lectiva es va inaugurar en la localitat natal de l’Ovidi, Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), el 6 de febrer d’este any. I en Gandia s’estrena com a itinerant, iniciant el seu periple per les Comarques Centrals Valencianes.

Últimes notícies

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.