La Generalitat Valenciana donarà ajudes per a comprar bicicletes i patinets

CICLISTA

Arxiu | PIXABAY

 

La Generalitat Valenciana donarà ajudes directes a partir del 15 de juny per a l’adquisició de bicicletes, patinets i bicicletes elèctriques amb la finalitat de potenciar l’ús de vehicles individuals sostenibles i, al seu torn, reanimar el consum i fomentar l’activitat del xicotet comerç, segons ha avançat el president, Ximo Puig.

 

Després de reunir-se per videoconferència amb el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i amb membres d’entitats vinculades al foment de l’ús de la bicicleta, Puig ha explicat que la mobilitat serà «fonamental» en l’escenari post pandèmia i cal enfocar-la des de diferents àmbits.

 

La línia d’ajudes

Esta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter d’urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrics (patinets) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots aquells establiments i tendes amb seu en el territori valencià que s’adherisquen al pla.

 

Les ajudes previstes són de fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (l’import de les que no podrà sobrepassar els 1.400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (el preu màxim de les que serà de 500 euros) i igualment 75 euros per a patinets elèctrics (el cost dels que no podrà ser superior a 450 euros).

 

Les ajudes també es poden aplicar a la instal·lació de kits d’electrificació, amb un import de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o a la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil i en este cas les ajudes seran de 150 euros (però el preu de la bicicleta familiar no podrà ser superior a 700 euros).

 

La tramitació d’estes ajudes serà una de les comeses que amb caràcter immediat emprendrà la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta. Les persones interessades en accedir a estes ajudes per a la compra de vehicles individuals sostenibles podran consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per la Conselleria de Mobilitat.

 

Una volta seleccionat l’establiment, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant haurà d’emplenar en el local la documentació necessària. Posteriorment, una volta acreditada i aprovada la sol·licitud, podrà beneficiar-se de l’ajuda en el moment de la compra, ja que l’import de la subvenció serà descomptat directament del preu de venda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.