16 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

El govern ja sap com et pagarà l’atur o l’ERTO que et toca a l’abril

 

Una de les situacions més complicades que ha suposat la situació pandèmica són les condicions a les que ha afectat el mercat empresarial en general, amb milions d’euros en pèrdues que ara són motiu de preocupació per a l’Executiu central. Com a resposta, la ministra de Treball, Yolanda Díaz, afrontarà el desafiament de solucionar els cinc milions de prestacions per desocupació que col·lapsen el SEPE, i que han estat el focus d’un atac cibernètic contra l’organisme oficial.

 

A causa de la vulneració de la xarxa informàtica, s’ha produït una allau d’expedients en conseqüència a les reclamacions d’alguns espanyols que no han pogut cobrar la seua prestació. Com a solució immediata, la delegació de govern dedicada a l’ocupació va buscar un acord amb els bancs perquè avancaren els diners, de manera que aquells que no puguen esperar al dia 10 de cada mes, el cobraren immediatament. 

 

Segons han informat alguns administradors del SEPE al mitjà ‘Confidencial Digital’, l’organisme no pot combatre la caiguda del sistema informàtic al llarg de la setmana. Este procés es traduïx en què els subsidis tramitats des del 9 de març tindran incidències fins a almenys el mes d’abril, que és quan es cobren.

 

El procés de recuperació i les seues conseqüències

El departament informàtic de l’entitat continua amb els processos de recuperació de les seues terminals, que van vore com en una setmana paraven completament la seua activitat. De moment l’organització no s’ha pronunciat sobre el número d’expedients que s’han vist afectats, o les conseqüències totals que pot tindre. El que sí han anunciat és que no podran reparar el sistema a temps per a la nòmina del 31 de març.

 

El ‘hackeig’ informàtic ha propiciat un bloqueig en les tramitacions que no han pogut fer-se perquè el sistema s’havia bloquejat, i els ordinadors del SEPE han actuat en protocol d’emergència encriptant-se.

 

L’acció immediata des de la direcció ha estat el contacte amb els bancs perquè faciliten el pagament de les prestacions a les persones que s’hagen vist afectades, de la mateixa forma que es fa amb les rendes dels jubilats.  El grup prioritari en este cas és el de les treballadores de la casa, els temporals que poden accedir al subsidi extraordinari, els afectats per la crisi o un ERTO, i aquells que hagen sigut despedits. 

 

Des de l’ECD no s’ha canviat la política per a avançar el capital, i este fet només es deu a un cas d’emergència «Les entitats financeres continuem ordenant i avançant el pagament als clients en la primera setmana del mes, però, clar, fem l’ordre als clients del llistat que ens aporta de manera mensual el Ministeri de Treball» comenta un representant d’una entitat bancària.

 

Milers de perjudicats

Els perjudicats, com sempre, són els ciutadans. A causa d’aquest atac per internet són 100.000 les persones que podrien veure’s afectades segons càlculs del Ministeri. És per això que els hagen sol·licitat la prestació durant el mes de març, a causa d’este ciberatac hauran d’esperar a abril, pel que rebran la quantia el mes de maig.

 

Este contratemps se suma als problemes que ha causat el pagament dels ERTO o els tancaments intermitents d’activitat. Als casos de successos estranys durant esta pandèmia se suma el d’algunes persones que han cobrat una quantia quan no havia d’haver-la percebut, o viceversa. A demés, ha deslligat la polèmica el cas que algunes familiars amb fills als que no se’ls ha reconegut la grandària familiar a l’hora de percebre la prestació, fet que va començar a passar tres mesos després de les protestes a Hisenda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.