La Generalitat Valenciana donarà ajudes per a comprar bicicletes i patinets

CICLISTA

Arxiu | PIXABAY

 

La Generalitat Valenciana donarà ajudes directes a partir del 15 de juny per a l’adquisició de bicicletes, patinets i bicicletes elèctriques amb la finalitat de potenciar l’ús de vehicles individuals sostenibles i, al seu torn, reanimar el consum i fomentar l’activitat del xicotet comerç, segons ha avançat el president, Ximo Puig.

 

Després de reunir-se per videoconferència amb el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i amb membres d’entitats vinculades al foment de l’ús de la bicicleta, Puig ha explicat que la mobilitat serà «fonamental» en l’escenari post pandèmia i cal enfocar-la des de diferents àmbits.

 

La línia d’ajudes

Esta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter d’urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrics (patinets) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots aquells establiments i tendes amb seu en el territori valencià que s’adherisquen al pla.

 

Les ajudes previstes són de fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (l’import de les que no podrà sobrepassar els 1.400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (el preu màxim de les que serà de 500 euros) i igualment 75 euros per a patinets elèctrics (el cost dels que no podrà ser superior a 450 euros).

 

Les ajudes també es poden aplicar a la instal·lació de kits d’electrificació, amb un import de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o a la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil i en este cas les ajudes seran de 150 euros (però el preu de la bicicleta familiar no podrà ser superior a 700 euros).

 

La tramitació d’estes ajudes serà una de les comeses que amb caràcter immediat emprendrà la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta. Les persones interessades en accedir a estes ajudes per a la compra de vehicles individuals sostenibles podran consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per la Conselleria de Mobilitat.

 

Una volta seleccionat l’establiment, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant haurà d’emplenar en el local la documentació necessària. Posteriorment, una volta acreditada i aprovada la sol·licitud, podrà beneficiar-se de l’ajuda en el moment de la compra, ja que l’import de la subvenció serà descomptat directament del preu de venda.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.