La Generalitat Valenciana donarà ajudes per a comprar bicicletes i patinets

CICLISTA

Arxiu | PIXABAY

 

La Generalitat Valenciana donarà ajudes directes a partir del 15 de juny per a l’adquisició de bicicletes, patinets i bicicletes elèctriques amb la finalitat de potenciar l’ús de vehicles individuals sostenibles i, al seu torn, reanimar el consum i fomentar l’activitat del xicotet comerç, segons ha avançat el president, Ximo Puig.

 

Després de reunir-se per videoconferència amb el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i amb membres d’entitats vinculades al foment de l’ús de la bicicleta, Puig ha explicat que la mobilitat serà «fonamental» en l’escenari post pandèmia i cal enfocar-la des de diferents àmbits.

 

La línia d’ajudes

Esta nova línia d’ajudes directes, que compta amb una inversió de 500.000 euros, subvencionarà l’adquisició de bicicletes convencionals de caràcter d’urbà, bicicletes elèctriques, vehicles de mobilitat personal elèctrics (patinets) i kits d’electrificació de bicicletes, en tots aquells establiments i tendes amb seu en el territori valencià que s’adherisquen al pla.

 

Les ajudes previstes són de fins a 250 euros en el cas de bicicletes elèctriques (l’import de les que no podrà sobrepassar els 1.400 euros), de 75 euros per a les no electrificades (el preu màxim de les que serà de 500 euros) i igualment 75 euros per a patinets elèctrics (el cost dels que no podrà ser superior a 450 euros).

 

Les ajudes també es poden aplicar a la instal·lació de kits d’electrificació, amb un import de fins a 200 euros (el preu màxim del kit està fixat en 600 euros) o a la compra de bicicletes amb elements de càrrega per al transport infantil i en este cas les ajudes seran de 150 euros (però el preu de la bicicleta familiar no podrà ser superior a 700 euros).

 

La tramitació d’estes ajudes serà una de les comeses que amb caràcter immediat emprendrà la nova Oficina Valenciana de la Bicicleta. Les persones interessades en accedir a estes ajudes per a la compra de vehicles individuals sostenibles podran consultar el llistat de comerços adherits a la campanya en una pàgina web habilitada per la Conselleria de Mobilitat.

 

Una volta seleccionat l’establiment, i seleccionat el vehicle de compra, la persona sol·licitant haurà d’emplenar en el local la documentació necessària. Posteriorment, una volta acreditada i aprovada la sol·licitud, podrà beneficiar-se de l’ajuda en el moment de la compra, ja que l’import de la subvenció serà descomptat directament del preu de venda.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.