La Generalitat Valenciana donarà ajudes per a comprar bicicletes i patinets

CICLISTA

Arxiu | PIXABAY

 

La Generalitat Valenciana donarà ajudes directes a partir del 15 de juny per a l’adquisició de bicicletes, patinets i bicicletes elèctriques amb la finalitat de potenciar l’ús de vehicles individuals sostenibles i, al seu torn, reanimar el consum i fomentar l’activitat del xicotet comerç, segons ha avançat el president, Ximo Puig.

 

Després de reunir-se per videoconferència amb el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i amb membres d’entitats vinculades al foment de l’ús de la bicicleta, Puig ha explicat que la mobilitat serà «fonamental» en l’escenari post pandèmia i cal enfocar-la des de diferents àmbits.

 

La línia d’ajudes

Esta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter d’urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrics (patinets) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots aquells establiments i tendes amb seu en el territori valencià que s’adherisquen al pla.

 

Les ajudes previstes són de fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (l’import de les que no podrà sobrepassar els 1.400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (el preu màxim de les que serà de 500 euros) i igualment 75 euros per a patinets elèctrics (el cost dels que no podrà ser superior a 450 euros).

 

Les ajudes també es poden aplicar a la instal·lació de kits d’electrificació, amb un import de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o a la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil i en este cas les ajudes seran de 150 euros (però el preu de la bicicleta familiar no podrà ser superior a 700 euros).

 

La tramitació d’estes ajudes serà una de les comeses que amb caràcter immediat emprendrà la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta. Les persones interessades en accedir a estes ajudes per a la compra de vehicles individuals sostenibles podran consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per la Conselleria de Mobilitat.

 

Una volta seleccionat l’establiment, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant haurà d’emplenar en el local la documentació necessària. Posteriorment, una volta acreditada i aprovada la sol·licitud, podrà beneficiar-se de l’ajuda en el moment de la compra, ja que l’import de la subvenció serà descomptat directament del preu de venda.

Últimes notícies

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.