10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’Ajuntament de Gandia recupera el servici d’informació meteorològica

 

Els regidors delegats de Gestió responsable del Territori i Servicis Bàsics a la Ciutadania, Alícia Izquierdo i Miguel Ángel Picornell, respectivament, acompanyats del representant de l’empresa Inforatge, Jovi Esteve, ha anunciat este matí la recuperació del servici d’informació meteorològica de Gandia, en la comarca de la Safor (València)

 

«Després d’haver-se interromput la darrera legislatura, perquè l’empresa va desmuntar l’estació meteorològica a causa de l’impagament del govern anterior. Nosaltres vam afrontar el deute i vam negociar la recuperació d’un servici tan important per a la nostra ciutat; no només perquè ofererix dades en temps real de l’oratge en Gandia, sinó perquè serà informació oficial, homologada», ha explicat Picornell.  

 

L’estació s’ha tornat a instal·lar en l’edifici de l’antic mercat municipal de Gandia, precisament a on es troben els departaments de Medi Ambient i Servicis Bàsics. 

 

Tota la informació es troba ja en la pàgina web

«Tindre dades de tot el que poden afectar estos paràmetres al nostre medi natural és molt útil. També ens permetrà preparar-nos davant l’arribada de fenòmens meteorològics que puguen afectar la ciutat», ha destacat Izquierdo. 

 

Tota esta informació ja es pot consultar en la web municipal www.gandia.org a través de la secció ‘l’Oratge Gandia’, amb dades en temps real, previsions, històrics, entre altres temes.

 

«D’una banda, l’estació donarà dades a temps real i històrics de molta utilitat per a la ciutadania, empreses, asseguradores… També permetrà demanar ajudes oficials després d’una afecció, per exemple, de pluges fortes», ha assegurat Esteve. 

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.