La Generalitat Valenciana donarà ajudes per a comprar bicicletes i patinets

CICLISTA

Arxiu | PIXABAY

 

La Generalitat Valenciana donarà ajudes directes a partir del 15 de juny per a l’adquisició de bicicletes, patinets i bicicletes elèctriques amb la finalitat de potenciar l’ús de vehicles individuals sostenibles i, al seu torn, reanimar el consum i fomentar l’activitat del xicotet comerç, segons ha avançat el president, Ximo Puig.

 

Després de reunir-se per videoconferència amb el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i amb membres d’entitats vinculades al foment de l’ús de la bicicleta, Puig ha explicat que la mobilitat serà «fonamental» en l’escenari post pandèmia i cal enfocar-la des de diferents àmbits.

 

La línia d’ajudes

Esta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter d’urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrics (patinets) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots aquells establiments i tendes amb seu en el territori valencià que s’adherisquen al pla.

 

Les ajudes previstes són de fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (l’import de les que no podrà sobrepassar els 1.400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (el preu màxim de les que serà de 500 euros) i igualment 75 euros per a patinets elèctrics (el cost dels que no podrà ser superior a 450 euros).

 

Les ajudes també es poden aplicar a la instal·lació de kits d’electrificació, amb un import de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o a la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil i en este cas les ajudes seran de 150 euros (però el preu de la bicicleta familiar no podrà ser superior a 700 euros).

 

La tramitació d’estes ajudes serà una de les comeses que amb caràcter immediat emprendrà la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta. Les persones interessades en accedir a estes ajudes per a la compra de vehicles individuals sostenibles podran consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per la Conselleria de Mobilitat.

 

Una volta seleccionat l’establiment, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant haurà d’emplenar en el local la documentació necessària. Posteriorment, una volta acreditada i aprovada la sol·licitud, podrà beneficiar-se de l’ajuda en el moment de la compra, ja que l’import de la subvenció serà descomptat directament del preu de venda.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.