22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Illa alerta que els tests d’anticossos de les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha alertat este dilluns que els tests d’anticossos que es venen ja en les farmàcies no són un «passaport de seguretat absoluta» que permeta deixar de prendre mesures de prevenció contra el Covid-19 en les reunions amb la família durant les festes.

 

En roda de premsa per a presentar la campanya de Nadal contra el virus, el ministre ha recordat que si esta prova dona positiu, és necessari un PCR per a confirmar el diagnòstic. Illa també ha advertit que si l’evolució de les dades no és bona, es poden endurir les mesures dictades per a Nadal, que ara passen per reunions de 10 persones amb permís per viatjar per a visitar familiars.

 

Illa ha instat en «no pensar en noves mesures» de restriccions de cara a Nadal en Espanya perquè entén que les actuals «ja són molt dràstiques», incloent-hi la prohibició de desplaçaments entre comunitats excepte familiars i afins.

 

«Les mesures ja són molt dràstiques, no sé si som conscients que acordem no moure’ns de la nostra comunitat autònoma. Encara que sempre hi ha la possibilitat que, si les coses no evolucionen de la forma que esperem, s’endurisquen les mesures», ha assenyalat el ministre durant la presentació de la campanya de Nadal.

 

Illa ha apel·lat de nou a la responsabilitat: «No podem posar un policia en cada casa». A demés, ha reiterat que les actuals mesures ja estan «ajustades a realitat i sobretot amb l’objectiu de no dilapidar el que s’ha conseguit amb tant d’esforç en la segona onada».

 

El ministre ha reconegut que l’evolució de la pandèmia està sent «favorable» en les últimes setmanes, però encara s’està «molt lluny del que es vol arribar» —ha recordat la xifra de 25 casos per cada 100.000 habitants—. «Per això ara demanem extremar les mesures de precaució i també al valor de la solidaritat: el que fem afecta a la resta de ciutadans», ha destacat.

 

Vacunació i tests a farmàcies

Respecte a la vacunació, s’ha mostrat «segur» que la població espanyola tindrà una resposta «molt positiva». «És una vacuna voluntària, ningú estarà obligat, però compta amb la garantia europea que és de les més estrictes i, quan s’autoritzen, són sense cap lloc a dubtes segurs», ha defensat.

 

Illa ha reconegut que serà «clau explicar bé» esta informació a la ciutadania i ha avançat que hi haurà un pla de comunicació en el futur per a la ciutadania. També ha recalcat la vacunació dels sanitaris dins dels primers grups i que comptaran amb un pla informatiu previ perquè «són els que l’administraran i han de tindre informació en primer lloc».

 

«Anem explicar-li la veritat a la gent, que les vacunes han salvat vides i esta també ho farà. Si ara s’ha anat de pressa és perquè s’han posat molts recursos i s’han superposat fases d’autorització, però no a costa de sacrificar ni un mil·límetre de seguretat», ha destacat el ministre de Sanitat.

 

Illa ha explicat a demés que estan estudiant la petició de fer de test d’antígens en farmàcies i s’ha demanat informes a les direccions generals i als àmbits del Ministeri «concernits» per a prendre una decisió. «Espere tindre informació en el curs dels primers dies i prendre una decisió esta setmana si és possible», ha avançat.

Últimes notícies

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.