Els hostalers valencians estudien recórrer el seu tancament després de l’acte al País Basc

 

El secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR), Rafael Ferrando, ha avançat que estan «estudiant» l’acte del Tribunal de Justícia del País Basc que permet reobrir bars i restaurants en els municipis que es troben en ‘zona roja’ per l’alta incidència de coronavirus, per a vore si recórrer també el tancament del sector a la regió valenciana.

 

La situació en el territori valencià és diferent a la del País Basc, ja que la normativa és diferent, ha explicat Ferrando a Europa Press Televisió. En el nord es van establir els tancaments de l’hostaleria en funció del número d’habitants i del coeficient de contagis que tenien cada 14 dies, mentres que ací es va decretar el tancament complet en tota la regió, «sense tindre en compte el número d’habitants per població, ni número de contagis».

 

Encara d’eixa manera, «estem estudiant la possibilitat també d’interposar un recurs contra les mesures que s’han dictat per part de la Conselleria, en concret contra el tancament de l’hostaleria», ha confirmat el secretari general de Conhostur.

 

La patronal està analitzant la implicació que pot tindre la diferència en la normativa de les dos autonomies, encara que «els motius són mateixos, i és que, al final, els contagis en hostaleria són mínims, al voltant d’un 3%, i provenen de les reunions socials», ha subratllat Ferrando.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.