L’Ajuntament de Gandia recupera el servici d’informació meteorològica

 

Els regidors delegats de Gestió responsable del Territori i Servicis Bàsics a la Ciutadania, Alícia Izquierdo i Miguel Ángel Picornell, respectivament, acompanyats del representant de l’empresa Inforatge, Jovi Esteve, ha anunciat este matí la recuperació del servici d’informació meteorològica de Gandia, en la comarca de la Safor (València)

 

«Després d’haver-se interromput la darrera legislatura, perquè l’empresa va desmuntar l’estació meteorològica a causa de l’impagament del govern anterior. Nosaltres vam afrontar el deute i vam negociar la recuperació d’un servici tan important per a la nostra ciutat; no només perquè ofererix dades en temps real de l’oratge en Gandia, sinó perquè serà informació oficial, homologada», ha explicat Picornell.  

 

L’estació s’ha tornat a instal·lar en l’edifici de l’antic mercat municipal de Gandia, precisament a on es troben els departaments de Medi Ambient i Servicis Bàsics. 

 

Tota la informació es troba ja en la pàgina web

«Tindre dades de tot el que poden afectar estos paràmetres al nostre medi natural és molt útil. També ens permetrà preparar-nos davant l’arribada de fenòmens meteorològics que puguen afectar la ciutat», ha destacat Izquierdo. 

 

Tota esta informació ja es pot consultar en la web municipal www.gandia.org a través de la secció ‘l’Oratge Gandia’, amb dades en temps real, previsions, històrics, entre altres temes.

 

«D’una banda, l’estació donarà dades a temps real i històrics de molta utilitat per a la ciutadania, empreses, asseguradores… També permetrà demanar ajudes oficials després d’una afecció, per exemple, de pluges fortes», ha assegurat Esteve. 

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.