Els hostalers valencians estudien recórrer el seu tancament després de l’acte al País Basc

 

El secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (CONHOSTUR), Rafael Ferrando, ha avançat que estan «estudiant» l’acte del Tribunal de Justícia del País Basc que permet reobrir bars i restaurants en els municipis que es troben en ‘zona roja’ per l’alta incidència de coronavirus, per a vore si recórrer també el tancament del sector a la regió valenciana.

 

La situació en el territori valencià és diferent a la del País Basc, ja que la normativa és diferent, ha explicat Ferrando a Europa Press Televisió. En el nord es van establir els tancaments de l’hostaleria en funció del número d’habitants i del coeficient de contagis que tenien cada 14 dies, mentres que ací es va decretar el tancament complet en tota la regió, «sense tindre en compte el número d’habitants per població, ni número de contagis».

 

Encara d’eixa manera, «estem estudiant la possibilitat també d’interposar un recurs contra les mesures que s’han dictat per part de la Conselleria, en concret contra el tancament de l’hostaleria», ha confirmat el secretari general de Conhostur.

 

La patronal està analitzant la implicació que pot tindre la diferència en la normativa de les dos autonomies, encara que «els motius són mateixos, i és que, al final, els contagis en hostaleria són mínims, al voltant d’un 3%, i provenen de les reunions socials», ha subratllat Ferrando.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.