16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

L’Ajuntament de Gandia recupera el servici d’informació meteorològica

 

Els regidors delegats de Gestió responsable del Territori i Servicis Bàsics a la Ciutadania, Alícia Izquierdo i Miguel Ángel Picornell, respectivament, acompanyats del representant de l’empresa Inforatge, Jovi Esteve, ha anunciat este matí la recuperació del servici d’informació meteorològica de Gandia, en la comarca de la Safor (València)

 

«Després d’haver-se interromput la darrera legislatura, perquè l’empresa va desmuntar l’estació meteorològica a causa de l’impagament del govern anterior. Nosaltres vam afrontar el deute i vam negociar la recuperació d’un servici tan important per a la nostra ciutat; no només perquè ofererix dades en temps real de l’oratge en Gandia, sinó perquè serà informació oficial, homologada», ha explicat Picornell.  

 

L’estació s’ha tornat a instal·lar en l’edifici de l’antic mercat municipal de Gandia, precisament a on es troben els departaments de Medi Ambient i Servicis Bàsics. 

 

Tota la informació es troba ja en la pàgina web

«Tindre dades de tot el que poden afectar estos paràmetres al nostre medi natural és molt útil. També ens permetrà preparar-nos davant l’arribada de fenòmens meteorològics que puguen afectar la ciutat», ha destacat Izquierdo. 

 

Tota esta informació ja es pot consultar en la web municipal www.gandia.org a través de la secció ‘l’Oratge Gandia’, amb dades en temps real, previsions, històrics, entre altres temes.

 

«D’una banda, l’estació donarà dades a temps real i històrics de molta utilitat per a la ciutadania, empreses, asseguradores… També permetrà demanar ajudes oficials després d’una afecció, per exemple, de pluges fortes», ha assegurat Esteve. 

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.