Illa alerta que els tests d’anticossos de les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha alertat este dilluns que els tests d’anticossos que es venen ja en les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta» que permeta deixar de prendre mesures de prevenció contra el Covid-19 en les reunions amb la família durant les festes.

 

En roda de premsa per a presentar la campanya de Nadal contra el virus, el ministre ha recordat que si esta prova dona positiu, és necessari un PCR per a confirmar el diagnòstic. Illa també ha advertit que si l’evolució de les dades no és bona, es poden endurir les mesures dictades per a Nadal, que ara passen per reunions de 10 persones amb permís per viatjar per a visitar familiars.

 

Illa ha instat en «no pensar en noves mesures» de restriccions de cara a Nadal en Espanya perquè entén que les actuals «ja són molt dràstiques», incloent-hi la prohibició de desplaçaments entre comunitats excepte familiars i afins.

 

«Les mesures ja són molt dràstiques, no sé si som conscients que acordem no moure’ns de la nostra comunitat autònoma. Encara que sempre hi ha la possibilitat que, si les coses no evolucionen de la forma que esperem, s’endurisquen les mesures», ha assenyalat el ministre durant la presentació de la campanya de Nadal.

 

Illa ha apel·lat de nou a la responsabilitat: «No podem posar un policia en cada casa». A demés, ha reiterat que les actuals mesures ja estan «ajustades a realitat i sobretot amb l’objectiu de no dilapidar el que s’ha conseguit amb tant d’esforç en la segona onada».

 

El ministre ha reconegut que l’evolució de la pandèmia està sent «favorable» en les últimes setmanes, però encara s’està «molt lluny del que es vol arribar» —ha recordat la xifra de 25 casos per cada 100.000 habitants—. «Per això ara demanem extremar les mesures de precaució i també al valor de la solidaritat: el que fem afecta a la resta de ciutadans», ha destacat.

 

Vacunació i tests a farmàcies

Respecte a la vacunació, s’ha mostrat «segur» que la població espanyola tindrà una resposta «molt positiva». «És una vacuna voluntària, ningú estarà obligat, però compta amb la garantia europea que és de les més estrictes i, quan s’autoritzen, són sense cap lloc a dubtes segurs», ha defensat.

 

Illa ha reconegut que serà «clau explicar bé» esta informació a la ciutadania i ha avançat que hi haurà un pla de comunicació en el futur per a la ciutadania. També ha recalcat la vacunació dels sanitaris dins dels primers grups i que comptaran amb un pla informatiu previ perquè «són els que l’administraran i han de tindre informació en primer lloc».

 

«Anem explicar-li la veritat a la gent, que les vacunes han salvat vides i esta també ho farà. Si ara s’ha anat de pressa és perquè s’han posat molts recursos i s’han superposat fases d’autorització, però no a costa de sacrificar ni un mil·límetre de seguretat», ha destacat el ministre de Sanitat.

 

Illa ha explicat a demés que estan estudiant la petició de fer de test d’antígens en farmàcies i s’ha demanat informes a les direccions generals i als àmbits del Ministeri «concernits» per a prendre una decisió. «Espere tindre informació en el curs dels primers dies i prendre una decisió esta setmana si és possible», ha avançat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.