Els hostalers valencians estudien recórrer el seu tancament després de l’acte al País Basc

 

El secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR), Rafael Ferrando, ha avançat que estan «estudiant» l’acte del Tribunal de Justícia del País Basc que permet reobrir bars i restaurants en els municipis que es troben en ‘zona roja’ per l’alta incidència de coronavirus, per a vore si recórrer també el tancament del sector a la regió valenciana.

 

La situació en el territori valencià és diferent a la del País Basc, ja que la normativa és diferent, ha explicat Ferrando a Europa Press Televisió. En el nord es van establir els tancaments de l’hostaleria en funció del número d’habitants i del coeficient de contagis que tenien cada 14 dies, mentres que ací es va decretar el tancament complet en tota la regió, «sense tindre en compte el número d’habitants per població, ni número de contagis».

Anuncios

 

Encara d’eixa manera, «estem estudiant la possibilitat també d’interposar un recurs contra les mesures que s’han dictat per part de la Conselleria, en concret contra el tancament de l’hostaleria», ha confirmat el secretari general de Conhostur.

 

La patronal està analitzant la implicació que pot tindre la diferència en la normativa de les dos autonomies, encara que «els motius són mateixos, i és que, al final, els contagis en hostaleria són mínims, al voltant d’un 3%, i provenen de les reunions socials», ha subratllat Ferrando.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.