Els hostalers valencians estudien recórrer el seu tancament després de l’acte al País Basc

 

El secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR), Rafael Ferrando, ha avançat que estan «estudiant» l’acte del Tribunal de Justícia del País Basc que permet reobrir bars i restaurants en els municipis que es troben en ‘zona roja’ per l’alta incidència de coronavirus, per a vore si recórrer també el tancament del sector a la regió valenciana.

 

La situació en el territori valencià és diferent a la del País Basc, ja que la normativa és diferent, ha explicat Ferrando a Europa Press Televisió. En el nord es van establir els tancaments de l’hostaleria en funció del número d’habitants i del coeficient de contagis que tenien cada 14 dies, mentres que ací es va decretar el tancament complet en tota la regió, «sense tindre en compte el número d’habitants per població, ni número de contagis».

 

Encara d’eixa manera, «estem estudiant la possibilitat també d’interposar un recurs contra les mesures que s’han dictat per part de la Conselleria, en concret contra el tancament de l’hostaleria», ha confirmat el secretari general de Conhostur.

 

La patronal està analitzant la implicació que pot tindre la diferència en la normativa de les dos autonomies, encara que «els motius són mateixos, i és que, al final, els contagis en hostaleria són mínims, al voltant d’un 3%, i provenen de les reunions socials», ha subratllat Ferrando.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.