L’Ajuntament de Gandia recupera el servici d’informació meteorològica

 

Els regidors delegats de Gestió responsable del Territori i Servicis Bàsics a la Ciutadania, Alícia Izquierdo i Miguel Ángel Picornell, respectivament, acompanyats del representant de l’empresa Inforatge, Jovi Esteve, ha anunciat este matí la recuperació del servici d’informació meteorològica de Gandia, en la comarca de la Safor (València)

 

«Després d’haver-se interromput la darrera legislatura, perquè l’empresa va desmuntar l’estació meteorològica a causa de l’impagament del govern anterior. Nosaltres vam afrontar el deute i vam negociar la recuperació d’un servici tan important per a la nostra ciutat; no només perquè ofererix dades en temps real de l’oratge en Gandia, sinó perquè serà informació oficial, homologada», ha explicat Picornell.  

 

L’estació s’ha tornat a instal·lar en l’edifici de l’antic mercat municipal de Gandia, precisament a on es troben els departaments de Medi Ambient i Servicis Bàsics. 

 

Tota la informació es troba ja en la pàgina web

«Tindre dades de tot el que poden afectar estos paràmetres al nostre medi natural és molt útil. També ens permetrà preparar-nos davant l’arribada de fenòmens meteorològics que puguen afectar la ciutat», ha destacat Izquierdo. 

 

Tota esta informació ja es pot consultar en la web municipal www.gandia.org a través de la secció ‘l’Oratge Gandia’, amb dades en temps real, previsions, històrics, entre altres temes.

 

«D’una banda, l’estació donarà dades a temps real i històrics de molta utilitat per a la ciutadania, empreses, asseguradores… També permetrà demanar ajudes oficials després d’una afecció, per exemple, de pluges fortes», ha assegurat Esteve. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.