Els hostalers valencians estudien recórrer el seu tancament després de l’acte al País Basc

 

El secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR), Rafael Ferrando, ha avançat que estan «estudiant» l’acte del Tribunal de Justícia del País Basc que permet reobrir bars i restaurants en els municipis que es troben en ‘zona roja’ per l’alta incidència de coronavirus, per a vore si recórrer també el tancament del sector a la regió valenciana.

 

La situació en el territori valencià és diferent a la del País Basc, ja que la normativa és diferent, ha explicat Ferrando a Europa Press Televisió. En el nord es van establir els tancaments de l’hostaleria en funció del número d’habitants i del coeficient de contagis que tenien cada 14 dies, mentres que ací es va decretar el tancament complet en tota la regió, «sense tindre en compte el número d’habitants per població, ni número de contagis».

 

Encara d’eixa manera, «estem estudiant la possibilitat també d’interposar un recurs contra les mesures que s’han dictat per part de la Conselleria, en concret contra el tancament de l’hostaleria», ha confirmat el secretari general de Conhostur.

 

La patronal està analitzant la implicació que pot tindre la diferència en la normativa de les dos autonomies, encara que «els motius són mateixos, i és que, al final, els contagis en hostaleria són mínims, al voltant d’un 3%, i provenen de les reunions socials», ha subratllat Ferrando.

Últimes notícies

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.