17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’Ajuntament de Gandia recupera el servici d’informació meteorològica

 

Els regidors delegats de Gestió responsable del Territori i Servicis Bàsics a la Ciutadania, Alícia Izquierdo i Miguel Ángel Picornell, respectivament, acompanyats del representant de l’empresa Inforatge, Jovi Esteve, ha anunciat este matí la recuperació del servici d’informació meteorològica de Gandia, en la comarca de la Safor (València)

 

«Després d’haver-se interromput la darrera legislatura, perquè l’empresa va desmuntar l’estació meteorològica a causa de l’impagament del govern anterior. Nosaltres vam afrontar el deute i vam negociar la recuperació d’un servici tan important per a la nostra ciutat; no només perquè ofererix dades en temps real de l’oratge en Gandia, sinó perquè serà informació oficial, homologada», ha explicat Picornell.  

 

L’estació s’ha tornat a instal·lar en l’edifici de l’antic mercat municipal de Gandia, precisament a on es troben els departaments de Medi Ambient i Servicis Bàsics. 

 

Tota la informació es troba ja en la pàgina web

«Tindre dades de tot el que poden afectar estos paràmetres al nostre medi natural és molt útil. També ens permetrà preparar-nos davant l’arribada de fenòmens meteorològics que puguen afectar la ciutat», ha destacat Izquierdo. 

 

Tota esta informació ja es pot consultar en la web municipal www.gandia.org a través de la secció ‘l’Oratge Gandia’, amb dades en temps real, previsions, històrics, entre altres temes.

 

«D’una banda, l’estació donarà dades a temps real i històrics de molta utilitat per a la ciutadania, empreses, asseguradores… També permetrà demanar ajudes oficials després d’una afecció, per exemple, de pluges fortes», ha assegurat Esteve. 

Últimes notícies

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.